سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

 

حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال که در همایش حزب الله سایبری با عنوان"کلیک‌های پایداری" سخن می‌گفت،در ابتدای سخنان خودبه همایش قبلی وبلاگ‌نویسان که در همین سالن در 12 روز مانده به انتخابات 88 برگزار شد، اشاره کرد وگفت: در آن روزها یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که معمم بود از اختلال به وجود آمده در شبکه فیس بوک ابراز نگرانی کرده و ...

 

 

 معترض شده بود،این سؤال مطرح بود که چرا وی باید نگران فیس بوک باشد  .

 

وی در ادامه افزود:وقایع پس از انتخابات و روشن ‌شدن نقش تویترو فیس بوک در شایعه پراکنی و پروپاگاندای دشمن را آشکار کرد،بعد از حوادث انتخابات سازمان‌های امنیتی کشور خواستند مسئله نفوذ دراین حوزه را بررسی کنیم لذا در کمتر از 45 روز ساختار سازمان NSA را به عنوان قلب مغز سیستم سایبری جهان به عنوان صاحب و مالک اینترنت تهیه کردیم و در طی 2 سال گذشته حدود 100 سخنرانی دانشگاهی، نگرانی خود را از این موضوع تبیین کردیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تصریح کرد: آنچه که امروز موجب نگرانی بنده است، این است که ما با نوع گسترده‌ای از بی‌اعتنایی در حوزه فضای سایبری از سوی مسئولان مواجه هستیم در حالی ما باید فضای سایبر حضور داشته باشیم.

عباسی در ادامه به تشریح مناسبات امنیتی موجود در فضای سایبر پرداخت و با بیان اینکه از"سیستم هارتلند" در آسیا به عنوان قلب جهان یاد می‌شد،اظهار داشت:امروزNSA به عنوان مغز جهان شناخته می‌شود وNSA آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا است.

آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا کنار "جاده بالتی‌مور، در شهر واشنگتن دیسی" در زیر زمین، تأسیسات عظیمی ایجاد کرده است که در مقابل حملات اتمی مقاوم استو آنجا به نوعی مغز جهان را به وجود آورده است. این مرکز 3 میلیارد پیام سایبری را در روز به دقترصد می‌کند.

این کارشناس برجسته مسائل استراتژیکبا بیان اینکه NSA شاخص‌ترین دستگاه امنیتی از جمع 16 دستگاه امنیتی موجود در آمریکا است،اضافه کرد: تأکید می‌کنم که مالک اینترنت در جهان همین سازمان NSA یعنی آژانس امنیت ملی آمریکاست.

عباسی با تشبیه فضای اینترنت به پادگان، توضیح داد که شبکه اینترنت کاملاً تحت کنترل و رصد سازمان امنیت ملی آمریکا است و اینکه عده‌ای در داخل کشور ما اعتراض می‌کنند که دولت به فضای اینترنت، امنیتی نگاه می‌کند اشتباه است زیرا واقعاً آمریکا از طریق این شبکه همه ما را کنترل می‌کند و همچون پادگان تحت فرماندهی اوست و رئیس این پادگان یک ژنرال در نیروی دریایی آمریکاست که به وزارت دفاع آمریکا مأمور می‌شود، بنابراین باید بدانیم رئیس این شبکه یک نظامی است.

وی با توضیح نحوه شکل‌گیری شبکه تار عنکبوتی و نفوذ سیستم اینترنت آمریکا در جهان با استفاده از مخابرات، موتورهای جستجوی یاهو، گوگل و... ادامه داد: جهان امروز دارای مغزی است که تمام اطلاعات در آن جا پردازش و کنترل می‌شود. ما در قالب 300 جلد کتاب، اطلاعات مربوط به همین موضوع را آماده کرده و به دستگاه‌های امنیتی و تصمیم‌ساز ارائه داده‌ایم.

11 سپتامبر سایبری آمریکا چگونه شکل می گیرد ؟


حسن عباسی در ادامه سخنان خود اظهار داشت:چشم فرد کاربر دستگاه لپ‌تاب و یا رایانه توسط وب‌کم‌‌ها اسکن می‌شود و اثر انگشت وی نیز ضبط می‌شود، حتی صداهای شما نیز توسط  windows و نرم‌افزار‌های طراحی شده این سازمان ضبط می‌شود و با وصل شدن اولین بار شما به اینترنت کد 13 رقمی برای ID مورد نظر در سازمانNSAتعریف می‌شود و همه کارهایی که شما توسط این کامپیوتر انجام می‌دهید، ضبط و ثبت می‌شود. به صورت هفتگی، ماهانه و سالانه هر وب‌سایتی را که مراجعه کنید، نموداری رنگی ترسیم می‌شود که شما را کنترل می‌کند. البته همین امروز سازمانهای امنیتی داخل کشور نیز می‌توانند با حکم قضایی این کار را انجام دهند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرزخطاب به فعالان سایبریادامه داد: امروز که شما دانشجو هستید خیلی اطلاعات شما مهم نیست، اما وقتی که یک روزی مسئولیت مهم و حساسی را در جایی عهده‌دار شدید، تمام اطلاعات شما را دارند و آن را مطالعه می‌کنند.

عباسی خاطر نشان کرد: بسیاری از اطلاعات دستگیر شدگان و اغتشاشگران حوادثپس از انتخابات که توسط سازمان‌های جاسوسی با پوشش علمی و غیره به برخی کشورهای غربی رد شده بودند اعتراف کردند که همه اطلاعات آنها در دست شبکه غربی بود.

وی گفت: امروز دغدغه عمده ما این است که بخش عمده‌ای از جوانان ما که در فضای سایبر رفته‌اند، سوخته‌اند و همه مشخصات و عملیات آنها در دست این شبکه است. بنابراین به را حتی می‌توانند برای این فرد در هر کجای جهان برنامه‌ریزی کند. NSA به شدت از اینکه بخشی از اطلاعات آن توسط ما منتشر شده است، عصبانی است.

عباسی با بیان اینکه من از رفتن به اینترنت نهی نمی‌کنم، افزود: ولی با این توضیحات باید بدانیم که تحت کنترل هستیم، لذا باید نگاه دشمن به خود را هوشمندانه بسنجیم. دشمن به شدت علیه جامعه مسلمان ما دارای موضع خصمانه است و علیه دین ما در جنگ است علاوه بر اسلام‌هراسی، اسلام‌ستیزی می‌کند و با اسلامدشمن هستند.

وی با بیان اینکه حضور ما در اینترنت عملیات در زمین دشمن است، گفت: اولین کشوری که استراتژی خود را جنگ نامتقارن قرارداد، جمهوری اسلامی ایران بود و دکترین نظامی خود را تعریف کرد. دوستان حزب‌الله سایبری باید اقدامات خود در فضای سایبر را براساس اقدامات نامتقارن طراحی کنند، یعنی باید اطلاعات خود را در اینترنت مخدوش کنید، ID خود را خیلی مشخص نکنید لذا می‌توان در فضای سایبر بود ولی قواعد ساخته شده توسط دستگاه‌های امنیتی دشمن را مخدوش و به استراتژی‌ او حمله کرد.

عباسی هشدار داد: ایالات متحده آمریکا سال گذشته قانونی تصویب کرد که رسما اعلام می کند که به هیچ کشوری حمله اتمی نخواهد کرد و دو کشور ایران و کره شمالی را استثنا کرد که در خبرگزاری فارس و سایت مشرق منتشر شد.

در این قانون آمده است اگر کشوری به خاک ایالت متحده حمله سایبریی کند، آمریکا مجاز است به آن کشور بدون اجازه و هماهنگی با سازمان ملل حمله اتمی کند.

وی با اشاره به سناریوی پشت پرده آمریکا متذکر شد: آمریکا این بار بعد از تمام شدن حادثه یازده سپتامبر، در فضای سایبر خودزنی خواهد کرد، و تصمیم دارد یک نوع حمله سایبری شبیه حادثه یازده سپتامبر را به فضای سایبر خود انجام دهد وو اقدام به تصویب و آماده کردن قوانین مربوطه کرده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرزافزود: رسانه های دشمن درباره همایش امروز گفتند هکرهای جمهوری اسلامی همایش گذاشتند. لذا پروپاگراندا و تبلیغات سیاست دشمنی از هر حرکت ما یک قطعه پازل درست می‌کند تا برنامه خود را عملیاتی کند.

تاریخ غرب تاریخ بهانه‌جویی است، لذا باشگاه تاریخ به جنگ‌ها در غرب در همه جنگ‌ها یک بهانه ساخته شده و بعد جنگ را راه انداختند. بنابراین حزب‌الله سایبری طبق تدبیر امام(ره) جامعه پازل دشمن را کامل نخواهد کرد، بلکه با یک تاکتیک هوشمندانه توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کنیم.اینکه دشمن اعلام می‌کند که در ایران بیش از 500 هزار سایبر کماندو و یا هکر وجود دارد ما را بزرگ نمی‌کند بلکه برای اجرای قدم به قدم پروژه خود زمینه‌ساز می‌کند.

جریان حزب‌الله در فضای سایبر جریانی است که کار فرهنگی می‌کند، جریانی است که فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داشته است و در مقابل وب‌سایت‌های مستهجن آمریکایی صف‌آرایی کرده است. به جرات اعلام می‌کنیم که در فضای سایبر، جریان حزب‌الله با قواعد فرهنگی خود فعال است.

این کارشناس مسایل استراتژیک گفت: اقتصادایالات متحدهامروز با بدهی 14 تریلیون دلاری که معادل یک سوم گردش‌های جهانی است در حال آب شدن و از هم پاشیدگی است و به همین دلیل سعی می‌کند با بهانه‌های مختلف جنگ‌های مختلف رادر جهان راه‌اندازی کند، لذا ما باید مراقب کنش‌ها، رفتارها باشیم و با درایت و دقت در فضای سایبری عمل کنیم تا بتوان پیام جهان اسلام را به همگان برساند.

 




:: برچسب‌ها: آمریکا, 11سپتامبر, بعدی را در ,فضای ,سایبر,,
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : چهارشنبه 91/3/31
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید