سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

پیامبران و پیشوایان الهی وظیفه هدایت و رهبری این عالم رو دارن و برا اینکه بتونن به این وظیفشون به درستی عمل کنن  نیاز به آگاهى و علم فراوان  به بسیارى از مسائل دارن که از دیگران پوشیده است .
آیات و روایات هم تاکید دارن که پیامبران به اذن خداوند بر غیب آگاهند و علم غیب دارن و نسبت به هر چه که بخواهند، علم پیدا مى‏کنند .حالا سوال اینه پس چرا پیامبران و پیشوایان با این همه علم نمیتونستن جلوی بلاها و خطراتی که متوجه شون میشد رو بگیرن؟؟؟؟


در جواب باید بگیم که پیامبران وسایر پیشوایان علیهم السّلام بنا نداشتن در مسائل شخصى از علم غیب و نیز قدرت الهى خود، استفاده کنن . مثلا پیامبر(ص) و امامان(ع)منافقان را خوب می شناختند و می ‏دانستند که آن‏ها ایمان واقعی ندارن، ولی هرگز با آن‏ها مثل کفار رفتار نمیکردن، بلکه از نظر معاشرت و ازدواج و دیگر احکام با آنهامثل سایر مسلمانان رفتار می‏کردن زیرا این‏ها بشر هستند و قضا کلی الهی بر این است که ایشان هم در زندگی معمولی مثل سایر مردم عمل کنن.
اگه زندگی رهبران الهی  بر مبنای علم لدنی و اعجاز باشد، عمل و زندگی شان نمونه و سرمشق و قابل پیروی نمیشد.
و در بعضی جاها هم با وجود علم کامل به نتیجه و پایان کار، به آن اقدام مى‏کردن ، چون محو در اراده خدا بود‏ند و اراده و خواست خداوند را بر اراده خود مقدم می کردن ، مثل امام حسین که بقا اسلام را در شهادت خودشون میدیدن .
بصورت خلاصه پیامبران و پیشوایان الهی سه تا سلاح مهم داشتن که با اونا میتونستن همه مشکلات رو حل کنن ، سلاح اول معجزه بود ،سلاح دوم علم غیب ، سلاح سوم دعای مستجاب، ولی از اونها همه جا استفاده نمیکردن بلکه در موارد خاص استفاده میکردن که ضرورت داشت.

برای مطاله بیش تر به این منابع مراجعه کنید
امامت و ولایت
معارف و معاریف، مصطفی حسینی دشتی، ج 2، ص 414.
معارف دین، لطف اللَّه صافی، ص 118 - 123




:: برچسب‌ها: علم، پیامبران، پیشوایان دینی، علم غیب، امام، بلاها، امامان، مشکل
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : پنج شنبه 91/4/8
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید