سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

بر اساس پژوهش به عمل آمده 87 درصد دانشجویان پسر پوشش نامناسب دختران را از دلایل بی‌تمایلی به بحث ازدواج عنوان کردند.

فاطمه سادات محبی امروز- 91/4/5 - در نشست علمی تخصصی «موانع ازدواج دانشجویان» که در محل پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی برگزار شد، با اشاره به پژوهشی که در زمینه آسیب‌شناسی ازدواج دانشجویی در مقاطع مختلف بین 206 دانشجو انجام گرفته بود، افزود: بر اساس آمار به دست آمده طی این پژوهش 71 درصد دانشجویان پسر دلیل بی‌تمایلی به ازدواج را سختی‌های اقتصادی عنوان کردند.


وی افزود: همچنین عدم باور پسران به برکت زندگی پس از ازدواج 80 درصد، مهریه‌های سنگین 58 درصد، توجه به زیبایی و ظواهر 75 درصد، توقعات بالای پسران در انتخاب همسر 74 درصد، ضعف خانواده پسر در یافتن دختر مناسب برای ازدواج 50 درصد، پوشش نامناسب دختران 87 درصد، از جمله آمارهای به دست آمده در این آسیب‌شناسی در بحث بی‌تمایلی دانشجویان به ازدواج محسوب می‌شود.


عوامل فرهنگی و اجتماعی موثر در تاخیر ازدواج

وی با اشاره به پژوهش انجام شده در زمینه عوامل فرهنگی موثر در تاخیر ازدواج، گفت: از جمله این موارد می‌توان به تغییر نگرش جامعه به ملاک‌های ازدواج، ناکارآمدی شیوه‌های سنتی انتخاب همسر، کاهش تعداد خواستگار دختران، تمایل پسران به ازدواج با دخترانی که 7 تا 10 سال از آنها کوچکترند، تاخیر در ازدواج به ویژه در پسران اشاره کرد.


وی در خصوص عوامل اجتماعی تاخیر در بحث ازدواج نیز گفت: افزایش طلاق و تاثیر آن در ترس از ازدواج، پیدا نشدن گزینه مناسب برای دختران، مشکلات خانوادگی از جمله اعتیاد پدر یا موقعیت پایین اجتماعی و والدین بیمار، از جمله عوامل اجتماعی تاخیر در بحث ازدواج به شمار می‌رود.


موانع روانشناختی تاخیر در ازدواج

پژوهشگر شورای فرهنگی _ اجتماعی زنان در زمینه موانع روانشناختی تاخیر در ازدواج، گفت: از جمله این موارد می‌توان به کاهش انگیزه ازدواج با افزایش سن پسران، ترس افراد در وساطت برای ازدواج دو جوان، نداشتن انگیزه ازدواج به دلیل ترس از مسئولیت اشاره کرد.


اشتغال زنان یکی از موانع ازدواج

وی افزود: بر اساس این پژوهش، 55 درصد پسران معتقدند که دختران نقش‌های سنتی همچون مادری یا همسری را قبول ندارند، 81 درصد افراد جامعه و خانواده‌ها با تاخیر ازدواج پسران مدارا می‌کنند و اشتغال زنان نیز به عنوان یکی از موانع ازدواج به دلیل استقلال اقتصادی فرد به شمار می‌رود.


ارائه پیشنهاداتی برای حل مشکل ازدواج


محبی در خاتمه با ارائه پیشنهاداتی برای حل مشکل ازدواج به معرفی الگوهای مطلوب همسرگزینی، هدایت خانواده‌ها به منظور عدم سخت‌گیری برای برپایی مراسم ازدواج، تاسیس کانون‌های پیوند مهر، ایجاد بانک اطلاعاتی از دانشجویان مجرد برای آشنایی آنها با یکدیگر، برپایی اردوهای دانشجویی با هدف آشنا کردن دانشجویان مجرد با یکدیگر، بستن قرارداد با تالارهای مختلف برای تخفیف در هزینه ازدواج اشاره کرد.


منبع: شیعه آنلاین

 




:: برچسب‌ها: دلیل, بی‌تمایلی ,87, درصد, پسران, به,, ازدواج,
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : جمعه 91/4/9
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید