سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

حسنی مبارک هم مرد+ تکمیلی

 


قلب حسنی میارک، دیکتاتور پیشین مصر ساعتی پیش از کار افتاد و پزشکان سعی در نجات وی داشتند.

 


حسنی مبارک

قلب حسنی میارک، دیکتاتور پیشین مصر ساعتی پیش از کار افتاد و پزشکان سعی در نجات وی داشتند.

به گزارش «تابناک»، شبکه سی‌ان‌ان دقایقی پیش در خبری فوری از مصر و به نقل از شبکه نایل تی‌وی خبر داد که قلب مبارک از کار ایستاده است و پزشکان تلاش کرده‌اند با شوک الکتریکی و احیای قلبی جان وی را نجات دهند، اما در ساعت دو بامداد چهارشنبه به وقت تهران، رویترز ار تائید خبر مرگ وی توسط مقامات بیمارستانی خبر داد.

خبر سکته مغزی مبارک را عادل سعید از مقامات قضایی مصر و به نقل از مقامات زندانی اعلام کرده است که مبارک در آن به سر می‌برده است. بر این اساس وضعیت جسمانی مبارک بحرانی بوده و وی  با استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشیده و تحت نظر پزشکان ارتش و خارجی قرار داشته است.

بی بی سی هم گزارش داد که به گزارش خبرگزاری رسمی مصر، آقای مبارک هنگام پذیرش در بیمارستان از لحاظ بالینی، مرده بود.

سرلشگر محمود خلف، عضو شورای نظامی حاکم بر مصرنیز در گفت و گو با تلویزیون العربیه تأیید کرد که حسنی مبارک درگذشته است. به گفته او، حسنی مبارک هنگامی که به بیمارستان نظامی معادی انتقال یافت دچار مرگ مغزی (یا مرگ بالینی) شده بود


این در حالی است که خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام امنیتی اعلام کرد که آقای مبارک در کما است و به کمک دستگاه نفس می کشد.

قلب مبارک از کار ایستاده است و پزشکان تلاش کرده‌اند با شوک الکتریکی و احیای قلبی جان وی را نجات دهند، اما در ساعت دو بامداد چهارشنبه به وقت تهران، رویترز ار تائید خبر مرگ وی توسط مقامات بیمارستانی خبر داد

محمد عبدالرازق، یکی از وکلای حسنی مبارک هم در گفت و گو با تلویزیون العربیه همه اخبار حاکی از مرگ بالینی یا نهائی او را رد کرد و گفت که حال رئیس جمهور پیشین مصر، باثبات است

در حالی که احتمال داده شده بود  وی پس از سکته مغزی  به بیمارستانی نظامی منتقل شود، این احتمال دقایقی بعدتائید شد و بر این اساس مبارک به وسیله آمبولانس، از زندان طره به بیمارستان معادی منتقل شده است، بیمارستانی که انور سادات پس از ترور در رژه نظامی، در آنجا جان باخت.

مبارک 84 سال سن داشت و طبق گزارش‌ها از فشار خون بالا، ضربان نامنظم قلب و مشکلات تنفسی رنج می‌برد. ساعاتی قبل اعلام شده بود که وضعیت مبارک به سرعت رو به وخامت می‌رود.

منابع غربی خبر داده‌اند که خروج مبارک از زندان، حتی برای رفتن به بیمارستان مردمی را خشمگین خواهد کرد که از حکم زندان ابد وی ناراضی بوده و خواستار حکم اعدام وی به خاطر کشته شدن بیش از 800 نفر در قیام مردم علیه حکومت وی هستند. مبارک 18 روز پیش و در دوم ژوئن به حبس ابد محکوم شد و سپس به زندان طره منتقل شد.

اما اینک با اعلام خبر مرگ وی توسط خبرگزاری رسمی منا، مصر وارد دوران تازه‌ای خواهد شد به خصوص که هر دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مدعی پیروزی در انتخابات هستند.

چه کسی پیروز انتخابات شد؟

 ستاد احمد شفیق هم همانند ستاد مرسی، نامزد خود را پیروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر معرفی کرد، هر چند هنوز نتایج نهایی انتخابات مشخص نشده، اما به نظر می رسد شورای عالی نظامی سناریوی خطرناکی برای مصادره انقلاب مردم مصر تدارک دیده است.

در حالی که محمد مرسی نامزد اسلامگرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر، وی را پیروز این رویداد سرنوشت ساز معرفی کرده است، ستاد شفیق امروز سه شنبه مدعی شده است شفیق با کسب بیش از 51 درصد آرا، بر مرسی پیشی گرفته و رئیس جمهوری آتی مصر است، به این ترتیب پیش از اعلام رسمی و نهایی نتایج انتخابات، ستادهای دو نامزد، خود را پیروز نهایی معرفی کرده اند.

مبارک 84 سال سن داشت و طبق گزارش‌ها از فشار خون بالا، ضربان نامنظم قلب و مشکلات تنفسی رنج می‌برد. ساعاتی قبل اعلام شده بود که وضعیت مبارک به سرعت رو به وخامت می‌رود

مسئولان ستاد محمد مرسی تاکید کرده اند نامزد ما(مرسی)، 52 درصد و احمد شفیق 48 درصد آرا را کسب کرده است.

ادعای مسئولان ستاد انتخاباتی شفیق با واکنشهایی در داخل مصر روبرو شده است، در این زمینه ستاد انتخاباتی سلیم العوا نامزد دور نخست انتخابات، تاکید کرده است ما از پیروزی محمد مرسی بدون حتی ارائه شکایت، اطمینان داریم و ادعای ستاد احمد شفیق درباره پیروزی وی، یک جنگ روانی است.

جدی ترین و سریع ترین واکنش به ادعای ستاد احمد شفیق، خشم طرفداران مرسی با حرکت آنها به سوی میدان التحریر است، رسانه ها از حرکت طرفداران محمد مرسی به سمت میدان التحریر کانون اصلی انقلاب 25 ژانویه مصر برای شرکت در تظاهرات میلیونی مخالفت با متمم قانون اساسی که از سوی نظامیان حاکم قرار داده شده است، خبر داده اند.

محمد مرسی

 

 

محمد مرسی به میدان التحریر می رود

همزمان، ده ها هزار نفر از معترضان مصری برای نشان دادن مخالفت خود با افزایش اختیارات شورای عالی نیروهای مسلح در این کشور در میدان تحریر قاهره تجمع کرده اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، تجمع کنندگان شعارهایی را علیه این شورا سر داده اند.

این تجمع به دعوت اخوان المسلمین برگزار شده است.به گفته تحلیلگران، اقدام اخیر شورای عالی نظامی مصر برای گسترش اختیارات نظامیان به این معنی است که فرماندهان ارشد ارتش این کشور نگران پیروزی آقای مرسی هستند.

اعلام پیروزی "محمد مرسی"، نامزد اسلام‌گرای مصری در انتخابات ریاست جمهوری مصر، حزب عدالت و آزادی، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون اعلام کرد مراسم سوگند مرسی وی در میدان التحریر برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، حزب عدالت و آزادی، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون در بیانیه‌ای اعلام کرد: "محمد مرسی"، نامزد اسلام‌گرای مصری پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور روز جمعه با حضور در میدان التحریر و در برابر ملت مصر سوگند خواهد خورد تا اعلام کند، مشروعیت از طرف مردم و نه قدرت دیگر صادر می‌شود.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: قرار است، در این گردهمایی رهبران این حزب و برخی از سران دیگر احزاب این کشور حضور یابند.

بر اساس قانون اساسی مصر رئیس جمهوری جدید باید در برابر نمایندگان پارلمان سوگند یاد کند، اما با انحلال پارلمان توسط دادگاه عالی قانون اساسی مصر، شورای عالی نظامی این کشور اعلام کرد که رئیس جمهوری جدید کشور باید در برابر دادگاه عالی قانون اساسی مصر سوگند بخورد.

این موضوع مورد اعتراض بسیاری از احزاب از جمله جماعت اخوان المسلمون قرار گرفت و نماینده پیروز این جماعت در انتخابات اعلام کرد که در میدان التحریر رفته سوگند خواهد خورد.

دادگاه جنایی مصر اخیرا حسنی مبارک و وزیر کشور اسبق حبیب العادلی را به زندان ابد محکوم کرده است

وکیل مبارک مرگ او را تأیید نکرد ( تکمیلی)

 

 وکیل "حسنی مبارک" دیکتاتور مخلوع مصر خبرهای رسمی منتشر شده در خصوص مرگ بالینی او را نادرست توصیف کرد.

به گزارش العالم، "فرید الدیب" در اظهاراتی گفت: مبارک از حدود 10 روز قبل دچار آب آوردگی ریه ها و کاهش فشار خون شد، و پزشکان به دلیل ناتوانی وی در تنفس، با دستگاه تنفس مصنوعی به او کمک می کنند.

الدیب خاطرنشان کرد: پزشکان برای کاستن از احتمال سکته مغزی به او دارو تزریق کرده، و برای احیای او از شوک برقی استفاده کرده اند، که البته این امر نتایج قابل توجهی نداشته است.

بامداد امروز خبرگزاری رسمی مصر اعلام کرد، مبارک پس از انتقال به بیمارستان به دلیل سکته مغزی و پس از آن ایست قلبی، مستقیما به اتاق مراقبت های ویژه منتقل شد.

دادگاه جنایی مصر اخیرا حسنی مبارک و وزیر کشور اسبق حبیب العادلی را به زندان ابد محکوم کرده است.

صدور این حکم سبک با وجود اتهامات بسیار سنگین این دو نفر، و همچنین تبرئه فرزندان مبارک و 6 معاون ارشد العادلی از اتهامات مطرح شده، با اعتراض های گسترده ل ؟مردم مصر همراه شد.

 

فراوری: یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان

 

 


منابع:  مهر، تابناک، بی بی سی




:: برچسب‌ها: حسنی, مبارک ,هم مرد, مرگ مبارک ,مبارک مرد ,مصر ,
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : پنج شنبه 91/4/1
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید