سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

اندیشکده هریتیج در مطلبی با عنوان "ایران در مورد سایبر جدی است" به اقدامات ایران در فضای سایبر پرداخته است.

در این گزارش امده است: علاقه ایران به سازمان‌های  نیمه‌رسمی چیز جدیدی نیست، اما گزارش اخیری که توسط یک شرکت اطلاعاتی خصوصی منتشر شده است نشان می‌دهد که این کشور چندین سازمان شبه‌نظامی فعال در حوزه جنگ سایبری در اختیار دارد.

این گروه‌ها شامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش سایبری ایران و بسیج می‌شود‌. هدف این سازمان‌ها مبارزه با "غرب‌زدگی" است – واژه‌ای ایرانی به معنای آسیب به فرهنگ ایرانی از طریق تأثیرگذاری غربی در حوزه سایبر.

این گزارش می افزاید:ماه گذشته و طی کنفرانس سایبری حزب‌الله در تهران، جنگجویان سایبری ایران با یکدیگر ملاقات نمودند تا در مورد اهمیت نقش خودشان در دفاع از دولت ایران در برابر دشمنان داخلی و خارجی به بحث و گفتگو بپردازند.

ایران به صورت مداوم از گروه‌هایی به مانند ارتش سایبری ایران برای حمله به وب‌سایت‌های متخلف به مانند "صدا آمریکا" استفاده می‌کند. با این حال فعالیت‌های آنلاین ایران محدود به هک و حملات سایبری نمی‌شود.

این گزارش تاکید می کند: ایران همچنین در تلاش است تا تبلیغات خود را تا جایی که می‌تواند گسترده‌ سازد. "مرکز بررسی جرائم سایبری سازمان‌ یافته"، وابسته به سپاه پاسداران، تصاویر مخالفین و راهپیمایی کنندگان را به صورت آنلاین منتشر نموده تا این افراد شناسایی و دستگیر شده و همچنین مخالفین کنونی و بالقوه مرعوب گردند. علاوه بر این، سپاه پاسداران دارای مجموعه گسترده‌ای از شرکت‌های ارتباطاتی است که تضمین می‌نمایند تنها اینترنتی که مورد تأیید است در اختیار کاربران قرار دارد.

این نوع سازمان‌ها و فعالیت‌ها اشاره به یک تلاش سایبری جمعی برای خنثی نمودن تأثیرات خارجی  است.

این گزارش در پایان می نویسد : ایران با استفاده از هر نوع سلاح سایبری و ارتباطاتی موجود در زرادخانه خود نشان داده است که یک دشمن سایبری برجسته بوده و نباید نادیده انگاشته شود. ما هم‌اکنون می‌دانیم که توانمندی‌های سایبری آمریکا می‌توانند به سیستم‌های محافظت‌شده ایران ضربه بزنند اما باید بتوانیم از خود محافظت نموده و به مردم ایران، دسترسی داشته باشیم.

منبع: مشرق نیوز



نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/3/30
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید