سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

یکی از مراجع تقلید گفت: دست‌هایی در کار است که مسئله مبارزه با بدحجابی را سیاسی کنند و ابتذال فرهنگی را در شهر‌های قم و مشهد تشدید تا از این طریق نظام زیر سوال برود.


به گزارش مشرق  به نقل از مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه دوشنبه در دیدار استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران این استان، با بیان اینکه در شهرهای مشهد و قم در مسائل فرهنگی دچار مشکلاتی هستیم افزود: در این دو شهر باید مظاهر اسلامی رعایت و حفظ شود.

وی اظهار داشت: افکاری در جامعه وجود دارد که می‌خواهد مانع از برخورد موثر با بی‌حجابی باشد که البته این افکار اخیرا فروکش کرده و به صورت بی‌طرف درآمده است.

استاد برجسته حوزه تأکید کرد: مسئولان باید در خصوص مسائل بی‌حجابی و بدحجابی در شهرهای قم و مشهد حساس باشند که در این خصوص بگیر و ببند تنها راه حل رفع مشکل نیست.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی بن بست ندارد افزود: مسئولان باید در این زمینه با تدبیر و عقلانی برخورد کنند و دستگاه‌های مرتبط فرهنگی در این دو شهر باید با همکاری یکدیگر این مشکلات را رفع کنند.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه عنوان کرد: امروز دست‌هایی در کار است که مسئله مبارزه با بد حجابی را سیاسی کنند و ابتذال فرهنگی را در شهر‌های قم و مشهد تشدید تا از این طریق نظام زیر سئوال برود.


مسائل فرهنگی به مسائل سیاسی تبدیل شده است

وی با بیان اینکه امروز مسائل فرهنگی به مسائل سیاسی تبدیل شده است افزود: در خارج از ایران نیز دشمنان اصرار دارند در راستای مبارزه با اسلام حجاب را از بین ببرند.

این مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کسانی که از خارج ایران برای زیارت امام رضا(ع) به شهر مشهد سفر می‌کنند باید دست پر بازگردند، افزود: تبلیغات گسترده‌ای در خارج بر علیه ایران اسلامی صورت می‌گیرد و دشمنان ایران را کشوری نا‌امن جلوه می‌دهند که مسئولان باید از این فرصت استفاده کنند و فضای امن داخل کشور را برای زائران خارجی تبیین کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد تا زائران خارج از کشور تنها برای زیارت و سیاحت به مشهد سفر نکنند افزود: باید مراکز اقامتی و هتل‌ها رفتار درستی نسبت به زائران خارجی داشته باشند تا این افراد با خاطره بدی از مشهد به وطن خود باز نگردنند.

آیت الله مکارم ادامه داد: اگر زائران خارجی که به مشهد سفر می‌کنند رفتار خوبی از مردم ببینند در این صورت آن‌ها به مبلغان ایران در خارج از مرز‌ها تبدیل می‌شوند.

گرانی مضاعف به زائران تحمیل نشود

وی در ادامه با اشاره به گرانی‌های موجود در کشور، آن را غیرقابل انکار برشمرد و افزود: مسئولان باید به گونه‌ای برنامه ریزی و نظارت کنند تا گرانی مضاعفی به زائران تحمیل نشود.

توهین‌ها نشانه پیشرفت مکتب اسلام است

استاد حوزه علیمه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام توهین آمیز یکی از مزدوران خارج نشین نسبت به ساحت امام دهم شیعیان اظهار داشت: دلیل این توهین‌ها و بدگویی‌های اخیر پیشرفت‌های مکتب اسلام است که دشمنان از این موضوع ناراحت هستند.

وی اضافه کرد: در خبر‌ها آمده است که یکی از فرماندهان نظامی آمریکا عنوان کرده هر کجا که اسلام باشد به ضرر ما است و باید تلاش کرد تا چیزی از اسلام باقی نماند که این اظهارات دیوانه وار نشانه عصبانیت آن‌ها است.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: دشمنان نسبت به پیشرفت‌های شیعیان در ایران و عراق و لبنان و سایر مناطق دنیا عصبانی هستند که این عصبانیت‌ها نتیجه معکوس خواهد داشت.

وی افزود: بعد از این اقدام توهین آمیز ما در درس اخلاق خود که روزهای چهارشنبه در مسجد اعظم(ع) برگزار می‌شود روایات و کلام‌هایی از امام هادی(ع) را دنبال کردیم در حالی که این امر در دستور کار ما قرار نداشت.

اقدامات دشمنان علیه اهل بیت (ع) نتیجه معکوس داد

این مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: برخی از افراد بعد از این اقدام توهین آمیز، با امام هادی(ع) بیشتر آشنا شدند و در واقع اقدامات دشمنان علیه اهل بیت(ع) نتیجه معکوس داد.

وی در پایان گفت: به برکت قرآن، ائمه اطهار و مکتب اسلام نه تنها به 350 حوزه علمیه در کشور بلکه به طلاب هفت کشور دیگر از جمله عراق، لبنان، آذربایجان، افغانستان، پاکستان و هند شهریه داده می‌شود تا فرهنگ اسلام در سراسر دنیا منتشر شود.

 منبع : قبیله منتطر


نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/3/30
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید