سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.
آیا در مغرب زمین(قاره آمریکا که هنوز کشف نشده بود) و خاور دور ، پیامبری ظهور کرده است؟
 
به عبارتی دیگر خداوند برای سرزمینهای دور چون آمریکا و افریقا و چین و ژاپن پیامبرانی را فرستاده است ؟یانه؟

 



جواب :
دلیلی نداریم بر اینکه خداوند برای این سرزمینها پیامبری نفرستاده باشد ، چنانچه که آیه 24 سوره فاطر می فرماید:« ... وَإِن مِّنْ أُمَّةٍ إِلَّا خَلَا فِیهَا نَذِیرٌ‌»«... و هیچ امتى نبوده مگر اینکه در آن هشداردهنده‌اى بوده است» این آیه همه امتها را شامل است یعنی هیچ امتی - چه در مشرق و چه در مغرب ، چه در شمال و چه در جنوب -بدون بیم دهنده نیست .

علاوه بر این پیامبرانی در وجود داشته اند که آمار و شمارشان در کتب روایی هست و تنها نام برخی از آنها در قرآن ذکر شده است، همانطور که خداوند متعال در آیه شریفه 78 از سوره مومن به رسول خویش می فرماید: « وَلَقَدْ أَرْ‌سَلْنَا رُ‌سُلًا مِّن قَبْلِکَ مِنْهُم مَّن قَصَصْنَا عَلَیْکَ وَمِنْهُم مَّن لَّمْ نَقْصُصْ عَلَیْکَ...»«و مسلّماً پیش از تو فرستادگانى را روانه کردیم. برخى از آنان را [ماجرایشان را] بر تو حکایت کرده‌ایم و برخى از ایشان را بر تو حکایت نکرده‌ایم...».
امام باقر (ع) فرمودند: بین حضرت آدم و نوح (ع) پیامبرانی پنهان می زیسته اند که ذکرشان در قرآن پنهان است و نامی از آنان به میان نیامده است آن سان که نام تعدادی به میان آمده است»(تفسیر برهان ج4ص104).
 



بنابراین ممکن است از نژادهای رنگین پوست در قلمرو زیست خود  پیامبرانی مبعوث شده باشند ،چنانچه از حضرت علی (ع) نیز روایت است که پیامبر سیاه پوستی مبعوث شده است که قرآن داستان او را برای ما ذکر نکرده است.(تفسیر نورالثقلین ج4 ص537).
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
برگرفته از کتاب «وحی و نبوت در قرآن » حضرت آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) 




:: برچسب‌ها: نبی، پیامبر، آمریکا، افریقا، ژاپن، چین، راهنما، نبوت، رسول، ارسا
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : پنج شنبه 91/4/8
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید