سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

یاهو و مایکروسافت اطلاعات کاربرانشان را فروخته‌اند

 


تحقیقات مشترک یک روزنامه آمریکایی و یک شرکت تحقیقاتی نشان می‌دهند شرکت های یاهو و مایکروسافت اطلاعات کاربرانشان را به کمپین‌های سیاسی فروخته‌اند.


یاهو و مایکروسافت

این گزارش فاش می‌کند هر دوی این شرکت‌های بزرگ اطلاعات حساس کاربرانشان را به کمپین‌های سیاسی، که قصد جلب مخاطب‌های خاصی داشته‌اند، فروخته‌اند.

راشاتودی می‌افزاید کمپین‌های سیاسی به شدت به اطلاعات کاربران اینترنتی نیاز دارند تا برای تبلیغات ساخته خودشان مخاطب جلب کنند.  

کمپین‌های سیاسی، به شدت به سمت توجه به ویژگی‌های خاص مخاطب‌هایشان پیش می‌روند و این چیزی نیست که بر حسب تصادف رخ داده باشد: این کمپین‌ها اطلاعات ترجیحی کاربران را که خود آن کاربران دو دستی تقدیم شرکت‌هایی نظیر مایکروسافت و یاهو کرده‌اند با گنجینه‌ای از داده‌های دیگری که محققان دیگری فراهم می‌کنن، ترکیب کرده و بدین ترتیب می‌توانند در روزهای مانده به انتخابات بر رأی افراد رأی‌دهنده تأثیر بگذارند.

هنگامی که افراد حساب‌های کاربری ایمیل مانند یاهو ایجاد می‌کنند، آنها دو دوستی تمام اطلاعات شخصی‌شان اعم از نام، آدرس و فعالیتشان در محیط اینترنت را تقدیم این شرکت می‌کنند.


شرکت‌هایی که مستقیما در این شکل جدید از جلب مخاطب نقش داشته‌اند می‌گویند نام کاربران به صورت عددی کدگذاری می‌شود و کمیته‌های سیاسی به حجم عظیمی از رأی‌دهندگانی دست پیدا می‌کنند که در ویژگی‌های معینی نظیر سن و محل زندگی مشترک هستند

در مرحله بعد فایل‌های اینترنتی‌ مانند کوکی‌ها که می توانند سابقه آنلاین مشتری‌هایشان را ردیابی می‌کنند، این پایگاه داده ایجاد شده از اطلاعات کاربران را مدیریت می‌کنند، اگرچه آنها حق گمنام ماندن مشتری‌هایشان را محفوظ نگاه می‌دارند.

معمولا به این آماره‌های بی‌نام اجازه داده می‌شود بدون اینکه هدفی بیرونی در کار باشد، روی سرورها شوار شوند، اما به تازگی افشا شده است که هم شرکت یاهو و هم مایکروسافت این اطلاعات را به شرکت‌هایی فروخته‌اند که کارشان ساختن پروفایل‌هایی است که کمپین‌های سیاسی تشنه برای جمع‌آوری رأی، آنها را خریداری می‌کنند.

مایکروسافت

در کمپین‌های انتخاباتی اخیر آمریکا و حتی چنانچه عده‌ای معتقدند در همین انتخابات جدید پیش رو در این کشور، سیاستمدارن مبالغ هنگفتی پول برای جلب مخاطب‌های خاصی پرداخت کرده‌اند. شرکت‌هایی که مستقیما در این شکل جدید از جلب مخاطب نقش داشته‌اند می‌گویند نام کاربران به صورت عددی کدگذاری می‌شود و کمیته‌های سیاسی به حجم عظیمی از رأی‌دهندگانی دست پیدا می‌کنند که در ویژگی‌های معینی نظیر سن و محل زندگی مشترک هستند.

در همین ماه، «باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا به هزاران نفر از هواداران خود ایمیل‌هایی ارسال کرده و از آنها خواسته است در ازای پرداخت کمک مالی برای تبلیغات انتخاباتی وی، همراه گروه انتخاباتی او در کنار یک هنرپیشه زن آمریکایی حاضر شوند.  

تحقیقات انجام شده به وسیله شرکت پروپابلیکا فاش کرد دولت اوباما بر اساس اطلاعات خاصی از جمله مشارکت قبلی هواداران در کمپین انتخاباتی اوباما، و سن و جنسیت آنها 7 نوع ایمیل متفاوت برای آنها ارسال کرده است.

بخش ارتباطات تبیان

منبع :فارس




:: برچسب‌ها: یاهو, و مایکروسافت, اطلاعات, کاربران,فروختن ,اطلاعات فروخته , جا
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : پنج شنبه 91/4/1
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید