سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.
همزمان با تداوم سکوت یوتلست در قبال ممنوعیت پخش شبکه‌های ایرانی در اروپا یک تحلیل‌گر بین‌المللی به پرس تی‌ویمی‌گوید این اقدام «مقدمه جنگ سرد دوم است.»

یوتل ست و حذف شبکه ها

پی‌یر دورتیگویه تصریح کرد:« این، یک اقدام موجه نیست بلکه حمله‌ای بر ضد حق آزادی بیان است. من شخصا از این مساله متحیر نشدم چرا که ما در پاریس به زندگی کردن تحت فشار تبلیغات موسوم به تبلیغات صهیونیستی عادت داریم. به نظر من این، مقدمه‌ای برای جنگ سرد دوم است نه تنها علیه ایران و سوریه بلکه بر ضد روسیه و چین.»

وی افزود:«ما هیچ مثال دیگری در این زمینه نداریم. مثلا در زمان جنگ سرد نیز چنین حمله‌ای را شاهد نبودیم. هیچ‌یک از شبکه‌های رادیویی روسیه یا چین مورد سانسور قرار نگرفت. و ما با ایران نیز وارد جنگ سرد نشدیم. فکر می‌کنم این یک کودتاست. منظورم این است که این سانسور در واقع اقدامی زیر پوشش و تحت لوای اتحادیه اروپاست.»

یوتل‌ست، در اقدامی که نمونه بارز نقض آزادی بیان است به شرکت آرکیوا، سرویس دهنده پخش ماهواره‌ای هاتبرد دستور داد که از روز دوشنبه (24 مهر، 15 اکتبر) فرکانسی را که این شبکه ها روی آن پخش می شدند، قطع کند. 

شبکه‌های ایرانی که پخش آن‌ها متوقف شده است پرس تی‌وی، العالم، جام جام 1 و 2، سحر 1 و 2، شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران، شبکه قرآن و شبکه عربی زبان الکوثر را شامل می‌شود.

ناظران بر این باورند که اتحادیه اروپا به آزادی بیان احترام نمی‌گذارد و از هیچ تلاشی برای خاموش کردن صدای رسانه‌های جایگزین فروگذار نمی‌کند.

شبکه‌های خبری ایران که تحت تاثیر این تصمیم قرار گرفتند تنها قصد داشتند با انعکاس صدای مردم مظلوم و ستمدیده به سراسر جهان، انحصار غرب در زمینه پخش اخبار را بشکنند




:: برچسب‌ها: ,اقدام ضد ایرانی, یوتل‌ست,مقدمه‌سازی, جنگ سرد دوم,
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : دوشنبه 91/8/22
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید