سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

خبرگزاری رسا ـ وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اهمیت و جایگاه مساجد در اجتماع، گفت: مسجد باید مرکز مبارزه در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، سیدمحمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دیروز در جمع ائمه جماعات استان قم در ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مساجد را پایگاه آموزش اعتقادات، اخلاق، معنویت و احکام دانست و اظهار داشت: همانطور که در زمان جنگ تحمیلی مساجد مردم را در مقابل دشمن سازماندهی می کردند امروز نیز در جنگ نرم مرکز اصلی مبارزات است.

وی افزود: انتظار ما از مساجد بسیار زیاد است و نمی توان همه بار فرهنگی کشور به دوش مسؤولان دولتی باشد، باید سایر نهادهای فرهنگی که در رأس آنها مساجد است در مسایل فرهنگی کشور همکاری کنند؛ ریشه بسیاری از معضلات فرهنگی در سستی مبانی اعتقادی است به عنوان مثال در مسئله حجاب، مساجد می توانند با آموزشهای لازم کاری کنند که عفاف از درون انسان ها بجوشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگر سخنان خود به تشریح فعالیت های این وزارت خانه که در ارتباط با مساجد است پرداخت و گفت: در برنامه چهارم توسعه باید در یک چهارم مساجد کشور کانون فرهنگی و هنری راه اندازی شود؛ ما روندی که ما در پیش گرفته ایم از رقم پیش بینی شده فراتر پیش خواهیم رفت.

حسینی افزود: در قم 873 مسجد وجود دارد که 372 مسجد آن کانون فرهنگی و هنری وجود دارد اما انتظار ما این است که همه مساجد این استان کانون داشته باشند؛ در مشهد این طرح شروع شده است و در قم هم نیاز به همکاری شما دارد؛ سعی کرده ایم مسؤول کانون ها خود ائمه جماعات باشند تا کارهای کانون بهتر پیش برود.

وی به برگزاری دوره های مختلف آموزشی اشاره کرد و گفت: دوره اندیشه آسمانی 20 روز است که 3200 نفر آقا و 800 نفر خانم در آن شرکت می کنند و بحث هنر متعالی از نظر اسلام را فرا می گیردند؛ هدف ما این است که هنرمندان متعهد و متدین تربیت کنیم، همچنین دوره سفیران آسمانی که 3000 هزار نفر از ائمه جماعات در کارگاه ها و نشست های تخصصی شرکت می کنند.

وزیر فرهنگ همچنین از دوره آموزشی نگرشی بر عفاف و حجاب خبرداد و بیان داشت: تربیت مربی برای ترویج این مقوله در 31 استان کشور در یک دوره 4 روزه برقرار می شود؛ کارگاه آموزشی ورود به فضای مجازی، کارگاه عمومی نهج البلاغه، کارگاه حدیث، دوره کارآفرینی فرهنگی برای تولید اقلام فرهنگی، منتظر آسمانی، نیز از دیگر دوره های آموزشی این وزارت خانه است.

حسینی در مورد فعالیت های قرآنی این وزارت خانه گفت: 1500 مؤسسه قرآنی را تحت پوشش داریم؛ نمایشگاه قرآن از مهم ترین فعالیت قرآنی ما است که بخش های متنوع و تازه ای در آن گنجانده شده است؛ مقام معظم رهبری فرمودند انتظار دارم 10 میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم، تلاش و رویکرد ما در بحث حفظ، حرکت در این جهت است.


وی همچنین از فعالیت های منحصر در استان قم سخن به میان آورد و اظهار داشت: برگزاری کنگره شعر فاطمی، نمایشگاه تخصصی و بین المللی کتاب حوزه، شارژ بن کارت الکترونیکی طلاب برای نمایشگاه کتاب، تأمین اعتبارات تأسیس کتابخانه مرکزی، راه اندازی مجتمع ناشران در آینده نزدیک، خرید کتاب های ارزشمند تولید این استان، از جمله کارهایی است که در قم انجام داده ایم.

وزیر ارشاد در بخش پرسش و پاسخ در جواب انتقادهایی از وضعیت سینما شد، گفت: وضعیت سینما نسبت به قبل خیلی بهتر شده است، دراین جشنواره اخیر هم کارهای بسیار ارزنده ای ازجمله فیلم زندگی نامه سرداران دفاع مقدس اکران شد.

حسینی در خصوص وضعیت حجاب بازدیدکندگان نمایشگاه کتاب در پاسخ به گله یکی از حضار، اظهار داشت: در نمایشگاه روزانه نیم میلیون نفر بازدیدکننده وجود داشت که اگر 10 نفر هم بین آنها بد حجاب وجود داشت به چشم می آمد، ما هم با بنرها و معرفی برخی شهدا سعی کردیم این وضعیت را بهبود بخشیم.

وی درخصوص کتابهای انحرافی که برخی نزد مراجع برده بودند، گفت: ما از آنها خواسته ایم مدرکی ارائه دهند که این کتاب ها از نمایشگاه کتاب خریداری شده است که تا کنون جوابی دریافت نکرده ایم و معلوم نیست که این کتاب ها از نمایشگاه خریداری شده باشد، ضمنا حضرت آیت الله سبحانی گروهی را برای نظارت بر محتوای کتاب‌ها به ما معرفی کرده بودند که ما از حضور آنها در نمایشگاه استفاده کردیم.

وزیر ارشاد در خصوص هجمه های انتقادی که به بخش های مختلف دولت می شود، گفت: دلیل این همه گله گذاری ها این است که انتظارات از این دولت بسیار زیاد است ولی در دوره های گذشته مردم انتظار نداشتند که این خواسته هایشان عملی شود.

منبع : قبیله منتظر



نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/3/30
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید