سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

هشتم آذر 1389 تهرانی‌ها شاهد دو انفجار در سطح شهر بودند یکی در بلوار ارتش و دیگری مقابل دانشگاه شهید بهشتی،‌ ترور اول که قصد به شهادت رساندن دکتر فریدون عباسی را در بلوار ارتش داشت، به سرانجام نرسید؛ اما نقشه سوء‌دشمنان در حذف دانشمندان هسته‌ای کشورمان در مقابل دانشگاه شهید بهشتی نتیجه داد و دکتر شهریاری را به لقاء‌ حق رساند.

به گزارش نوشهر آنلاین به نقل از سیرنیوز؛ مجید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی، فیزیک‌دان و دانشمند هسته‌ای متولد زنجان که در تاریخ 8 آذر 1389 در ایران ترور شد.

وی با کسب رتبه دو در آزمون ورودی سال 63 وارد دانشگاه صنعتی امیرکبیر شد و در رشته الکترونیک تحصیلات عالیه خود را آغاز کرد و پس از آن در سال 67 با رتبه نخست در رشته مهندسی هسته‌ای کارشناسی ارشد و در نهایت در سال 77 دکترای خود را در رشته تکنولوژی فناوری هسته‌ای از دانشگاه امیر کبیر اخذ کرد.

دکتر مجیدشهریاری پس از استعفا از دانشگاه امیرکبیر به خاطر نبود بستر مناسب برای همکاری وی در سال 1380 به دانشگاه شهید بهشتی پیوست و در سال 85 با راه‌اندازی دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی به عضویت هیئت علمی آن درآمد.

شهید شهریاری همراه با دکتر مسعود علیمحمدی، دکترای فیزیک ذرات بنیادی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران، از مشاوران ایران در پروژه مهم سزامی (تابش سینکروترون برای تحقیقات علوم کاربردی و بکارگیری آن در خاورمیانه) بودند.

برگزاری دوره‌هایی چون «کارگاه آموزشی آشنائی با کدهای محاسباتی راکتورهای هسته‌ای» از جمله سوابق دکتر شهریاری است.

یکی از طرح‌های مهم دکتر شهریاری، طراحی‌های تئوریک مربوط به ساخت نسل جدید راکتورهای هسته‌ای است که بازتاب زیادی نیز در مراکز علمی جهان داشت. او از جمله کارشناسان ارشد مبارزه با کرم رایانه‌ای استاکس‌نت بود.

هشتم آذر 1389 تهرانی‌ها شاهد دو انفجار در سطح شهر بودند یکی در بلوار ارتش و دیگری در مقابل دانشگاه شهید بهشتی،‌ ترور اول که قصد به شهادت رساندن دکتر فریدون عباسی را در بلوار ارتش داشت، به سرانجام نرسید؛ اما نقشه سوء‌دشمنان در حذف دانشمندان هسته‌ای کشورمان مقابل دانشگاه شهید بهشتی نتیجه داد و دکتر شهریاری را به لقاء‌حق رساند.

نظام جمهوری اسلامی ایران آمریکا و رژیم صهیونیستی را مسئول مستقیم ترور دانشمندان هسته‌ای در کشورمان عنوان کردند.

پیکر پاک شهید دکتر مجید شهریاری در امامزاده صالح تهران به خاک سپرده شد.




:: برچسب‌ها: ترور ترور شهید شهریاری دانشمند هسته ای دانمشند شهید شهید شهریاری هشتم آذر
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : چهارشنبه 91/9/8
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید