سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت:  بدنبال ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانمی مبنی بر اینکه فردی ناشناسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، تصاویر خصوصی اش را منتشر و با منتسب نمودن اعمال خلاف حقیقت ، قصد هتک حیثیت کردن وی را دارد ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.با پی جویی‌های فنی و پلیسی انجام شده ، کارشناسان پلیس فتا موفق شدند نقاب از چهره مجازی متهم برداشته و هویت واقعی او را در فضای حقیقی آشکار کنند . و متهم پس از شناسایی طی عملیاتی دستگیر و پس از رویت مدارک و مستندات به جرم خود اعتراف نمود.
پلیس فتا هشدار داد: 1 – هرگز اطلاعاتی را که نشان دهنده هویت شماست، ارسال نکنید . 2 – هرگز تصاویر نامناسب یا چیزهایی که هویت شما را به نمایش می گذارند، ارسال نکنید.3 – عکس ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی را دروب‌سایت‌های به اشتراک گذاری منتشر نکنید زیرا در این صورت دیگر شما صاحب آنها نیستید، اینگونه محتواها به سرعت توسط مجرمین اخلاقی منتشر می‌شوند. 4 – اطلاعات محرمانه، عکس‌ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی را برروی رایانه متصل به اینترنت نگه‌داری نکنید. 5- به هر ناشناسی اعتماد نکنید ، فضای شبکه‌های اجتماعی مملو از کاربرانی است که با هویت جعلی و برای مقاصد خاص مثل کلاهبرداری و سایر اقدامات غیرقانونی و مجرمانه نسبت به ارتباط گیری با کاربران اقدام می‌کنند ، بنابراین از پذیرفتن افرادی که با هویت ، تصاویر و طرح مطالب اغواء کننده سعی در برقراری ارتباط و افزودن شما به لیست دوستان یا علاقمندان صفحه خود دارند ، جداً اجتناب نمائید .




:: برچسب‌ها: اخبارحوادث فتا |
اینترنت |
شبکه های اجتماعی |
اطلاعات محرمانه
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/4/4

یاهو و مایکروسافت اطلاعات کاربرانشان را فروخته‌اند

 


تحقیقات مشترک یک روزنامه آمریکایی و یک شرکت تحقیقاتی نشان می‌دهند شرکت های یاهو و مایکروسافت اطلاعات کاربرانشان را به کمپین‌های سیاسی فروخته‌اند.


یاهو و مایکروسافت

این گزارش فاش می‌کند هر دوی این شرکت‌های بزرگ اطلاعات حساس کاربرانشان را به کمپین‌های سیاسی، که قصد جلب مخاطب‌های خاصی داشته‌اند، فروخته‌اند.

راشاتودی می‌افزاید کمپین‌های سیاسی به شدت به اطلاعات کاربران اینترنتی نیاز دارند تا برای تبلیغات ساخته خودشان مخاطب جلب کنند.  

کمپین‌های سیاسی، به شدت به سمت توجه به ویژگی‌های خاص مخاطب‌هایشان پیش می‌روند و این چیزی نیست که بر حسب تصادف رخ داده باشد: این کمپین‌ها اطلاعات ترجیحی کاربران را که خود آن کاربران دو دستی تقدیم شرکت‌هایی نظیر مایکروسافت و یاهو کرده‌اند با گنجینه‌ای از داده‌های دیگری که محققان دیگری فراهم می‌کنن، ترکیب کرده و بدین ترتیب می‌توانند در روزهای مانده به انتخابات بر رأی افراد رأی‌دهنده تأثیر بگذارند.

هنگامی که افراد حساب‌های کاربری ایمیل مانند یاهو ایجاد می‌کنند، آنها دو دوستی تمام اطلاعات شخصی‌شان اعم از نام، آدرس و فعالیتشان در محیط اینترنت را تقدیم این شرکت می‌کنند.

ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: یاهو, و مایکروسافت, اطلاعات, کاربران,فروختن ,اطلاعات فروخته , جا

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : پنج شنبه 91/4/1

سارق میلیونی کارت شارژ می فروخت

نسبت به حفظ و نگهداری اطلاعات بانکی و رمز های عبوری آنها دقت بیشتری داشته و هیچ گاه این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار ندهید.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا استان چهار محال بختیاری در خصوص کشف دو فقره برداشت غیر مجاز وجه از طریق اینترنت گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت مبلغ پنجاه میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب وی، مأمورین اقدامات خود را آغاز کردند، بدواً مشخص گردید که کلیه برداشت‌ها صرف خرید اینترنتی حدود 1700 فقره کارت شارژ تلفن گردیده است. طی بررسی‌های صورت گرفته شخصی که اقدام به خرید اینترنتی از حساب شاکی و توزیع کارت شارژها در سوپر مارکت‌های سطح شهر نموده بود، شناسایی و دستگیر شد. متهم بدواً منکر برداشت از حساب شاکی شد ولی پس از مواجه شدن با مدارک موجود به جرم خود اعتراف و اظهار داشت اطلاعات کارت را یکی از دوستانم که راننده شاکی بوده در اختیارم قرار داده است که نهایتاً متهم دوم نیز دستگیر و به جرم خود اعتراف نمود.
در همین راستا سرقت دیگری از حساب فردی صورت پذیرفته و در این سرقت نیر کلیه مبالغ برداشتی صرف خرید کارت شارژ گشته بود که پس از تحقیقات مشخص گردید متهم اول در این پرونده نیز دست دارد. وی اعتراف نمود اطلاعات کارت شاکی دوم را در مقابل دستگاه خود پرداز بدست آورده و در فرصتی مناسب از طریق تلفن اقدام به خرید حدود 200 فقره کارت شارژ نمودم.
پلیس فتا هشدار داد: نسبت به حفظ و نگهداری اطلاعات بانکی و رمز های عبوری آنها دقت بیشتری داشته و هیچ گاه این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار ندهید و نیز به هنگام استفاده از دستگاه‌های خود پرداز به صورتی عمل نمایید که دیگران امکان سرقت اطلاعات شما را نداشته باشند و به طور مرتب رمز عبوری خود را تغییر دهید.
 




:: برچسب‌ها: پلیس فتا,پیشگیری,سؤاستفاده,کلاهبرداری,امنیت,vpn,شناسایی,رمز امن
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/3/21

دستگیری عامل هتک حرمت در کیش

ایجاد هرگونه مزاحمت و انتشار مطالب دروغین علیه افراد در فضای مجازی که منجر به هتک حرمت و حیثیت دیگران شود و انتشار اطلاعات دیگران بدون رضایت آنها در این فضا جرم تلقی شده و پلیس با عاملین آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا کیش گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر هتک حرمت وی در اینترنت مأمورین سریعاً اقدامات خود را آغاز نموده و بدواً مشخص گردید فردی ناشناس شماره تلفن همراه شاکیه را از طریق پرو فایلی انتشار و شاکیه را با عناوین غیر اخلاقی معرفی نموده است. که پس از بررسی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان، شخصی که وارد پروفایل شده و آن را ایجاد نموده مشخص و متهم که در تهران بود شناسایی گردید. که وی اظهار داشت با همکاری یکی از دوستانش که ساکن کیش می‌باشد اقدام به این کار نموده است. که پس از اعترافات وی، فرد دوم نیز شناسایی و دستگیر شد. پس از بازجویی از متهم دوم، اظهار داشت که شاکیه با همسر وی دوست می‌باشد و بخاطر اینکه وی از موضوع ارتباط نامشروع  او با متهم اول مطلع شده خواسته با این عمل رفت و آمد خانوادگی را با شاکیه قطع نمایند.
پلیس فتا هشدار داد: ایجاد هرگونه مزاحمت و انتشار مطالب دروغین علیه افراد در فضای مجازی که منجر به هتک حرمت و حیثیت دیگران شود و انتشار اطلاعات دیگران بدون رضایت آنها در این فضا جرم تلقی شده و پلیس با عاملین
آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت.




:: برچسب‌ها: پلیس فتا,پیشگیری,سؤاستفاده,کلاهبرداری,امنیت,vpn,شناسایی,رمز امن
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/3/21

دستگیری هکر نفوذی به سرویس اینترنت در یزد

برابر ماده 13 قانون جرایم رایانه‌ای هر کس به طور غیر مجاز از سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی منفعت ، خدمات و یا امتیازات مالی تحصیل کند، مجرم تلقی شده و علاوه بر جبران خسارت به حبس و جریمه مالی نیز محکوم خواهد شد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا استان یزد  گفت: پیرو شکایت شرکت مخابرات استان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با نفوذ در یکی از شرکت مجری سرویس اینترنت پر سرعت ، اقدام به سرقت از حجم دانلود تعداد 48 نفر از کاربران اینترنت نموده است . کارشناسان پلیس فتا سریعاً  اقدامات خود را آغاز نموده و طی بررسی های فنی و تخصصی نهایتاً متهم را شناسایی و طی عملیاتی وی را دستگیر نمودند . متهم پس از مواجهه با دلائل فنی به جرم خود اعتراف نمود.
پلیس فتا هشدار داد: برابر ماده 13 قانون جرایم رایانه‌ای هر کس به طور غیر مجاز از سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی منفعت ، خدمات و یا امتیازات مالی تحصیل کند، مجرم تلقی شده و علاوه بر جبران خسارت به حبس و جریمه مالی نیز محکوم خواهد شد.




:: برچسب‌ها: پلیس فتا,پیشگیری,سؤاستفاده,کلاهبرداری,امنیت,vpn,شناسایی,رمز امن
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/3/21

شناسایی و دستگیری عوامل و مدیران شبکه‌ی غیراخلاقی «داف و پاف» در فیس‌بوک

 

 پایگاه اطّلاع‌رسانی پلیس فتا: در آستانه‌ی اوّلین سال‌گرد افتتاح پلیس فتا، کنفرانس خبری سردار هادیانفر ـ رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطّلاعات ناجا ـ برگزار شد.

در این کنفرانس خبری، رییس پلیس فتا نخستین گزارش رسمی از وضعیت جرایم سایبری در ایران را ارائه کرد. سردار هادیانفر با اشاره به ضریب نفوذ اینترنت در کشور، وضعیت ایران را بالاتر از متوسّط جهانی ذکر کرد به نحوی که ضریب نفوذ اینترنت در ایران برابر با 48.6 درصد و از متوسّط ضریب جهانی با رقم 34 درصد بیشتر است.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطّلاعات ناجا، با اشاره به سند چشم انداز ایران 1404، سند افتا و وظایف پلیس، مهم‌ترین چالش‌ها، آسیب‌ها و تهدیدات فضای سایبری را در جرایم سازمان‌یافته، تخریب بانک‌های اطّلاعاتی، حملات مختل‌کننده‌ی خدمات، جاسوسی، خرابکاری، نقض حریم خصوصی و نقض حقوق مالکیت معنوی دانستند.
 
سردار هادیانفر، تعداد کاربران اینترنت را در ایران 36.5 میلیون نفر اعلام کرد که 26 میلیون نفر از آنان را جوانان تشکیل می‌دهند. همچنین 42درصد از کاربران در منزل شخصی، 22درصد در کافی‌نت‌ها، 14درصد در محلّ کار و سایرین در اماکن آموزشی و سایر اماکن وارد اینترنت می‌شوند.
ایشان ضمن اشاره به فرصت‌های فضای تولید و تبادل اطّلاعات کشور افزودند: «در آینده ابزارهای فنّاوری اطّلاعات و ارتباطات نقش انکارناپذیری در رقابت‌های سیاسی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و دینی در عرصه‌های ملّی و بین‌المللی ایفا خواهند کرد ضمن آن‌که فنّاوری اطّلاعات و ارتباطات با ایجاد فرصت‌های فراوان سود اقتصادی بیشتری به مردم خواهد رساند.
 
سردار هادیانفر با اشاره به وابستگی 75درصد مشاغل و کسب‌وکارها به اینترنت در آینده‌ی کشور گفت: «اینترنت حدود 22 میلیون فرصت شغلی را در ایران ایجاد خواهد کرد.»
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطّلاعات ناجا با اشاره به فرصت‌های خوب و مناسب کشور در استفاده از مزایای اینترنت افزود: «وجود کاربران جوان و کسب رتبه‌ی اوّل خاورمیانه از لحاظ تعداد کاربر، سطح مناسب فنّاوری‌های زیرساخت اینترنتی کشور، تشکیل بانک‌های اطّلاعاتی مختلف در سازمان‌ها، وجود نیروهای جوان و متخصّص امنیت شبکه در کشور، به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی بومی و راه‌اندازی پلیس فتا از فرصت‌های اساسی کشور در زمینه‌ی اینترنت و فنّاوری اطّلاعات و ارتباطات محسوب می‌شود.
 
سردار هادیانفر با تصریح این‌که پلیس فتا با هدف صیانت از هویّت ملّی و دینی و ارزش‌های انسانی جامعه، صیانت از اموال، منافع، اسرار و اقتدار ملّی، حفظ حریم خصوصی و آزادی مشروع در فضای تبادل اطّلاعات است افزود: «توسعه‌ی توانمندی فنّی و پشتیبانی پلیس فتا در سراسر کشور، پیشگیری و مبارزه با جرایم در حوزه‌ی فتا، کاهش مخاطرات پیرامون کاربران، ایجاد تعامل با سایر سازمان‌ها برای کنترل، پیشگیری و مبارزه با جرایم، فرهنگ‌سازی، آموزش و رشد سطح آگاهی‌های جامعه، ایجاد تعامل و ارتقاء سطح همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، ایجاد مرکز تشخیص جرایم و ادّله‌ی دیجیتال جرم و همکاری با دانشگاه‌ها و انجام پژوهش‌های بنیادین و کاربردی در حوزه‌ی امنیت فتا، هشت برنامه‌ی کلان امسال است که در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته‌است.
 
سردار هادیانفر از تشکیل پلیس فتا در 32 استان کشور و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های ادلّه‌ی دیجیتال در 10 استان معین در موضوعات بازیابی اطّلاعات، سخت‌افزار، نرم‌افزار، مالتی‌مدیا، مخابرات و تلفن همراه خبر داد.
ایشان افزایش خطر پذیری ارتکاب جرایم، ارتقاء امنیت در توسعه کسب و کار و سرمایه‌گذاری‌های آنلاین، دشوار نمودن نحوه‌ی ارتکاب جرم، کاهش جرایم حوزه فتا، افزایش قدرت کشف جرایم حوزه فتا، ایجاد احساس امنیت برای خانواده ها و کاربران و ارتقاء احساس امنیت در فضای آنلاین را از مهم‌ترین دستاوردهای پلیس فتا در یکسال گذشته دانستند.
 
رییس پلیس فتای ناجا علل دشوار شدن ارتکاب جرایم در این حوزه را گشت زنی شبانه روزی این پلیس در فضای سایبری، شناسایی حفره‌های امنیتی سامانه‌ها و سایت‌های دولتی و عمومی، شناسایی و مقابله با مراکز ارائه‌کننده‌ی خدمات دسترسی اینترنتی به کاربران بی نام و نشان، شناسایی و مقابله با فروشندگان باگ‌های امنیتی، تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌ها و بانک‌ها، هوشیاری، اطلاع رسانی و آگاه سازی دستگاه‌ها، هشدار به مجرمین حرفه‌ای و غیرحرفه ای و رشد آگاهی‌های اجتماعی جامعه دانستند.
 
سردار هادیانفر با اشاره به عوامل موثّر در وقوع جرایم سایبری، پایین‌بودن سطح آشنایی مردم با ویژگی‌های این فضا، افزایش جاذبه‌ی آماج‌ها، قبیح نبودن برخی از جرایم رایانه‌ای، توسعه‌ی فنّاوری‌های روزآمد و عدم توجّه به امنیت و پیچیدگی روزافزون فعّالیّت‌های مجرمانه در فضای سایبری، ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی، مخفی و پنهان بودن هویّت مجرم و بی‌انگیزگی بزه‌دیدگان به طرح شکایت را از عوامل اصلی در بروز و وقوع جرایم سایبری دانستند.
وی با بیان اینکه آمار کشف جرایم در کشورهای آمریکا و کره جنوبی که بیشترین جرایم سایبری را دارند 10 تا 20 درصد است، اظهار داشت: آمار جرایم سایبری کشف شده در ایران از نظر آماری بسیار مطلوب و بیانگر تلاش این پلیس در یک سال گذشته است.
 
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/3/21

تشکیل کمیسیون ساماندهی VPNها/ کشف عامل حمله سایبری به وزارت نفت

 

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا با بیان اینکه تعداد کاربران استفاده کننده از VPN بین 20 تا30 درصد کل کاربران است، گفت: در آخرین جلسه‌ای که در کمیسیون مصادیق برگزار شد، قرار بر این شد که کمیسیون ساماندهی VPNها تشکیل ‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید کمال هادیانفر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برخی از سایت‌های اینترنتی مستهجن و برخی دیگر عناد رسمی با نظام جمهوری اسلامی دارند، گفت: به دلیل مصلحت مردم و ممانعت از فروپاشی خانواده، کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ به ریاست دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم، فیلترینگ را در کشور انجام می‌دهد.
وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای ارائه بسترهای عبور دهنده از فیلترینگ، افزود: از طرف دیگر دشمن بسترهای VPN را در پروتکل‌هایی به صورت رمزنگاری از پشت فیلترینگ عبور داده و این VPNها را به صورت رایگان و یا با نازلترین قیمت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
 
عواقب استفاده از VPN
 
رئیس پلیس فتا به مردم توصیه کرد که مطلقا از VPN استفاده نکنند چرا که وقتی از VPN استفاده شود، اطلاعات کاربر رمزنگاری ‌شده و بر روی سرور ارائه دهنده VPN قرار می‌گیرد و صاحب سرور به راحتی می‌تواند از تمام اطلاعات کاربر استفاده ‌کند.
 
آمار استفاده کنندگان از VPN
 
هادیانفر تعداد کل کاربران استفاده کننده از VPN را بین 20 تا30 درصد دانست و افزود: در آخرین جلسه‌ای که در کمیسیون مصادیق برگزار شد، قرار بر این شد که کمیسیون ساماندهی VPNها تشکیل ‌شود.
 
وی با بیان اینکه VPN به 2 دسته قانونی وغیرقانونی تقسیم می‌شوند، اظهار داشت: به عنوان مثال هواپیماهایی، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و بانک‌ها از VPN استفاده می‌کند؛ وظیفه کمیسیون هم این است که بر VPN هایی که مجوز دارند، نظارت کند و VPNهای غیرمجاز را مسدود کند.
 
رئیس پلیس کشور افزود: آئین‌نامه اجرایی این کمیسیون در حال آماده سازی است تا کسانی که خواهان VPN مجاز هستند بتوانند با مراجعه به وزارت فناوری اطلاعات از VPN مجاز استفاده کنند.
 
جزئیات مهمترین حملات سایبری به کشور
 
هادیانفر درخصوص ویروس‌های رایانه‌ای که برای سازمان‌ها و نهادهای مهم کشور طراحی شده‌اند، گفت: پس از ویروس استاکس نت به شدت حملات سایبری نسبت به ایران زیاد شده است که با توجه به تمهیداتی که در کشور صورت گرفته تا کنون هیچ آسیبی به ساختار سازمان‌ها و زیرساخت‌های کشور وارد نشده است.
 
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ویروسی به نام "وایپ" یا "وایپر" که هدفش حذف کامل اطلاعات رایانه‌ای بود شناسایی شد، اظهار داشت: پس از شناسایی آنتی ویروس وایپ را مرکز ماوا (مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای) تولید کرد و این ضد ویروس در اختیار تمامی دستگاه‌های کشور قرار گرفت.
 
جدیدترین اقدامات درباره حمله سایبری به وزارت نفت
 
رئیس پلیس فتا حمله به وزارت نفت را یکی دیگر از حملات سایبری دانست که با آن مقابله شد و در این راستا دو IP مظنون در آمریکا کشف و از طریق وزارت خارجه و پلیس بین‌الملل این مسئله پیگیری شده که آمریکا باید هویت این IP ها را به ایران معرفی کند تا معلوم شود توسط چه کسانی حمله علیه کشورمان صورت گرفته است.
 
وی ویروس‌های شعله، کی‌دو و دوکو را بخشی از ویروس‌های وارداتی که با فلش مموری جابجا می‌شوند، دانست و با بیان اینکه ویروس‌ها چند دسته‌اند، افزود: دسته‌ای از ویروس‌ها ایجاد اختلال و دسته‌ای دیگر مانند جاسوس خاموش در کامپیوتر می‌نشینند و به محض وصل شدن به اینترنت اطلاعات را به مکانی که از قبل برایش تعریف شده ارسال می‌کنند.
 
هادیانفر با بیان اینکه دسته دیگری از ویروس‌ها مانند وایپر ریشه را می‌زند و تمام سرورهایتان را می‌سوزاند، گفت: این ویروس با لوگوی ارائه دهنده خدمات دسترسی به کاربر پیشنهاد می‌دهد که برای افزایش سرعت و پهنای باند بیشتری فایل فشرده شده پیوست را روی سیستم دانلود کنید.
 
رئیس پلیس فتا ادامه داد: پس از وارد کردن رمز مربوطه و باز شدن فایل ویروس روی سامانه‌ نصب شده و شروع به دزدی اطلاعات می‌کند.
 
وی ادامه داد: عوامل ترویج کننده این ویروس در داخل کشور شناسایی شده‌اند و اینکه به چه واسطه‌ای این افراد این اطلاعات را گرفته‌اند و در داخل منتشر کرده‌اند، بعد از دستگیری‌ها مشخص می‌شود.
 
هادیانفر در خصوص ویروس شعله که جدیدا به کشور وارد شده است، نیز گفت: ویروس شعله پیغام می‌دهد که از شما عکس خصوصی دارم. اگر می‌خواهید عکس را مشاهده کنید، کلیک کنید.
 
رئیس پلیس فتا افزود: پس از کلیک کردن کاربر هیچ کسی را مشاهده نمی‌کند ولی عملا برنامه با این کلیک سرقت اطلاعات و پاک کردن سیستم را آغاز می کند.




:: برچسب‌ها: پلیس فتا,پیشگیری,سؤاستفاده,کلاهبرداری,امنیت,vpn,شناسایی,رمز های
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/3/21

آیا اختفاء در اینترنت ممکن است؟

 

بسیاری از کاربران اینترنتی بر این باورند که توانایی مخفی ماندن از طریق نرم افزارها و برخی روشهای موجوددر فضای مجازی را دارند.در این خصوص کارشناس معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا عنوان نمود : عده ای با استفاده از نرم افزارهای موجود در فضای مجازی مانند VPNو نیز با تغییراتی درHttpsو یا با داشتن IP های داینامیکی به تصور، در اینترنت اقدام به اختفاء می نمایند و همانطور که خیلی از متخصصان در این حوزه به این علم واقف هستند چنین امری یک تصور باطل می باشد.

وی خاطر نشان کرد : حضور در فضای مجازی بصورت کاملا پنهانی همیشه میسر نبوده و بسیاری از کاربران به دلیل عدم شناخت با پرداخت هزینه های زیادی در این زمینه صرفاً کمک به کسب درآمد عده ای سودجو می‌نمایند که متاسفانه این امر به صورت متوالی صورت می پذیرد.
این کارشناس در ادامه بیان داشت : امروزه یکی از دلایل اصلی افشاء اطلاعات اشخاص در فضای مجازی مک آدرس مربوط به سیستم های سخت افزاری آنان و همچنین تصور اشتباه آنان در مخفی کردن هویت اصلی خود در فضای مجازی است. 
وی در پایان اشاره نمود کاربران گرامی باید دقت لازم را به منظور حفظ و نگهداری از اطلاعات حساس و کلیدی خود داشته و به تکنیک هایی که به آن اشاره شد اکتفاء نکنند و مواردی را که سبب احساس ناامنی برای آنان در این فضا می شود را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به این پلیس اطلاع دهند.  



:: برچسب‌ها: پلیس فتا,پیشگیری,سؤاستفاده,کلاهبرداری,امنیت,vpn,شناسایی,رمز های
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/3/21

چگونه می توانیم از امن بودن یک وب سایت اطمینان حاصل کنیم؟

 هرگاه یک وب سایت از شما اطلاعات حساسی را درخواست کرد، لازم است که آن را از جهت امن بودن مورد بررسی قرار دهید. توانایی تشخیص امن بودن یک وب سایت  جهت جلوگیری از سوء استفاده و کلاهبرداری، بسیار حائز اهمیت می باشد.

زمانی که شما از یک وب سایت بازدید می کنید، اطلاعاتی از سوی کامپیوتر شما به وب سایت ارسال می گردد و همچنین بالعکس اطلاعاتی از سوی وب سایت برای کامپیوتر شما فرستاده می شود. این تبادل اطلاعات به صورت یک فایل دارای متن صورت می پذیرد و بدین معناست که شما قادر به خواندن آن می باشید.
نکته ی دیگری که شما لازم است در اینجا بدانید این است که هر قسمت از اطلاعات ارسالی شما از کامپیوتر ها و سرورهای زیادی عبور می کند تا به مقصد برسد.
در صورتی که شما تمایل دارید بدانید اطلاعات ارسالی شما از چه دستگاه هایی برای رسیدن به مقصد عبورمی کند، می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

1.  به منو استارت بروید.
2.  در قسمت Run یا جستجو کلمه CMD را تایپ نمایید.
3.  در پنجره CMD جمله روبرو را تایپ نمایید.Tracertwww.yahoomail.ir
4.  دکمه  enter را فشار دهید.

در تصویر زیر شما می توانید سایت یاهو میل را مشاهده نمایید.

 

                                                            
                                                                     

    
اطلاعاتی که در سایت یاهو میل نظیر کلمه کاربری و رمز عبور وارد می کنید از 19 سرور یا گره عبور می کند تا به مقصد نهایی برسد. این اطلاعات در تمامی قسمت های زیر می تواند ذخیره گردد و قابل دسترس باشد. در بعضی موارد شما تا 30 گره را مشاهده خواهید نمود.
شاید شما با فهمیدن این موضوع کمی در وارد کردن رمز دوم عابر بانک خود در سایت ها محتاط تر شده اید. راه حل برطرف کردن این ترس کد گذاری و به رمز درآوردن اطلاعات انتقالی می باشد. لایه درگاه امن یا همان SSL برای این موضوع طراحی و تعبیه گردیده است.
SSL از یک سیستم پیچیده تغییر کلمات و رمزگذاری بین مرورگر اینترنتی شما و سرور استفاده می نماید. و زمانی که یک سایت از یک SSLفعال استفاده می نماید می توانیم بگوییم که آن سایت امن می باشد.
هر سایتی که از شما اطلاعات حساس و مهمی نظیر رمز عابر بانک را دریافت می نماید باید از SSL استفاده نماید!!
به طور کلی دو شاخص برای امن بودن یک وب سایت وجود دارد:
1. در ابتدا آدرس وب سایت را بررسی نمایید.
به طور معمول زمانیکه شما صفحه یک سایت را در مرورگر خود باز می کنید، آدرس آن وب سایت با "HTTP"  آغاز می گردد و این بدان معناست که سایتی که شما وارد آن شده اید یک سایت امن نمی‌باشد. زمانی می توان از امن بودن یک وب سایت مطمئن شد که آدرس آن سایت با کلمه HTTPS آغاز گردد.

2. بررسی نشان "قفل" بر روی سایت
به عنوان مثال شما هنگامی که وارد سایت های www.gmail.com  یا www.yahoomail.com  می شوید در قسمت آدرس مشاهده می کنید که بعد از "HTTP" حرف "S" قرار دارد و این بدان معناست که تمامی اطلاعاتی که شما وارد می کنید به صورت رمز و کدگذاری شده برای شخص مقابل ارسال می گردد. همچنین شما می توانید به صورت دستی حرف"S" را بعد از کلمه HTTP وارد نمایید و درصورت برخورداری این سایت از این پروتکل، وب سایت برای شما بصورت امن بارگذاری مجدد می گردد. در صورتی که آدرس وب سایت به صورت HTTPS بازگشایی گردید به عنوان مثال در مرورگرهای شرکت مایکروسافت شما علامت کوچکی به شکل یک قفل در قسمت انتهایی آدرس بار همانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد.

 

                                                              

 
در مرورگرهایی نظیر فایر فاکس نشان امنیت سایت در قسمت نمایش داده شده در زیر قرار دارد.

 

                                                                 
 

 با کلیک بر روی قسمت نشان داده شده در بالا کادر زیر نمایش داده می شود:

 

                                                             
 
 
در صورت کلیک روی دکمه more information کادر زیر به نمایش درمی آید.

 

                                                       
 
 

با کلیک بر روی قسمت view certificate  کادر زیر که نشان دهنده‌ گواهی اعتبار سایت می باشد، به نمایش درمی آید.

                                                            

 

شاخص های دیگری که نشان دهنده امن بودن یک وب سایت می باشند

بسیاری از شرکت های ارائه دهنده گواهی SSL  نظیر Verisign,Geotrust,,SSL.com نمادهای اعتمادی را  برای دارندگان سایت فراهم می آورند برخی از خصوصیات این نمادها عبارتند از:

• به خوبی در معرض دید قرار دارند: صاحبان فروشگاه های آنلاین تمایل دارند که این نشان را به خوبی در معرض دید بازدیدکنندگان سایت قرار دهند. آنها با این عمل می‌خواهند احساس اعتماد و اطمینان را در بین مشتریان خود ایجاد نمایند.

• به سختی قابل تکثیر می باشند: این نشان ها بگونه ای  طراحی می گردند که به سختی توسط کلاهبرداران و مجرمین اینترنتی قابل تکثیر باشد. این نمادها همچنین در تاریخ مشخصی که ذکر گردیده است منقضی می گردد.

• اتصال تائید کننده: با کلیک بر روی تمامی این نشان ها  صفحه جدیدی به آدرس سایت صادر کننده گواهی باز می گردد که حاوی اطلاعاتی در مورد سایت مورد نظر می باشد.

منبع: وبسایت  ایران هشدار (www.iranhoshdar.ir)




:: برچسب‌ها: پلیس فتا,پیشگیری,سؤاستفاده,کلاهبرداری,امنیت,vpn,شناسایی,رمز های
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/3/21

کلاهبرداری با عنوان برنده شدن در لاتاری

 مراقب باشید تا ایمیل های برنده شدن در لاتاری های خارجی شما را به اشتباه نیندازد.

کارشناس پلیس فتا با بیان مطلب فوق گفت: تعداد ای میل هایی که به کاربران اینترنت بخصوص دارندگان ای میل های Yahooو Gmail با پیغام شما برنده شده اید ارسال می گردد زیاد شده است و در این خصوص کاربران در گزارش‌های ارسالی به سایت پلیس فتا از پلیس در این خصوص راهنمایی خواسته اند.
این مورد و برنده شدن در لاتاری های خارجی از مواردی است که ذهن کاربران اینترنت را به خود مشغول کرده و افرادی که تمایل زیاد برای بدست آوردن مال زیاد و آسان دارند به دنبال بررسی صحت اینگونه موارد می باشند. هشدار پلیس فتا به کلیه کاربران این است که در هنگام مواجهه با اینگونه موارد مراقب باشند که فریب نخورند و خود را به مخاطره نیاندازند ، برخی از اینگونه ایمیلها spam است و بسیاری از آنها برای کلاهبرداری به کاربران ارسال می گردد. در اغلب موراد کاربری که پیغام برنده شدن برایش ارسال شده به سایت مورد اشاره در ایمیل حتی یک بار هم مراجعه نکرده است. قوانین موجود در فضای وب و معاملات الکترونیکی بین المللی بصورت کامل در ایران مورد قبول و اجرا نیست و حتی در مواردی که شرکت ارائه دهنده سرویس لاتاری دارای رتبه بین المللی باشد اعتبار و ضمانت اجرایی برای انجام تعهداتش در ایران وجود ندارد.
از این رو پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد تا در صورت مواجه شدن با این گونه موارد به آنها پاسخ نداده و از ارسال اطلاعات شخصی خود در پاسخ به اینگونه موارد خودداری نمایند.
 



:: برچسب‌ها: پلیس فتا,پیشگیری,سؤاستفاده,کلاهبرداری,امنیت,vpn,شناسایی,رمز های
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/3/21
<      1   2   3      >
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید