سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

(بسم الله الرحمن الرحیم)

سعی کردم در این مطلب مجموع نظرات و افکاری که در ذهنم پیرامون مسئله “حجاب اجباری” وجود دارد را به شکل خلاصه بیان کنم. حجاب اجباری آری یا نه؟

هفت دلیل برای نفی حجاب اجباری و برخورد با بدحجابی

1? اقلیت های دینی که اعتقادی به حجاب اسلامی ندارند، چرا باید مجبور باشند تا نوع خاصی از پوشش را تحمل کنند. همانطور که ما صحیح نمی دانیم در کشورهای غربی اقلیت مسلمان از پوشیدن روسری و چادر منع شوند.

2? هر کسی حق دارد که در مورد مسائل شخصی اش، خودش تصمیم بگیرد. یک فرد از هر دینی و آیینی باشد، حق دارد که نوع پوشش خودش را انتخاب کند. حریم خصوصی انسان ها نباید مورد خدشه قرار گیرد.

3? بسیاری از مسلمانان به بخشی از دین که به مسائل شخصی شان مربوط است پایبند نیستند مثلا نماز نمی خوانند. در اسلام به حکومت اجازه داده نشده است تا با این افراد برخورد شود. خب خیلی ها هستند که مسلمان اند ولی دوست ندارند حجاب کامل داشته باشند. در قرآن هیچی حد و مجازات حکومتی برای بدحجاب و بی حجاب وجود ندارد. بنابراین حکومت حق ندارد با مسلمانان بدحجاب نیز برخورد کند.

4? در جهان غرب بین فحشاء و نوع پوشش ارتباط مستقیم وجود دارد. یعنی اگر شما فلان مدل لباس و آرایش جذاب را داشته باشی بدین معناست که قید و بندی نداری یا دنبال روابط نامشروع هستی. ولی در ایران به دلیل وجود حجاب اجباری شاهدیم که بعضی در زیر پوشش چادر، به کارهای غیراخلاقی خود مشغول هستند و عده ی بسیاری بدون اینکه خواهان روابط غیرمشروع باشند، لباس و آرایش جذاب را انتخاب می کنند.

5? مسئولین خودشان چقدر به اسلام پایبند هستند که به خود حق می دهند با مردم بدحجاب برخورد کنند؟ گناه غیبت و دروغ، دزدی و اختلاس، بی مسئولیتی و بی تعهدی بیشتر است یا بدحجابی؟ انگار مملکت گلستان است و مسئولین کار دیگری ندارند جز مبارزه شدید با بدحجابی. هزینه هزاران مأمور که در سطح کشور مشغول مبارزه تن به تن با بدحجابی هستند از جیب چه کسانی تأمین می شود؟

6? به فرض با بدحجاب برخورد کردید و او از ترس کمی آستین خود را پایین کشید و موهای خود را جمع و جور کرد، با اعتقادات او چه خواهید کرد. رفتار خوبی که از سر اجبار باشد به درد دنیا و آخرت او نخواهد خورد بلکه باید باورهای آن فرد خدایی و اسلامی بشود. این همه سال مبارزه، آیا وضعیت حجاب و فساد را بهتر کرده یا بدتر؟

7? بسیاری از افراد هستند که اهل گریه بر امام حسین، دعا، پایبند به نظام و دوست دار ولایت هستند ولی به خاطر شرایط فرهنگی خانواده، گروه های دوستی و… چندان به حجاب کامل پایبند نیستند. کافی است برای دیدن این افراد در ایام محرم و ماه رمضان به هیئت ها و مساجد مراجعه کنید. یا غروب پنجشنبه سری به بهشت زهرا بزیند. یا به تصاویر راهپیمایی 22 بهمن و 9 دی و تصاویر صف های انتخابات، کمی دقت کنید. برخورد تند با این افراد به تدریج در دلشان نفرت ایجاد می کند و کم کم آنها از جامعه دینی و مذهبی و حتی از نظام جمهوری اسلامی جدا خواهد کرد.

هفت دلیل برای لزوم حجاب اجباری و برخورد با بدحجابی

1? خداوند همه زنان را به حجاب کامل امر کرده است و بندگان خدا باید به اوامر او پایبند باشند. مسلمانان حق مخالفت با اوامر الهی را ندارند.

2? درست است که در اسلام برای برخورد با بدحجابی حد وجود ندارد ولی حکومت حق دارد که قوانین و احکام تعزیراتی  را برای این امر وضع کند.

3? حجاب را نمی توان یک مسئله کاملا شخصی دانست. در درون خانه، هر فردی حق دارد هر لباسی را بپوشد ولی بیرون از خانه دیگر مسئله، مسئله ی شخصی نیست. هر فردی با حجاب خود برای افراد اطراف خود سیگنال های خوب یا بد ارسال می کند و نمی تواند مانع از ارسال این سیگنال ها شود.

4? مسلمانان حق دارند فضای عمومی جامعه اسلامی را از مظاهر گناه و بی خدایی پاک کنند تا بتوانند به راحتی در این جامعه رشد داشته باشند. زیباترین گل ها نیز در شوره زار دوام نمی آورند و پرپر خواهند شد. بنابراین نمی توان کودکان و جوانان را در فضایی که پر از مظاهر بی خدایی است به شکل صحیح تربیت کرد.

5? وقتی مسئله ای در یک جامعه عرف و هنجار شده است و این هنجار قدمتی چند هزارساله نیز دارد، مردم حق دارند که برای دفاع از این هنجار، با هنجارشکن ها برخورد کنند و از حکومت بخواهند که نوعی کنترل اجتماعی را در پیش گیرد.

6? نبود قانون حجاب اجباری، سبب می شود که خیابان های مملکت به محلی برای تن فروشی عده ای بی قید تبدیل شود. و این امر باعث ریخته شدن  قبح گناه و مخالف با پروردگار خواهد شد.

7? جامعه ی ایرانی خواسته یا ناخواسته به الگوی جهان اسلام، بلکه تمام آزادی خواهان دنیا تبدیل شده است. بنابراین باید نسبت به پاکی این جامعه حساسیت بیشتری را به خرج داد تا وجهه این الگو خراب نشود.

*

نظر شما چیست؟

  • منبع : وبلاگ “ جدی گفتم چرا میخندی



:: برچسب‌ها: عصر انتظار,حجاب فاطمی,نشانه های ظهور,قیام آخرالزمان,مهدویت,
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : پنج شنبه 91/3/25
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید