سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

ترور


فارس نوشت: معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سئوالی در مورد نقش اسراییل در ترور دانشمندان هسته ای ایران در این ترورها می گوید: این کار “کار خدا” بوده است و “خداوند به اسرائیل خیلی کمک می کند”. 

موشه یعلون معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی درمستندی که مازیار بهاری درباره روابط بین ایران و اسراییل ساخته است، در پاسخ به سئوالی در مورد نقش اسراییل در ترور دانشمندان هسته ای ایران با عدم تکذیب نقش دستگاه اطلاعاتی اسراییل در این ترورها می گوید:این کار “کار خدا” بوده است و “خداوند به اسرائیل خیلی کمک می کند”. 

در این مستند به جنبه های مختلف روابط ایران و اسراییل پس از انقلاب اسلامی ایران و به سفارش بخش فارسی شبکه بی.سی.سی تهیه شده است. 

بنا بر این گزارش، تاکنون چهار تن از دانشمندان هسته ای ایران بوسیله تروریست های مسلح به قتل رسیده اند که تاکنون برخی دستگیرشدگان در این رابطه، به نقش دستگاه جاسوسی موساد در این خصوص اذعان کرده‌اند. 

رسانه های آمریکایی نیز به نقل از مقامات اطلاعاتی این کشور بارها به نقش موساد دراین باره و نارضایتی آمریکا از این مسئله اشاره کرده اند.




:: برچسب‌ها: دنیای سیاست,مسئولین,اخبار سیاسی,سیاست
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/1/15

10 قدم برای حمایت از کار و سرمایه ایرانی

سال تولید ملی...

پیام رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال 1391 به عنوان سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» در واقع پیام تداوم جهaاد اقتصادی را در خود دارد. یعنی آن‌چه که رهبر معظم انقلاب در سال گذشته بیان فرمودند، امسال با عنوان گسترش و حمایت از تولید ملی مورد تأکید مجدد قرار داده‌اند. اگر بخواهیم با این پیام برخوردی جدی و عملی و فراتر از تعارف و تکرار شعار داشته باشیم، باید هم تعریف دقیقی از این عبارت داشته باشیم و هم لوازم توفیق در آن را بشناسیم و شاخص‌های این توفیق را تبیین کنیم تا در پایان سال بتوانیم کارنامه‌ی خود را با این شاخص‌ها بسنجیم و ارزیابی کنیم.

شاید اصلی‌ترین مفهوم پیام فوق‌الذکر این است که «تولیدمحوری» باید شاخص همه‌ی سیاست‌های اقتصادی ما باشد، منتها این نکته‌ نیز مهم است که جهت این حمایت چه باید باشد؟ آیا حمایت از تولید ملی به این معنی است که تولید ملی ما به حدی برسد که بتواند با بهترین تولیدات جهانی رقابت کند؟ پس در این صورت منظور ما حمایت از تولیدات ملی برای رقابتی شدن است و به عبارت دیگر، حمایت از تولید ملی است در مقابل موانع رقابت عادلانه و برابر. یعنی تولیدات کشور باید بتواند به بازار دسترسی داشته باشد و عادلانه و برابر با تولیدات مشابه رقابت کند.

آیا مفهوم این نامگذاری حمایت در مقابل عوارض خارج از اختیار است؟ به این معنی که تولید داخلی می‌تواند روی پای خود بایستد، اما اگر عواملی برای آن مزاحمت و عوارض ایجاد کنند -مثل خشک‌سالی یا محدودیت‌های خارجی- باید از تولید ملی حمایت نمود. گاهی در رقابت رقبا، دیگرانی وارد می‌شوند و حمایت‌های بازارشکنانه‌ای صورت می‌دهند که طبعاً حمایت از تولید ملی در برابر آنها ضروری خواهد بود.

اما جنبه‌ی دیگر این حمایت، در برابر فرسایش‌های بروکراتیک غیر ضروری است. یعنی باید اصلاح روش‌های اداری را در دستور کار قرار داد. اگر بخواهیم از تولید حمایت کنیم، باید از خود تولید بپرسیم که در کجا و کی نیاز به حمایت دارد. بنده به 10 گام لازم برای تقویت بخش تولید اشاره می‌کنم که نیاز به حمایت از تولید ملی در آنها احساس می‌شود:

1. در فرهنگ عمومی جامعه‌‌ باید تولیدکنندگان را به عنوان پیشتازان عزت و استقلال جامعه معرفی کنیم و تکریم از کسانی را که در این صحنه تلاش می‌کنند، در ارزش‌های جامعه قرار دهیم.

2. تولیدمحوری باید شاقول سیاست‌گذاری‌های اقتصادی کشور باشد. یعنی باید در سیاست‌های ارزی، در سیاست‌های پولی و مالی، در سیاست‌های تجاری و در سیاست‌های بانکی و مالیاتی برای تولید اولویت قائل باشیم. تجلی ملموس این مطلب این‌گونه خواهد بود که اگر جایی ناچار بودیم بین تولیدگرایی و مصرف‌گرایی انتخاب کنیم، باید تولید را مقدم بداریم. این مطلب مثلاً در اجرای سیاست هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند تجلی بسیار ملموسی داشته باشد. در مجموع سیاست‌گذاری‌ها باید به سمتی برویم که توان برنامه‌ریزی مدیران ما افزایش یابد. به این معنی که از تغییرات ناگهانی در سیاست‌ها اجتناب کنیم تا مدیران ما بتوانند برای آینده برنامه‌ریزی کنند.

3. باید با کاهش مقررات و منطقی کردن مجوزها از سرمایه‌گذاران بخش تولید حمایت کنیم.

4. دستگاه‌های دولتی باید بدهی‌های خود به تولیدکنندگان و پیمانکاران را بپردازند تا توان مالی آنها افزایش پیدا کند.

5. بانک‌ها در برخورد با واحدهای تولیدی مهربانانه‌تر عمل کنند. باید فهم درستی از ماهیت مشکلات واحدهای تولیدی داشته باشیم و مناسبات بین بانک‌ها و واحدهای تولیدی را واقع‌بینانه و هدفمند کنیم.

6. تولیدکننده برای بهبود تولید به فناوری و ماشین‌آلات مناسب نیاز دارد. در شرایطی که برخی محدودیت‌ها از سوی بدخواهان در مناسبات بین‌المللی بر تولیدکننده‌های ما تحمیل شده است، باید از ابتکارات مدیران اقتصادی در رفع و دفع این محدودیت‌ها حمایت کنیم.

7. در مناسبات و سیاست‌ها و محیط کسب‌و‌کار، باید در مسیر روان‌سازی و چابک‌سازی تولید حرکت کنیم. تقارن نامگذاری سال جدید به عنوان سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» با ابلاغ قانون جدید بهبود مستمر فضای کسب‌و‌کار را باید به فال نیک گرفت. اجرای کامل و دقیق این قانون باعث ایجاد فضایی پرنشاط و تعاملی بین دولت و بخش خصوصی خواهد شد. اجرای این قانون می‌تواند طلیعه‌ی بسیار خوبی برای موفقیت در اجرای حمایت از تولید ملی نیز باشد.

8. حمایت از تولید می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که تولیدکننده تولید خود را انجام داده و نیاز به بازاریابی دارد. کمک به تولیدکنندگان برای بازاریابی داخلی می‌تواند از راه نظام تعرفه‌ای یا زمینه‌های مربوط به قیمت‌گذاری صورت بگیرد. به این معنی که ابتکار عمل در اختیار بازار رقابتی باشد تا واحدهای تولیدی بتوانند در شرایط رقابتی امورات مدیریت بازار خود را انجام دهند.

9. تولیدکننده باید به بازارهای خارجی دسترسی داشته باشد که در این صورت حمایت از تولید با بازاریابی خارجی ممکن می‌شود. لذا جهت‌گیری جهش صادراتی باید تداوم پیدا کند.

10. در شرایط فعلی و در همه‌ی مراحل تولید، ظرفیت‌های خالی بسیاری وجود دارد. یعنی ما برای جهش در تولید ملی هم نیروی جوان آماده به کار داریم و هم سرمایه‌گذاری‌های گسترده داریم. تنها باید اولویت را به رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی موجود بدهیم تا این واحدها بتوانند با حداکثر ظرفیت به تولید بپردازند.

محمد نهاوندیان




:: برچسب‌ها: دنیای سیاست,مسئولین,اخبار سیاسی,سیاست
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/1/15

وزیر سابق خارجه :احمدی‌نژاد گستاخانه دروغ می‌گوید!!!

خبرگزاری فارس نوشت : وزیر خارجه سابق کشورمان سخنان اخیر احمدی‌نژاد در مجلس را مصداق بارز تهمت و افترا خواند و یادآور شد که نامه اطلاع احمدی‌نژاد از ماموریت وزیر خارجه به سنگال در سوابق دفتر رئیس جمهور موجود است.

منوچهر متکی وزیر خارجه سایق کشورمان در پاسخ به اظهارات محمود احمدی‌نژاد در مجلس با اشاره به جمله معروف منسوب به ابوعلی سینا که می‌گوید “اگر برای یک کار “اشتباه”، هزار “توجیه” بیاورید می‌شود “هزار و یک اشتباه” گفت: سخنان و رفتار آقای احمدی نژاد فرزند خودسر خانواده‌ای را ترسیم می‌کند که با سوء استفاده از حمایت‌های بی دریغ و با سعه صدر بزرگ خانواده، به جای قدرشناسی و احترام، گستاخانه به هنجارشکنی می‌پردازد و هیچ مرزی در الزامات سخن گفتن به خصوص منطبق بودن با حق، عدل و صداقت و آراسته بودن با منطق و انصاف را پاس نمی‌دارد.

هواپرستانه سخن نگفتن از آموزه‌های اسلامی و سیره نبی مکرم اسلام (ص) است که فرمودند: “ما ینطق عن الهوی”.

متکی افزود: برخی از اظهارات آقای احمدی‌نژاد در مورد وزیر امور خارجه سابق کشورمان از مصادیق تهمت و افترا و به دلیل تکرار از مصادیق تشویش اذهان عمومی و قابل تعقیب قضایی است. البته اینجانب بنا به مصالحی که از مهمترین آنها حفظ آرامش عمومی جامعه و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، از پیگیری آن صرفنظر می‌کنم هر چند که در روز قیامت، خداوند متعال بهترین و عادلترین قضاوت کنندگان بین بندگان خود خواهد بود.

وی درباره این سخن احمدی‌نژاد که مدعی شده بود ماموریتی برای سفر به سنگال وجود نداشته است، توجه رئیس جمهور را به نامه‌ اطلاعی که حدود یک ماه پیش از سفر به سنگال پیرامون این سفر و اهداف مورد نظر نگاشته بود جلب کرد و افزود: آن نامه هم اینک در سوابق دفتر رئیس جمهور موجود است.




:: برچسب‌ها: دنیای سیاست,مسئولین,اخبار سیاسی,سیاست
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : شنبه 90/12/27

اگر فائزه هاشمی نصف روز زندان برود ریشم را می‌تراشم


قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس با اشاره به حکم هشت ماه زندان و 60 ضربه شلاق عامل اهانت به فائزه هاشمی گفت: اگر چنین حکمی را برای فائزه بریدند و نصف روز این خانم زندان رفت، من ریشم را می‌تراشم!

به گزاش سه نسل به نقل از خبرگزاری دانشجو، سعید قاسمی شب گذشته در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مسجد فاطمه زهرا با بیان اینکه مردم در 22 بهمن سیلی محکمی به دشمنان نظام زدند، اظهار داشت: دشمن اصل نظام را هدف قرار داده است؛ اما مردم با حضور در عرصه‌های مختلف به خصوص 9 دی این فتنه را خنثی کردند.

وی با اشاره به حکم هشت ماه زندان و 60 ضربه شلاق برای عامل اهانت به فائزه هاشمی گفت: اگر چنین حکمی را برای فائزه هاشمی بریدند و نصف روز این خانم در زندان بود من ریشم را می تراشم!
فرمانده دفاع مقدس با اشاره به جنگ تحمیلی بیان کرد: در آن روز 300 هزار شهید در کنار یکدیگر جنگیدند؛ اما امروز 300 نفر از اصولگرایان نمی توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

ادامه مطلب...

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : جمعه 90/12/26

جوانفکر: مشایی آخرتش آباد است!!!


باورمان این است که آقای احمدی نژاد در آن شرایط به این نتیجه رسیده بود که توطئه ای شکل گرفته و هدف این است که دولت و رییس جمهور را تخریب کنند و به کشور آسیب بزنند
به گزارش سه نسل به نقل از سایت روزنامه ایران به نقل از علی اکبر جوانفکر، مشاور رئیس جمهور و مدیرعامل خبرگزاری دولتی ایرنا نوشت: آقای مشایی دارای دیدگاه‌هایی است که گاهی آنها را مطرح می کرد. آزادی را از او سلب کردند. آن قدر بحث های بی ربط و غیرمرتبط و نادرست مطرح کردند که ایشان مجبورشد سکوت اختیار کند. همین سکوت را هم برنمی تابند. آن موقع که آقای مشایی حرف می زد، می گفتند چرا حرف می زند؟ الان که سکوت کرده می گویند چرا سکوت کرده؟ اشکال به مشایی برنمی گردد. برای مردم هم روشن شده است. ایشان دارد کارشان را در سکوت انجام میدهند. واقعا من به آقای مشایی حسرت می خورم که با این تهمت ها و توهین هایی که به ایشان شده برای خودش آخرتش را خوب آباد کرده است.
ادامه مطلب...

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : جمعه 90/12/26





یادداشت خاتمی در مورد دلایل حضورش در انتخابات

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی در پاسخ به این واکنش‌ها توضیحاتی را منتشر کرده است که در آن با تاکید بر «احترام خود به ناقدان و حتی مخالفان» آورده است: اقدام من از منش و بینش سیاسی و فکری من و آن‌چه به آن باور دارم و پایبندم ریشه می‌گیرد. من از موضع اصلاحات و در جهت نگاه داشت روزنه‌های اصلاح‌طلبی که آن را مهم‌ترین و بلکه تنها راه سربلندی کشور و دستیابی به آرمان‌های اصیل انقلاب و تأمین حقوق مردم و مصالح ملت می‌دانم و نیز برای دفع مخاطرات و تهدیدهای درونی و بیرونی اقدام کرده‌ام.

وی در یادداشت خود «هدف ممکن و مطلوب» را اصل قرار دادن «مصلحت کشور و خواست‌های اساسی و تاریخی مردم» عنوان و خاطرنشان کرده است که براساس راهبرد اصلاح‌طلبانه «به آرمان‌های اصیل انقلاب و قانون اساسی و ایجاد فضای همدلی و مشارکت همگان دعوت کرده و می‌کنم و انتظار داشته و دارم که همه با اسیر نماندن در گذشته و با نگاه به آینده روند تازه‌ای را در کشور آغاز کنند.»

خاتمی با تاکید بر «روند‌ها و اقدام‌های قانونی و غیرخشونت‌آمیز» اظهار کرده است: در هر اقدام سیاسی در نظر گرفتن مصالح و شرایطی که نیروهای فعال در داخل کشور با آن مواجه‌اند ضرورت دارد. در مورد انتخابات مشارکت فعال و معرفی نامزد طبعاً در گرو وجود شرایط مناسب است. مصالح بزرگ‌تر کشور و اصلاحات مقدم بر ملاحظات شخصی است و اقتضائات خاص خود را دارد. تعیین استراتژی عدم معرفی نامزد و ارائه لیست هیچگاه به معنی تحریم انتخابات نبود و می‌بایست این امر را در عمل اثبات کنیم تا با گرفتن هرگونه بهانه‌ای از بدخواهان روزنه‌ای برای امکان مفاهمه بیشتر با تکیه بر حقوق و مصلحت مردم و پیشرفت واقعی کشور باز شود.

ادامه مطلب...

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : جمعه 90/12/26

موشک های ایران می توانند لندن را بزنند!


نخست وزیر انگلیس هشدار داد ایران در حال ساخت موشک هایی است که می توانند لندن را مورد هدف قرار دهند.

به گزارش سه نسل به نقل از عصر ایران ، دیوید کامرون مدعی شد: تلاش ایران برای کسب سلاح هسته ای ، تهدید مستقیمی برای انگلیس است.

این برای نخستین مرتبه است که یک مقام انگلیسی درباره توانایی ایران برای هدف گیری مستقیم لندن سخن به میان می آورد. این هشدارها، انگلیس را یک گام به جنگ علیه ایران، نزدیک تر کرد.

کامرون به اعضای کمیته ارتباط در پارلمان انگلیس گفت: دولت ایران برای ساخت و پیشرفته سازی موشک های قاره پیما، تلاش می کند . امکان اقدام نظامی علیه ایران همچنان وجود دارد و این گزینه از روی میز، کنار گذاشته نشده است.

کمیته ارتباط متشکل از سران سایر کمیته های پارلمانی است.

ادامه مطلب...

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : جمعه 90/12/26

مستندی برای تطهیر اسرائیل



 



سه نسل؛ لاله رشیدی: دهه 70 میلادی برای کسانی که در آن سال‌ها زیسته‌اند دهه‌ای است که بی‌شک یادآور مبارزات بی‌امان مردم سراسر دنیا در قالب گروهای متعدد علیه قدرتهای سلطه جویی همچون اسرائیل و آمریکا است. از مبارزات مردم آمریکای لاتین و پیکار مداوم مردم فلسطین در خاورمیانه گرفته تا روزهایی که «کارلوس» رعشه بر جان بیدادگران غربی می‌انداخت. مبارزاتی که با توجه به شرایط موجود آن روزگار تنها راه ناگزیر مبارزه با جنایاتی بود که اسرائیل و آمریکا در گوشه و کنار دنیا مرتکب می‌شدند. چرا که آمریکا در ویتنام می‌تازید و اسرائیل در فلسطین حمام خون به راه انداخته بود.

این روز‌ها صحبت از پیکار و مبارزه علیه سیاست‌های سلطه گرانه آمریکا و دیگر قدرتهای همتای وی از طرف طرفداران همیشگی سرمایه داری بدل به طنز گشته و هر که پای در این راه دارد به روایت اینان درک درستی از معنای دموکراسی آمریکایی ندارد و در بند آرمانهایِ کهنه دیرین مانده است و در نوستالژیِ مبارزه دست و پا می‌زند. در همین زمان است که رسانه نیز به کمک قدرتهای بر‌تر می‌شتابد تا تاریخ را دوباره بازخوانی کنند که اگر هنوز اندک نگاه تحسین آمیز به پیکار مبارزان آن سال‌ها در دل بعضی وجود دارد با اهرم رسانه آن را بزدایند و تاریخ را آن طور که می‌خواهند به تصویر کشند.

مستند بی بی سی فارسی چه بود؟
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : جمعه 90/12/26

کلینتون اعتراف کرد: تحریم نفت ایران سخت و دشوار است...

 

وزیر خارجه آمریکا اذعان کرد تحریم نفت ایران برای مشتریان بزرگ این کشور سخت و دشوار است و این کار به ازخودگذشتگی نیاز دارد.

به گزارش سه نسل به نقل از فرانس پرس هیلاری کلینتون ، در دیدار با وزیر خارجه کره جنوبی تصریح کرد برای کشورهای دیگر تصمیم برای قطع خرید نفت ایران دشوار است و نیاز به از خود گذشتگی دارد.

کلینتون که در کنفرانس خبری با همتای کره‌ای خود ، کیم سونگ هوان در واشنگتن شرکت کرده بود ، تصریح کرد من اولین کسی بودم که اذعان کردم ما از دیگر کشورها برای فشار بیشتر بر ایران ، انتظار تصمیم ‌های دشوار و حتی از خود گذشتگی داریم .

وی افزود ما با یکدیگر همکاری خواهیم کرد . ما در حال پیشرفت هستیم و من فکر می‌کنم مذاکرات با مشتریان بزرگ نفت ایران طی ماههای آینده مثبت خواهد بود .
ادامه مطلب...

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : جمعه 90/12/26

حذف میرحسین موسوی و برادر هاشمی از مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

حذف میرحسین موسوی و برادر هاشمی از مجمع تشخیص مصلحت نظام



آیت‌الله امامی کاشانی، حجت‌الاسلام محمدی ری‌شهری، بیژن زنگنه، محمد هاشمی و میرحسین موسوی ‌از دور جدید مجمع تشخیص مصلحت کنار گذاشته شدند.

به گزارش سه نسل، رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام را منصوب کردند.

بر اساس این گزارش، رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام محمدی عراقی، حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم، محمد صفارهرندی، حسین محمدی، صادق واعظ‌‌ زاده و احمد وحیدی را به عنوان اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب و آیت‌الله امامی کاشانی، آیت‌الله محمدی ری‌شهری، بیژن زنگنه، محمد هاشمی و میرحسین موسوی را از دور جدید مجمع تشخیص مصلحت کنار گذاشتند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی ترکیب جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای یک دوره پنج ساله دیگر معرفی کردند.

به گزارش سه نسل به نقل از خبرگزاری ها، متن حکم مقام معظم رهبری به این شرح است:

ادامه مطلب...

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : جمعه 90/12/26
<      1   2   3   4      
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید