سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

کمیته اضطراری برای اسرائیل" (ECI ) یک آگهی تبلیغاتی جدید منتشر نمود که در آن اعلام شده آمریکا باید فورا ایران را بمباران نماید. در پشت "کمیته اضطراری برای اسرائیل" و آگهی تبلیغاتی متعلق به آن همان افرادی قرار دارند که آمریکا را وارد جنگ عراق ساختند.

گروه "کمیته اضطراری برای اسرائیل" سعی دارد که رأی‌دهندگان طرفدار اسرائیل را از اوباما دور سازد. ریاست این گروه بر عهده بیل کریستول، سردبیر ویکلی‌استاندارد،‌ است. در این آگهی چنین اعلام می‌شود که اوباما تعهد کافی نسبت به بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای ندارد و در پایان آن چنین نتیجه‌گیری شده که "هم‌اکنون زمان عمل فرا رسیده است". متعاقب این جمله نیز یک انفجار رخ می‌دهد.

اقدامات گروه "کمیته اضطراری برای اسرائیل" از مواضع نئومحافظه‌کارانه دست راستی و افراطی آن نشأت می‌گیرد. این سازمان حتی در همان دفتری در واشنگتن متولد شد که "کمیته آزادی عراق" (CLI) در آنجا تأسیس گشت. "کمیته آزادی عراق" یک گروه فشار دست راستی با عمری کوتاه بود که سعی در پیشبرد طرح تهاجم به عراق داشت. یکی از بازیگران بزرگ فشار برای جنگ در عراق کریستول بود که قبلا در ماه اکتبر، خواهان حمله به ایران شده است.


بیل کریستول

"کمیته اضطراری برای اسرائیل" که اعضای هیأت مدیره و مدیر آن سابقه‌ای طولانی در حمایت از اقدامات خشونت‌آمیز دارند، در تلاش برای به راه انداختن یک جنگ آمریکایی دیگر در خاورمیانه – این بار با ایران – یافته‌های اطلاعاتی آمریکا، سازمان ملل و اسرائیل را نادیده می‌گیرند.

در همین حین، در اسرائیل اجماع فزاینده‌ای بین مقامات امنیتی ارشد سابق شکل می‌گیرد که حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران تأثیرات منفی برای منافع اسرائیل در پی خواهد داشت. گزارشی که در ماه گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که اجماع مخالفین حمله به ایران حتی شامل فرماندهان دفاعی نخست وزیر نتانیاهو نیز می‌شود.

گزارشی که اخیرا توسط یکی از اندیشکده‌های امنیتی پرنفوذ واشنگتن منتشر شده چنین بیان می‌دارد که حمله به ایران "می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد". دولت آمریکا معتقد نیست که ایران تصمیم به ایجاد سلاح هسته‌ای گرفته باشد و سعی دارد تا این کشور را با قاطعیت در دیپلماسی و مذاکره از اتخاذ چنین تصمیمی بازدارد. دولت اوباما این رویکرد را "بهترین و دائمی‌ترین راه" برای خاتمه بخشیدن به بحران می‌داند. اعتقاد گسترده‌ای وجود دارد که سلاح هسته‌ای احتمالی ایرانی هم برای امنیت آمریکا و هم متحدین این کشور در منطقه، و همچنین برای رژیم منع اشاعه هسته‌ای تهدیدآمیز است. برآوردهای اطلاعاتی آمریکا، سازمان ملل و اسرائیل فرصتی برای غرب ایجاد نموده تا یک رویکرد دوگانه شامل فشار و دیپلماسی را پیاده سازد.

آگهی تبلیغاتی و اظهارات "کمیته اضطراری برای اسرائیل"، که منتشر شد، تصویری ترسناک ارائه می‌کند مبنی بر اینکه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بسیار نزدیک است – ادعایی که واقعیات خلاف آن را نشان می‌دهند. لئون پانتا، وزیر دفاع، در ماه ژانویه و طی مصاحبه‌ای با برنامه "60 دقیقه" اعلام داشت که ایران برای ساخت یک بمب هسته‌ای به یک سال وقت نیاز خواهد داشت و "احتمالا یک یا دو سال دیگر نیز طول خواهد کشید تا آن را در نوعی وسیله حمل و نقل قرار دهد."


منبع: مشرق نیوز



نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/3/30
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید