سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خمت همسنگران گرامی

[تصویر:  22557_373.jpg]
ایسنا: جانشین فرمانده نیروی انتظامی در تشریح عملکرد ناجا در پدیده برخورد با بدحجابی و مانکنیزم گفت: بر اساس دستورالعمل‌ و راهکارهای اجرایی فرهنگ عفاف و حجاب 26 دستگاه در این امر مسئولیت دارند که نیروی انتظامی با به جان خریدن ناملایمات به وظیفه شرعی و قانونی Aخود عمل کرده و می‌کند.

سردار احمدرضا رادان صبح امروز در تشریح عملکرد نیروی انتظامی در پدیده برخورد با بدحجابی و مانکنیزم گفت: ایران اسلامی در تمدن دیرین خود به بحث پاسداشت و حفظ ارزش‌ها توجه ویژه‌ای داشته و طبیعی است بعد از انقلاب اسلامی بحث پاسداشت ارزش‌ها به واسطه انقلاب شدت بیشتری به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه موضوع پوشش و بدحجابی اصل ارزش‌های انقلابی و دینی را مورد هدف قرار گرفته است، گفت: در طول دولت‌های گذشته راهکارهای اجرایی فرهنگ عفاف و حجاب تدوین که در دولت محمود احمدی‌نژاد به دستگاه‌های متولی ابلاغ شد.

رادان با بیان اینکه در تعیین راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب در جامعه وظیفه 26 دستگاه متولی در این امر مشخص شده است گفت: متاسفانه تعدادی از این دستگاه‌ها نه تنها به وظیفه خود عمل نکرده‌اند، بلکه در جرگه منتقدان دیگر دستگاه‌هایی که این راهکارها را اجرایی می‌کردند، پیوستند.

پلیس در بحث برخورد با بدپوششی ناملایمات را به جان خرید

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی بدون در نظر گرفتن اینکه چه دستگاهی در این راستا به وظایف خود عمل کرده یا نکرده است وظیفه شرعی و قانونی خود را در بحث برخورد با بدپوششی و پدیده مانکنیزم انجام می‌دهد گفت: پلیس در این راه ناملایمات را به جان خرید.

رادان با بیان اینکه بر اساس قضاوت دیگران نیروی انتظامی از میان 26 دستگاه متولی عملکرد قابل قبولی در بحث برخورد با بدپوششی داشته است گفت: پس از نیروی انتظامی، صدا و سیما، جراید و پس از آن دستگاه قضایی عملکرد مناسبی در این خصوص داشته‌ است و عملکرد سایر دستگاه‌ها به شدت کمرنگ یا حتی بی‌رنگ بوده است.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت بازرگانی، نیروی انتظامی، صدا و سیما، سازمان ملی جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت اقتصاد، وزارت علوم، مرکز ملی زنان، وزارت ارتباطات،‌ تربیت بدنی، شهرداری‌ها، وزارت بهداشت، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، وزارت امور خارجه، وزارت کار و امور اجتماعی، مجلس، سازمان بهزیستی، وزارت مسکن، سازمان میراث فرهنگی، بسیج، راه و ترابری و غیره در مصوبه راهکارهای اجرایی فرهنگ عفاف و حجاب موظف هستند گفت: این سازمان‌ها در مقوله برخورد با بدحجابی و گسترش فرهنگ و عفاف در جامعه وظایفی را بر عهده دارند.

رادان در پاسخ به این سوال که در طول یک سال گذشته عملکرد این سازمان‌ها در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب چگونه است؟ گفت: امروز من برای اینکه چه سازمانی وظایف خود را انجام داده و چه سازمانی انجام نداده است اینجا نیستم اما باید بگویم انجام ندادن وظایف گناه است و گناه بالاتر از این است که سازمانی وظایفش را انجام دهد، اما دیگران انتقاد کنند.

وی با بیان اینکه امروزه دغدغه مردم و خانواده‌ها این است که اگر جوانانشان از خانه خارج می‌شوند آیا از سلامت روحی و روانی درستی در جامعه برخوردار می‌شوند، یا نه گفت: یکی از معیارهای سلامت روحی هنجارهاست که باید این مسئله در جامعه عملی شود.

حجاب را به راحتی می‌توان در جامعه کنترل کرد

رادان گفت: اعتقاد داریم به راحتی می‌توان مسئله حجاب را در جامعه اجرا و کنترل کرد.

جانشین فرمانده ناجا در مورد تعیین مصادیق بدحجابی گفت: یکی از ظرافت‌هایی که در دستورالعمل اجرایی عفاف و حجاب تعیین شد مشخص‌کردن مصادیق بود که اگر این مهم مشخص نمی‌شد هر فردی از بدپوششی یک برداشتی داشت.

رادان با بیان اینکه تعیین مصادیق یک ظرافت بود، گفت: اما توجه به فرهنگ‌ها و رفتارها همواره مورد توجه نیروی انتظامی بوده است.

توجه ناجا به فرهنگ‌های مختلف در طرح امنیت اخلاقی

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه ما در استان‌های مختلف حداقل‌ها را مورد توجه قرار داده‌ایم، گفت: مصادیق بدپوششی که در برخی استان‌ها همچون تهران، اصفهان و شیراز عمومیت دارد اساسا در برخی از استان‌ها موجودیت ندارد. به عنوان مثال مصداق لباس‌های تنگ و چسبان در برخی از استان‌ها معنا ندارد و نیروی انتظامی بنا به فرهنگ و رفتار مردم در هر استان حداقل‌ها را در نظر گرفته است.

رادان در ادامه در پاسخ به این سوال که برای محافل عمومی همچون پارک، تفرجگاه و کوهستان‌ها چه تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته‌اید، گفت: در بحث امنیت اخلاقی سعی شده است که به حلقه‌های به هم پیوسته طرح توجه ویژه‌ای شود. به عنوان مثال در بحث بدپوششی اگر تنها به نقش مصرف‌کننده توجه می‌شد، نقش مهم تولید و توزیع‌کنندگان مورد بی‌توجهی قرار می‌گرفت.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه در اجرایی‌شدن طرح امنیت اخلاقی باید به حلقه‌های به هم پیوسته توجه کرد، گفت: در بحث مجامع عمومی معتقدیم که همه مردم حق ورود به پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، سینما، پاساژ و غیره را دارند و نباید یک عده محل را در انحصار خود بگیرند.

وی افزود: مثلا در تفرجگاه‌ها مردم به دلیل احساس ناامنی رغبت به استفاده از این مکان نمی‌کنند و البته نباید در نظر گرفت که منظور از ناامنی تنها وجود اراذل و اوباش است بلکه برخی از مردم به دلیل وجود افراد بدحجاب و بی‌حجاب در این محل‌های عمومی احساس ناامنی می‌کنند.

رادان با بیان اینکه در بحث کنترل تفرجگاه‌ها سعی شده است که مسئولیت‌سازی کنیم گفت: در بحث تفرجگاه‌ها و محل‌های عمومی شهری با شهرداری‌ها رایزنی‌هایی شده است که خوشبختانه شهرداری تهران نیز همکاری نزدیکی با پلیس داشت و در مرحله بعد مسئولان و مدیران مراکز را مورد توجه قرار داده‌ایم و پلیس به گونه‌ای عمل کرد که مراکز برای استفاده تمام عموم مهیا شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: البته هنوز هم تعدادی از خانواده‌ها هستند که از عدم برقراری امنیت ابراز نگرانی می‌کنند و پلیس تلاش دارد محل‌های عمومی را به گونه‌ای مدیریت کند که برای عموم مردم قابل استفاده باشد.

رادان در ادامه سخنان خود در برنامه تلویزیونی در مورد نظارت بر واحدهای تولیدی عرضه‌کننده لباس و پوشاک گفت: امروز به دلیل ضعف کارکرد برخی از سازمان‌ها پلیس به تولیدی‌ها ورود می‌کند در حالی که برخورد و ورود با تولیدی‌ها در وظایف سازمان دیگری است.

وی با بیان اینکه پس از اجرای طرح‌های مختلف رییس صنف پوشاک رسما اعلام کرد که ذائقه مردم در حال تغییر است، گفت: امیدواریم برخی از سازمان‌ها در این امر ورود کنند.

رادان درباره اینکه پلیس با بدحجابان چگونه برخورد می‌کند؟ گفت: ما معتقد هستیم تعدادی از بدپوششان اساسا بی‌اطلاع هستند اگرچه ما وظایف خود را اطلاع‌رسانی کردیم اما برخی غافل و برخی ملاک‌ها را نمی‌دانند.

کمتر از 10درصد از بدپوششان به مقام قضایی معرفی می‌شوند

رادان با بیان اینکه درصد تذکر نسبت به دستگیری اساسا قابل قیاس نیست گفت: خوشبختانه درصد دستگیری بدپوششان نسبت به افرادی که پرونده برای آنان تشکیل و به مقام قضایی معرفی می‌شوند، قابل قیاس نیست به گونه‌ای که این میزان به عدد انگشتان دست نمی‌رسد اما پلیس در اجرای این طرح بسیار جدی است و با وجود تمامی ناملایمات ما از وظیفه قانونی و شرعی خود کوتاه نمی‌آییم.

به گزارش ایسنا جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه برخورد با بدپوششی و بدحجابی یکی از مطالبات جدی مردم است گفت: پلیس در مقابل مطالبات مردم پاسخگو است.

وی در مورد وضعیت عفاف و حجاب در کیش گفت: من به همه این مکان‌ها مراجعه کرده و مدتی پیش نیز برای بررسی عملکرد فرماندهی کیش به این منطقه سفر کردم.

رادان، فرمانده پیشین کیش را فردی ارزشی دانست و گفت: وضعیت کیش نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است به گونه‌ای که در گذشته برخی معتقد بودند اگر وضعیت کیش این گونه باشد باید آن را تعطیل کرد و این به آن معنا بود که بازبودن کیش به معنای فساد است و خوشبختانه وضعیت امروز کیش قابل قبول است و فرمانده جدید کیش نیز ادامه دهنده راه فرمانده پیشین خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت سینماها گفت: سینما محلی برای تولید و نمایش فیلم است و چندی پیش یکی از بحث‌های مطرح شده در مورد سینماها که سر و صداهایی نیز در حاشیه آن بود و نمی‌دانیم چرا این سر و صداها ایجاد شد، پخش فوتبال بود که آیا واقعا سینما جایی برای پخش فوتبال است؟

جانشین فرمانده ناجا گفت: حرف ما این بود که اگر سینماها کم رونق هستند باید این مسئله را در تولید و وضعیت فیلم‌ها جستجو کرد و آیا پخش فوتبال می‌تواند به وضعیت کم رونق سینماها کمک کند؟ با این وجود حتما فردا نیز باید سمینار و همایش در سینماها برگزار شود تا افراد پول بگیرند.

تماس تعدادی از سینماداران در مورد اینکه پخش فوتبال از سینما بدون وجود دختران فایده ندارد
رادان با بیان اینکه عمق فاجعه کجاست گفت: چندی پیش ما اعلام کردیم که تنها آقایان می‌توانند فوتبالی را که از تلویزیون هم پخش می‌شود از سینما ببینند اما تعدادی از سینماداران تماس گرفتند که اگر دختر نباشد فایده‌ای ندارد! حال جای سوال است که در وجود دختر و پسر در سینماها برای پخش فوتبال چه اتفاقی می‌افتد که اگر دختر نباشد نمی‌شود.

وی افزود: اساسا آن چیزی از سینماها پخش می‌شود که از تلویزیون پخش نشود و ما در این مسئله جدی هستیم و دقت لازم را داریم.

رادان همچنین در مورد نظارت بر نمایشگاه‌ها گفت: پلیس چندی پیش بنا به درخواست‌های مردمی مجبور شد یک نمایشگاهی را که از طرف یکی از سازمان‌ها برگزار شده بود، تعطیل کند.

جانشین فرمانده ناجا افزود: این نمایشگاه وضعیت بسیار بد و ناهنجاری داشت و تمام غرفه‌داران بدون استثنا با فرم مشخص و بدپوششی در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا چارچوب‌های برگزاری نمایشگاه‌ها از سوی سازمان‌ها مشخص می‌شود، گفت: اگر فکر ما ارزشی باشد لازم به چارچوب نیست اما پلیس حتی در اماکن که مجوز برگزاری نمایشگاه‌ها را می‌دهد بارها به این مسئله تاکید کرده است که رعایت هنجارها الزامی است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه چارچوب‌ها برگرفته از قانون، ارزش و هنجارهاست گفت: فردی که در مسند دولتی و مسئولیتی قرار می‌گیرد باید همواره فکرش به دنبال بایدها و نبایدهای نظام ارزشی باشد اما فاجعه اینجاست که در برخی از مطبوعات و جراید تبلیغ می‌شود که دختری با روابط عمومی و اندام مناسب نیازمند هستیم.

رادان افزود: فاجعه اینجاست که چه می‌شود که دختران ما باید کالا باشند و ما این اجازه را نخواهیم داد.

افشای پشت پرده استخدام برخی دختران در شرکت‌ها توسط جانشین فرمانده ناجا

پلیس اجازه نمی‌دهد با دختران و زنان به مانند کالا رفتار شود

رادان افزود: بررسی‌ها نشان داده که برخی شرکت‌ها با دادن حقوق کم و استعمارگونه که نه با قانون انصاف، عدل و کار متناسب است دختران را به کار می‌گیرند به گونه‌ای که افراد احساس کنند که شغلی دارند و در کنار آن آمده‌اند گفته‌اند مبلغی برای آرایش و فلان لباس به شما داده می‌شود به گونه‌ای که اگر شما آرایش کنید یا فلان لباس را بپوشید مبلغی به حقوقتان اضافه می‌شود و ما اجازه نمی‌دهد با دختران و زنان به مانند کالا رفتار شود.

وی در ادامه افزود: اصطلاح غلطی در میان مردم رواج پیدا کرده است مبنی بر فعالیت شرکت‌های خصوصی و این در حالی است که اساسا در قانون شرکت خصوصی نداریم چرا که قانون هفت مدل شرکت را معرفی کرده و اساسا چیزی به نام شرکت خصوصی نداریم.

جانشین فرمانده ناجا افزود: بعضی تصور می‌کنند چون اسم خصوصی بر شرکتی گذاشته شده است هر کاری که دلشان خواست می‌توانند در این شرکت‌ها انجام دهند و این غلط است.

طرح امنیت اخلاقی بهار، تابستان، پاییز و زمستان نمی‌شناسد
رادان در ادامه در مورد برخی انتقادات مبنی بر مقطعی‌بودن طرح امنیت اخلاقی در جامعه گفت: بحث امنیت اخلاقی همواره و در طول چهار سال اخیر در دستور کار نیروی انتظامی بوده است و ما خوشحال می‌شویم که یک روز امنیت اخلاقی را به این دلیل که دیگر مصداق بدپوششی و بدحجابی در جامعه نیست، تعطیل کنیم.

وی با بیان اینکه فرمانده ناجا اهتمام جدی به طرح امنیت اخلاقی دارد، گفت: روز گذشته که جلسه‌ای با مسئولان و مجریان این طرح داشته‌ایم بار دیگر به اهتمام ویژه اجرای طرح امنیت اخلاقی به شدت تایید شد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه طرح امنیت اخلاقی، زمستان، بهار، تابستان و پاییز ندارد گفت: البته ممکن است در فصلی همچون تابستان طرح شدت و حدت یابد.



منبع: سایت خبری تحلیلی انتخاب

ANTI666




:: برچسب‌ها: سردار رادان, نمی گذاریم, دخترانمان, کالا ,شوند , حجاب فاطمی , بد
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : جمعه 91/4/9
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید