سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

آمار ازدواج دختران زیر 14سال
بیشتر دخترانی که در سن زیر 14 سال ازدواج کرده‌اند، از روستاها و شهرهای کوچکی هستند که ساکنان آن را قبایل تشکیل می دهند.


بیشتر دخترانی که در سن زیر 14 سال ازدواج کرده‌اند، از روستاها و شهرهای کوچکی هستند که ساکنان آن را قبایل تشکیل می دهند.

«علی بن عبدالرحمن الرومی» عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی در دانشگاه "محمد بن سعود" در عربستان طی اظهاراتی فاش کرد که در یک سال اخیر 5 هزار و 622 دختر عربستانی زیر سن 14 سال که سن قانونی ازدواج در این کشور به شمار می‌رود، ازدواج کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: همه این دختران به اجبار خانواده‌هایشان تن به ازدواج زیر سن 14 سال داده‌اند؛ البته به اعتقاد بنده تعیین سنی خاص برای ازدواج، اقدامی نادرست است و مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

در همین راستا شیخ «عبدالله الرکبان» عضو هیئت علمای عربستان نیز ضمن تأیید این خبر، افزود: بیشتر دخترانی که در سن زیر 14 سال ازدواج کرده‌اند، از روستاها و شهرهای کوچکی هستند که ساکنان آن را قبایل تشکیل می دهند؛ متأسفانه بیشتر این دختران کم سن و سال را بخاطر پول به مردان ثروتمند که سنشان بسیار زیاد است، می‌دهند.

وی افزود: باید این مشکل اجتماعی هر چه سریع‌تر حل شود؛ بنده هم موافق تعیین سن خاصی برای ازدواج نیستم اما ازدواج به این طریقه نادرست است؛ حداقل باید به فاصله سن میان دخترهای کم سن و سال با پسران توجه شود؛ دختران باید حق انتخاب همسر مورد نظر خود را داشته باشند؛ از دلایلی که به آنان اجازه انتخاب داده نمی‌شود، سن کوچک آنان است.
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
منبع: shafaf.ir




:: برچسب‌ها: آمار ازدواج, دختران زیر 14سال , عربستان,آماردختران عربستان
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/8/23

ترکیب جدید بنزین
ترکیب جدیدی از بنزین که موجب کاهش مصرف و آلایندگی محیط زیست می‌شود، فردا(24 آبان‌ماه) در مراسمی با حضور وزیر نفت رونمایی می‌شود.


در حالی که تاکنون درباره این بنزین جدید جزئیاتی منتشر نشده است اما به نظر می‌رسد این ترکیب جدید در ادامه تحقیقات پژوهشگاه صنعت نفت برای کاهش آلایندگی و مصرف بنزین باشد.

پیگیری  از شرکت ملی پخش حاکی از این است که این ترکیب جدید که فردا قرار است در مقیاس آزمایشگاهی رونمایی شود در کاهش آلایندگی هوا و مصرف سوخت خودروها تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

طی چند سال اخیر محققان صنعت نفت بر روی این ترکیب کار کرده و به یافته‌های جدیدی دست‌ یافته‌اند. بر این اساس با استفاده از "فولرن" به عنوان یکی از فرم‌های کربن خالص موفق به تهیه ترکیباتی برای کاهش مصرف بنزین و آلاینده‌های منتشره از اگزوز شده‌اند.

فولرن C*6 مولکول کروی شکلی است که از کربن ساخته شده و امروزه گستره خصوصیات این مولکول به حدی رسیده که پژوهشگران و صاحب نظران صنعتی بر این باورند در آینده‌ای نه چندان دور این نانو ذره سهم قابل توجهی در علوم مختلف خواهد داشت.

به گفته کارشناسان، این نانوذرات سبب کاهش مصرف و افزایش توان (عملکرد) موتور خودرو می‌شوند.

پژوهشگران صنعت نفت با به‌کارگیری نانوذره فولرن، ترکیباتی ساخته‌اند که در بنزین و روغن‌های موتور تجارتی قابل حل است و نتایج تست‌های استاندارد بر روی بنزین فرموله شده با فولرن و مشتقات آن نشان می‌دهند که هر دو سری ترکیبات از قابلیت کاهش مصرف بنزین برخوردارند و از سوی دیگر این ترکیبات می‌توانند به نحو قابل ملاحظه‌ای سبب کاهش آلاینده‌های منتشره از اگزوز شوند.

البته ترکیب جدید بنزین که فردا با حضور رستم قاسمی، وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوره‌های نفتی ایران رونمایی می‌شود در مقیاس آزمایشگاهی خواهد بود.

زمینه‌هایی چون ساخت ابزار مربوط به فن آوری‌های اطلاع رسانی، پزشکی، داروسازی، محیط زیست و صنایع وابسته به انرژی از جمله عرصه‌هایی هستند که افق‌های آتی کاربردهای فولرن را تشکیل می‌دهند.
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
منبع: khabaronline.ir




:: برچسب‌ها: ,ترکیب ,جدید, بنزین, رونمایی,ترکیب جدید بنزین,رونمایی
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/8/23

حاج‌ منصور و حدادیان
دادگاه انقلاب تهران حاج‌منصور را از اتهام تهدید به قتل اسفندیار رحیم‌ مشایی تبرئه کرد و برای سعید حدادیان به اتهام توهین به مقامات دولتی جریمه نقدی در نظر گرفت.


در پی سخنرانی ‌منصور ارضی و ‌سعید حدادیان درباره رئیس جمهور و رئیس دفتر وی در ماه رمضان سال گذشته، معاونت حقوقی دولت و وکیل شخصی اسفندیار رحیم‌مشایی از این دو مداح شکایت کردند.
 
انتشار فایل صوتی سخنان مداحان واکنش‌های گسترده و متفاوتی را در پی داشت؛ از اعتراض به ادبیات آنان تا مشکوک و  سیاسی خواندن پخش سخنرانی‌ها 8 ماه بعد و در آستانه خانه‌نشینی 11 روزه رئیس جمهور.
 
شکایت از حاج‌منصور بر اساس ماده 669 قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین و افترا و تحریک به قتل رئیس دفتر رئیس جمهور و شکایت از حاج‌سعید بر اساس ماده 608 همین قانون و به اتهام توهین به مقامات دولتی صورت گرفت.
 
شعبه 9 دادسرای فرهنگ و رسانه، پرونده مداحان را با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواستی 30 صفحه‌ای برای آنها را به دادگاه ارجاع داد اما جلسه اول محاکمه به دلیل فوت عموی وکیل مشایی برگزار نشد.
 
دومین جلسه دادگاه نیز با وجود حضور وکلای طرفین دعوا، به دلیل نقص کیفرخواست مربوط به شکایت رئیس جمهور به زمان دیگری موکول شد.
 
اما در نهایت، دادگاه مداحان ساعت 10 صبح روز دوشنبه اول آبان با حضور نماینده دادستان در شعبه 26 دادگاه انقلاب برگزار و آخرین اظهارات و دفاعیات نماینده حقوقی دولت و وکلای طرفین اخذ شد.
 
بر اساس حکمی که قاضی پیرعباسی رئیس شعبه 26 انقلاب هفته گذشته صادر کرده، حاج‌منصور ارضی از اتهام وارده تبرئه شده است.
 
همچنین سعید حدادیان بر اساس ماده 608 قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین به مقامات دولتی به پرداخت 50 هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است.
 
این رأی که به گفته یک منبع مطلع، مراحل قانونی را طی کرده و آماده ابلاغ است، «بدوی» بوده و حکم صادره ظرف 20 روز قابل تجدیدنظرخواهی است.
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
منبع: rajanews.com




:: برچسب‌ها: حکم,حاج‌ منصور,حدادیان ,صادر شد,اسفندیار رحیم مشایی,دادگاه
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/8/23

اسماعیل قربانی با بیان اینکه این طرح ارائه شده در راستای تشویق مردم به استفاده از اینترنت و فضای مجازی است، اظهار کرد: پیشتر استفاده از سرویس دایل آپ در هر دقیقه 4 تومان هزینه داشت، ‌اما اکنون با اجرای این طرح با برقراری اولین ارتباط مشترک،‌ سرویس افراد به مبلغ ماهانه 2 هزار تومان شارژ می‌شود

معاون نگهداری مخابرات استان اصفهان گفت: اجرای طرح اینترنت ارزان را در راستای فرهنگ استفاده از فضای مجازی و توسعه سرویس‌هایی است که در فضای مجازی ارائه می‌شوند.

به گزارش سه نسل به نقل از ایسنا، اسماعیل قربانی با بیان اینکه این طرح ارائه شده در راستای تشویق مردم به استفاده از اینترنت و فضای مجازی است، اظهار کرد: پیشتر استفاده از سرویس دایل آپ در هر دقیقه 4 تومان هزینه داشت، ‌اما اکنون با اجرای این طرح با برقراری اولین ارتباط مشترک،‌ سرویس افراد به مبلغ ماهانه 2 هزار تومان شارژ می‌شود و در صورت استفاده نکردن در طول ماه هزینه‌ای در بر نخواهد داشت.

بنا بر اعلام، ستاد خبری گروه مخابرات ایران قربانی تاکید کرد: این سرویس از لحاظ زیر ساختی مشابه قبل است و تنها هزینه‌ها به نسبت قبل کمتر شده است اما استفاده مشترکان از این سرویس بستگی به نیاز مشترکان از اینترنت دارد که سرعت دایل اپ (Dail up) مدنظرشان است و همچنین در مراکزی که هنوز امکان استفاده از ADSL نیست، شرایط استفاده از این سرویس فراهم می‌شود.

وی افزود: این سرویس از اول مهرماه راه‌اندازی شده است و متقاضیان می‌توانند با شارژ 2 هزارتومانی، به صورت نامحدود از این سرویس استفاده کنند.




:: برچسب‌ها: مخابرات ,اینترنت ارزان,اینترنت رایگان مخابرات,اینترنت مخابرات را
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/8/23

این شکل کنار گذاشتن خیلی بد بود. خیلی من را آزار داد. برنامه به شدت بیننده پیدا کرده بود و تا اندازه ای اعتماد پیدا شده بود، هرچند دشمنان زیادی داشت و خود من هم دشمنان زیادی پیدا کرده بودم.

به گزارش سه نسل؛ فریدون جیرانی که به هنگام کنار گذاشته شدن از اجرای برنامه «هفت» از این مساله سخن گفته بود که حالا حالاها درباره این حذف سخن نمی گوید بالاخره بعد از مدتها قفل سکوتش را شکسته و در گفتگو با «نسل امروز» از جریاناتی سخن گفت که به حذف او از این برنامه منجر شد.

در این گفتگو که با همکاری هدی ایزدی و شهرام زمانی انجام شده جیرانی از این مساله سخن گفته که ضرغامی پشت برنامه «هفت» ایستاد اما این را نگفته که چطور میشود رییس یک ارگان حامی زیرمجموعه خود باشد اما آن زیرمجموعه به بدترین شکل ممکن حذف شود!

شبکه ایران بخشهایی از مهمترین گفته های جیرانی درباره مشکلات مربوط به جدایی اش از «هفت» و به خصوص تعارفهای مرسوم در شیوه مدیریت ایرانی که به هیچ کس به صراحت نمی گویند چه مشکلی با وی دارند را در ادامه ارائه کرده است:

«هفت» به ضرر من تمام شد
یک دست از نگاه ها معتقد بودند که برنامه، سفارشی از تلویزیون است و قرار است خواسته های یک نوع تمایلات در سینما را دنبال کند. دسته دیگر نگاه ها، معتقد بودند که جیرانی که نه برنامه و نه فیلم ارزشی دارد، می خواهد چه کند؟ به هر حال در نگاه این دوستان، جیرانی کسی بود که «قرمز» و «شام آخر» و سه گانه «ستاره ها» را ساخته بود و مشروعیتی برای اجرای یک برنامه سینمایی در تلویزیون را نداشت. در اصل از هر دو سو مورد فشار و بی اعتمادی بودیم.

ما از حمایت بسیار بسیار زیاد آقای ضرغامی برخوردار بودیم. چون ضرغامی آدمی است که عاشق سینماست و خیلی پشت برنامه ایستاد. یک ماه قبل از اینکه از برنامه بیرون بیایم، در جلسه ای به دوستان گفتم کسانی که مجری می شوند، برنامه شان، پله ترقی می شود. اما برای من نه تنها پله ترقی نشده، بلکه پله شکستم هم شده. این برنامه به ضرر من شده و مثل دیگران باعث نشده که از طریق این برنامه، چند تا فیلم و سریال هم بگیرم و کار کنم.

آقای ضرغامی تا آخرین لحظات، حامی برنامه بود
دقیقا در دوره ای که توانسته بودیم حداقل به تناقضات درونی خودمان در مورد کیفیت و کمیت و مردمی بودن و تخصصی بودن فائق آییم (در مورد تناقضات بیرونی نمی گویم)، با مخالفت جریان هایی از داخل تلویزیون روبه رو شدیم که دیگرشیوه جدید برنامه را نمی پسندید. این مخالفت ها در انتهای سال پیش به اوج خود رسید و به هر حال به شکلی روشن شد که عده ای دوست ندارند برنامه «هفت» به این شیوه روی آنتن برود. احساسشان هم این بود، که اگر برنامه با همین فضا جلو برود، نیازها و خواسته هایشان تامین نخواهد شد.

البته تاکید می کنم که این خواسته عده ای بود و نه همه تلویزیون. مثلا مدیر شبکه سوم سیما، آقای پورمحمدی، اصلا مخالف برنامه نبود. آقای ضرغامی تا آخرین لحظات، حامی برنامه بود. من قبل از اینکه برنامه آخر را داشته باشیم، می دانستم که دیگر باید برویم. حتی با مدیر شبکه سوم هم به نتیجه رسیده بودیم که دو برنامه دیگر داشته باشیم و بعد از آن برویم.

مدیر شب می خوابد و صبح بیدار می شود می بینید مدیریت قبلی را از دست داده
در انتصابات و تعویض ها در ایران تعارف وجود دارد. در تلویزیون هم تعارف خیلی وجود دارد. هیچکس هیچکس را صدا نمی زند. هیچکس به هیچکس نمی گوید از شما راضی هستیم به این دلیل یا ناراضی هستیم به این دلیل. به یک باره مدیر یک شبکه برکنار می شود بدون اینکه با او در این مورد صحبتی مبنی بر ناراضی بودن و ارائه دلایل وجود داشته باشد. مدیر شب می خوابد و صبح بیدار می شود می بینید مدیریت قبلی را از دست داده و مدیر بخش دیگری شده که خودش انتخاب نکرده و اصلا از آن خبر ندارد. متاسفانه در تلویزیون ما هیچکس با هیچکس صحبت نمی کند. در مورد من هم اول، مودبانه گفتند می خواهی سریالت را چه کار کنی؟

ما هم گفتیم فعلا هنوز قرار نیست ساخته شود، ولی وقتی کار ساخت آن را شروع کردیم، طبیعتا دیگر «هفت» نمی آییم. سریال هم شروع نمی شد (می خندد) و در شوراهای تصویب گیر کرده بود. مدام از من می پرسیدند می خواهی سریالت را چه کار کنی؟ در همین وانفسا که هیچکس حرف اصلی را نمی زد، ما فهمیدیم بهتر است خودمان بگوییم که داریم می رویم و بهتر است به گزینه دیگری فکر کنید. همین هم شد. به ما گفتند به دلیل پخش بازی های جام ملت های اروپا می خواهیم چند هفته برنامه را تعطیل کنیم. ما هم گفتیم ما دو هفته دیگر برنامه را اجرا و خداحافظی می کنیم. بعد هم شما به دلیل جام ملت های اروپا برنامه را تعطیل کنید و در این مدت مجری بعدی را بیاورید و بعد از این تعطیلی، مجری جدید برنامه را اجرا کند. ما این مذاکرات را با مدیر شبکه سوم سیما انجام دادیم و قرار شد این موضوع را رسانه ای نکنیم.

روز بعد دیدیم مدیر گروه اجتماعی شبکه مصاحبه ای کرده و گفته است که ازهفته بعد برنامه «هفت» تغییر اساسی می کند. من به مدیر شبکه زنگ زدم و گفتم ما که توافق کرده بودیم چرا مصاحبه انجام شد؟ حالا فکر کنید که مدام از روزنامه ها و خبرگزاری های مختلف هم به من زنگ می زدند که چه شد برنامه تغییر کرد و چرا شما می روید؟

واقعیت این است که احساس خوبی به من دست نداد. احساس کردم در یک بازی قرار گرفته ام. با خودم گفتم وقتی ما توافق کرده ایم که دو هفته برنامه را داشته باشیم و خداحافظی کنیم و بعد هم دوستان سه هفته فرصت برای انتخاب مجری جدید دارند، چه لزومی به این مصاحبه بوده است؟ خیلی به من برخورد. تاکید می کنم که خیلی به من برخورد. احساس بدی به من دست داد. به هر حال خیلی قشنگ تر و خیلی طبیعی تر می شد یک نفر را کنار گذاشت و حذف کرد.خیلی قشنگتر و طبیعی تر می توانستند مرا حذف کنند!

می شد صدایش زد و به او گفت که به هر دلیلی از برنامه ات دلخوریم و می خواهیم کس دیگری را جایگزینت کنیم. بهتر بود صریح و بی پرده حرفشان را می زدند و مطمئنا ما هم تشکر می کردیم و می رفتیم. این شکل کنار گذاشتن خیلی شکل بد و آزاردهنده ای بود. خیلی من را آزار داد. برنامه به شدت بیننده پیدا کرده بود و تا اندازه ای بی اعتمادی اولیه، تبدیل به اعتماد شده بود، هرچند دشمنان زیادی هم پیدا کرده بود و خود من هم دشمنان زیادی پیدا کرده بودم. نگاه اهالی سینما کمی عوض شده بود اما ارشاد، موضعگیری خاصی داشت و معتقد بود بخش عمده ای از درگیری های داخل سینما به واسطه برنامه «هفت» است. حتی بعدها فهمیدم در این مورد نامه ای هم به شبکه زده بود که در آن توضیح داده بودند که این برنامه در حال لطمه زدن به سینماست... .

اگر هم من می گفتم نرود، فراستی باز هم می رفت
بعد از جدایی من از «هفت» فراستی به من زنگ زد و اجازه گرفت. من هم به او گفتم که حتما برود. البته اگر من هم می گفتم نرود، خودش می رفت. به هر حال آن احترامی که باید گذاشت. در هر حال اختیار آدم ها دست خودشان است. زندگی خرج دارد و باید زندگی کنند، اصلا ناراحت نیستم که رفته است.

سوالاتی از ده نمکی پرسیدیم که جنجال آفرین شد
در دو برنامه مانده بود به آخر، سوالاتی از ده نمکی پرسیدیم که جنجال آفرین شد. اینکه ما گفتیم متدینین کجا هستند و چرا این فیلم ها را نمی بینند تا فروششان بالا برود، به خیلی ها برخورد. تشکل هایی بیانیه دادند، که البته آنها می خواستند در برنامه حاضر شوند و جواب بدهند. معتقد بودند که برنامه یک طرفه و روشنفکرانه شده است، البته در نهایت به جای طرح مسئله، صورت مسئله پاک شد.

اگر برنامه ادامه پیدا می کرد، خودم مجری جوانتری می آوردم
آنچه در ذهنم بود این بود که اگر برنامه ادامه پیدا می کرد، در سال چهارم خودم مجری جوان تری می آوردم؛ اما قرار بود نگاه «هفت» به سینما عوض شود. در اصل مسئله فردی به نام جیرانی نبود. نگاه این برنامه به مقوله سینمای روز ایران بود.

اصلا به «هفت جدید» نمی روم
اصلا به «هفت» جدید نمی روم. گبرلو هم به من گفت و گفتم می روم، ولی نمی روم. ترجیح می دهم فراموش کنم. جمله دقیقش این است. من در هیچ برنامه زنده ای شرکت نمی کنم. من هیچ وقت سر هیچ کاری اینقدر خودم را خرج نکرده بودم.

«خنده بازار» با کسی که زنده است شوخی کند
فکر می کنم دیگر لزومی ندارد «خنده بازار» با مجری قدیمی شوخی کنند، چون برنامه مجری جدید دارد. به قول آقای فراستی با مرحوم جیرانی که نباید شوخی کنند. باید با کسی که زنده است شوخی کنند.




:: برچسب‌ها: جیرانی ,سئوالات,ده نمکی,باعث حذف,برنامه هفت,مجری
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/8/21

یک زوج 100 ساله چینی که از مراسم ازدواجشان در سال 1924 میلادی هیچ خاطره ای نداشتند لباس عروس و دامادی پوشیده سرانجام صاحب یک عکس عروسی شدند.

"کونگهان وو" پیرمرد 101 ساله در سال 1924 با همسرش که دو سال از او بزرگتر است در روستای نانچونگ در استان سیچوان چین ازدواج کرد.

به گزارش سه نسل به نقل از نیوزنت، به دلیل بی پولی آنها تا جایی که می توانستند در هزینه مراسم ازدواج صرفه جویی کردند. آنها حتی نتوانستند یک عکس از عروسیشان بگیرند.

البته تاخیر در کار بهتر از هرگز انجام ندادن کار است و امروز این فقدان بزرگ زوج چینی پس از 88 سال ازدواج برطرف شد.

یک گروه از عکاسان خیرخواه تصمیم گرفتند همت کرده و نخستین عکس ها را از ازدواجی که 88 سال پیش برگزار شده بود ، بگیرند.

"کونگهان وو" و همسرش که به امید چنین روزی لباس های مراسم ازدواج خود را نگه داشته بودند، آنها را به تن کرده و با خوشحالی در برابر دوربین عکاسان ژست گرفتند.




:: برچسب‌ها: عکس,عروسی, پس از 88 سال, ازدواج,عکس عروسی ازدواج,
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/8/21

” خبرگزاری ایسنا: سایت رسمی «انریکه ایگلسیاس» از همکاری این خواننده‌ی سرشناس اسپانیایی با «سیروان خسروی» خواننده‌ی‌ جوان ایرانی خبر داد “

 

همکاری خواننده مبتذل غربی با خواننده ایرانی + عکس

 

 

ظهور12 : خبر بالا از سوی خبرگزاری ایسنا در تاریخ 26 مهر منتشر شد آن هم در حالی که شاید این خبر برای برخی خوشحال کننده بوده باشد اما برای اُمتی که طلب امام زمان (عج) دارد نوعی درد محسوب میشود  .متاسفانه این خواننده معروف جهانی که در اکثر ویدئوها و موزیک هایش بر طبق فرهنگ غربی شان از س-ک-س و برهنگی و مسائلی که شدیدا در اسلام نهی شده است استفاده میکند واقعا جای تعجب دارد که چگونه خواننده های ایرانی جرات همکاری با چنین خواننده هایی را میدهند … متاسفانه باز شدن پای همکار ایرانی این خواننده به صدا و سیما و دعوت آنها در روزهای مهم ملی ماجرایی است که در چند سال اخیر باب شده است ، بهرحال امیدواریم این روند نامیمون ادامه پیدا نداشته باشد و مسئولان گرامی فکری به حال این درد داشته باشند .

وظیفه رسانه خبری ظهور12 این بود که این مسئله را در حد وسعش به گوش مسئولین طبق وظیفه ای که رهبری تبیین کرده اند برساند انشالله که پیگیر این اقدام خواهند بود .

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی به نکته ای مهم در این باب اشاره کردند که قابل تامل است : اگر ملتی، از نظر شاکله ظاهری، مقبول و پیشرفته جلوه کند و از نظر فرهنگی و باطنی دچار نابسامانی باشد، ملت ورشکسته ای خواهد بود اما ملتی که از نظر فرهنگی غنی باشد، حتی اگر برخی مشکلات سیاسی و اقتصادی نیز داشته باشد، بالقوه، ملت مقتدری است.




:: برچسب‌ها: همکاری,خواننده,مبتذل, غربی ,خواننده ایرانی,عکس,
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : پنج شنبه 91/7/27

"دو ماهنامه کنترل تسلیحات" وابسته به انجمن کنترل تسلیحات در شماره اخیر خود به موضوع مذاکرات هسته ای ایران پرداخته و عکس سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران را به عنوان جلد مجله انتخاب کرد است.

بر روی جلد این نشریه درج شده" مذاکرات با ایران، آیا پایانی برای آن متصور است؟"

عناوین مقالات و گزارشهای مرتبط با ایران در این شماره از این قرار است:

پی گیری رویکرد دیپلماتیک در قبال ایران ،به قلم داریل کیمبال

جاده پر سنگلاخ دیپلماسی هسته ای با ایران، نوشته اولی هاینونن

مناقشه هسته ای ایران:ریشه ها و گزینه های فعلی، نوشته حسن موسویان

ایران و 5+1 روی به مذاکرات فنی آوردند ، به قلم کلسی داونپورت


منبع: مشرق نیوز



نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : چهارشنبه 91/4/21

نوروز امسال باید به تماشای چه فیلم‌هایی از تلویزیون نشست؟

تلویزیون امسال 86 فیلم را در باکس‌های مختلف برای پخش نوروزی در نظر گرفته است. رنگو برنده اسکار بهترین انیمیشن سال 2011‌، دزدان دریایی کارائیب 4 و پاندای کونگ‌فو کار 2 از مطرح‌ترین فیلم‌های سینمای جهان هستند که امسال قرار است پخش شوند؛ البته تلویزیون در نوروز گذشته، ‌دو فیلم از نامزدهای اسکار را روی آنتن برد که امسال قرار نیست این رویه ادامه پیدا کند.

البته نام ورود آقایان ممنوع در زمره فیلم‌های رزروی شبکه تهران دیده می‌شود که حق پخش آن در حال خریداری است و پخش تلویزیونی برنده بهترین فیلم خارجی اسکار امسال یعنی جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

به گزارش ایسنا، پنگوئن‌های آقای پاپر با بازی جیم کری،‌ نفوذی، ‌سریع و خشن،‌ تردن، منبع رمز، ‌ورود آقایان ممنوع، به رنگ ارغوان، ‌توکیو بدون توقف،‌ سفرهای گالیور، ‌ملک سلیمان و سرقت برج دیگر فیلم‌های مطرحی هستند که نوروز امسال روی آنتن خواهند رفت و مخاطبان را با آثار سینمایی مواجه می‌کند که تماشایشان در رسانه ملی، خالی از لطف نخواهد بود.


به گزارش ایسنا، فیلم‌هایی که تلویزیون در نوروز امسال پخش می‌کند، ‌ترکیبی از محصولات هالیوود، ‌آسیای شرقی،‌ بالیوود و تله‌فیلم‌های ایرانی هستند که قرار است با پخش شدن در باکس‌های مختلف، ‌آنتن سیما را در نوروز 1391 پر کنند.

اتریش، ‌نروژ، ‌انگلیس،‌ آلمان، ‌چین، ‌فرانسه، ‌ژاپن، ‌استرالیا و ایتالیا نیز از دیگر کشورهایی هستند که برخی محصولات سینمایی سال‌های اخیرشان در نوروز امسال از تلویزیون پخش خواهد شد؛ هرچند برخی از آثاری که پخش آنها اعلام شده است، هنوز در مرحله خرید رایت یا دوبله قرار دارند.
این فیلم‌ها برخلاف رویه تلویزیون در پخش فیلم‌های قدیمی که در طول سال اجرایی می‌شود، محصولات به‌روز سینمای ایران و جهان هستند، به طوری که عموم فیلم‌های ایرانی متعلق به 10 سال اخیر هستند و فیلم‌های خارجی نیز در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند.

بر این اساس از میان این تعداد، 26 فیلم نیز محصول سال 2011 کشورهای مختلف هستند.
به گزارش ایسنا، هر چند تلویزیون قصد دارد با انجام عملی خرق عادت، در نوروز 91، فیلم‌های جدید و به‌روزی را پخش کند، اما باز هم نمی‌توان این ادعا را داشت که اغلب فیلم‌های انتخابی از جمله آثار باکیفیت سینما هستند و آنتن رسانه ملی در نوروز امسال از فیلم‌های مطرح سال‌های اخیر پر می‌شود.
مهم‌ترین گواه این امر نیز گذشتن تلویزیون از فیلم‌های برنده اسکار(به جز انیمیشن رنگو) است.



نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : شنبه 90/12/27

فونت ساختگی بوسیله موهای پا!!!

دانشجوی ژاپنی با موهای پا یک فونت ساخت + عکس


دانشجویی از دانشکده ی هنر تامای ژاپن پس از اینکه استاد و دوستانش از او خواستند بدون استفاده از کامپیوتر یک خط اختراع کند موفق شد با استفاده از موهای پا این فونت را بسازد.

 به گزارش سه نسل به نقل از آپام ، در حال حاضر، نوشتن یک متن معمولی بدون استفاده از طراحی دیجیتال تقریبا غیرممکن به نظر می رسد اما «مایاکو کانازاوا»ی 20 ساله از وقتی که راجع به این رقابت شنید، این ایده را در ذهن خود پروراند. به یاد آورد که قبلا دیده است افرادی با استفاده از تراشیدن موهای خود، کلماتی را بروی سرشان طراحی کرده اند، به همین خاطر می خواست با مو کار کند.



اینکه چطور این فونت آماده شد و نام «خط موهای پا» را به خود گرفته کاملا مشخص نیست اما این خانم جوان بالاخره موفق به طراحی آن شد. شاید این خط از نظر خیلی ها نفرت انگیز باشد و هرگز مقبولیتی مثل فونت Times New Roman نیابد اما طراحی این دانشجو عالی و بی نقص است.



نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : شنبه 90/12/27
<      1   2   3      >
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید