سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

زنان عربستانی با ارسال نامه ای به شاه سعودی خواستار موافقت وی با حق رانندگی برای زنان شدند.

زنان عربستانی در ادامه مبارزات خود برای دستیابی به ابتدایی ترین حقوق خود که زیر سلطه آل سعود نقض شده است، با ارسال نامه ای به شاه سعودی خواستار موافقت وی با حق رانندگی برای زنان شدند.


رنان سعودی در این نامه تأکید کردند: شمار زنان عربستانی که در کشورهای عربی مجاور درخواست گواهینامه رانندگی کرده اند، فقط در یک مدرسه آموزش رانندگی در بحرین طی یک سال به 5 هزار نفر رسیده است. زنان عربستانی در این نامه که در پایگاه های اینترنتی منتشر شده، اظهار امیدواری کرده اند که فراخوان زنان برای رانندگی در خیابانهای عربستان که هفدهم ژوئیه آینده سالگرد آن می باشد، مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه هدف از این فراخوان آن است که زنانی که از کشورهای همسایه توانسته اند گواهینامه رانندگی دریافت کرده اند، از ضرورت داشتن راننده رهایی یافته، و هنگام ضرورت خودشان رانندگی کنند.


این زنان خاطرنشان کردند که هدف آنها مخالفت با مسئولان و یا نقض قوانین و یا همکاری با طرفهای بیگانه نیست؛ و آنها نماینده یک حزب یا گروهی از مخالفان نیستند و تصمیم ندارند که تظاهرات کنند؛ بلکه این اقدام به دلیل شکست حتمی مطالبات مستمری است که از بیش از 30 سال قبل مطرح شده است.


زنان در عربستان حتی از کمترین حقوق بعنوان یک شهروند برخوردارند نیستند، به صورتی که علاوه بر ممنوعیت رانندگی، بدون قیم و سرپرست حق مسافرت، خرید، و داد و ستد ندارند.


منبع: شیعه انلاین



نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/3/30
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید