سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

مراقب ای‌میل های جعلی باشید.

انتظار این را داشته باشید که از هر ایمیل آشنا و یا ناآشنایی برای شما ایمیل فرستاده شود.
کارشناس پلیس فتا ناجا با بیان مطلب فوق افزود: اکنون با افزایش دانش کاربران اینترنت و همچنین بوجود آمدن راهکارهایی برای جعل و ایجاد مزاحمت در فضای مجازی، افرادی با استفاده از آدرس ایمیل های معتبر و به کمک ابزارهایی خاص اقدام به ارسال ایمیل به سایر کاربران می نمایند. از اینرو ممکن است ایمیلی از پلیس فتا و یا سایر شرکت ها، موسسات و یا بانک های معتبر برای شما ارسال شود و در آن، شما را تهدید و یا نسبت به انجام کاری ترغیب نمایند.
در اینصورت اولین اقدام قبل از انجام هر کاری بررسی صحت اطلاعات مندرج در آن ایمیل است بدین منظور لازم است تا با فرستنده ایمیل تماس برقرار کرده و صحت ایمیل را جویا شوید. درصورتیکه بدون حصول اطمینان از نیت فرستنده اقدامی انجام دهید ممکن است متضرر شده و امکان جبران ضرر برای شما وجود نداشته باشد.
اصلی ترین راه پیشگیری از به دام افتادن در اینگونه موارد توجه به این نکته می باشد: ایمیلی که در آدرس فرستنده آن نام ارگان و یا سازمان معتبری درج شده است لزوما واقعی نیست و حتما باید از صحت آن اطمینان حاصل نمود. در هشدارهای پلیس آینده برخی روش های تخصصی تشخیص ایمیل اصلی از غیر اصلی را به کاربران، آموزش خواهیم داد.




:: برچسب‌ها: پلیس فتا,پیشگیری,سؤاستفاده,کلاهبرداری,امنیت,vpn,شناسایی,رمز های
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/3/21

امنیت رمزهای عابر بانک

به منظور حفظ اطلاعات و امنیت عابر بانک های شخصی خود به هشدار های ذیل توجه فرمایید:

هر کاراکتر رمزی که شما به تعداد کاراکتر های رمز عبور خود اضافه می کنید، میزان امنیت ایجاد شده به وسیله آن چندین برابر افزایش می یابد. تعداد کلمات و حروف پسورد خود را حداقل تا 8 مورد انتخاب کنید.(رمز دوم و اینترنتی)

 هیچ گاه اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را از طریق پیامک برای دیگران ارسال نکنید.
درصورتی که شماره حساب یا شماره کارت شما به همراه هر یک از اطلاعات ذیل در اختیار افراد غیرمجاز قرار گیرد، امنیت حساب شما در معرض خطر قرار خواهد گرفت در مواردی که از طریق اینترنت و یا پیامک از شما درخواست تاریخ انقضای کارت ، شماره cvv2 و یا رمزهای اول و دوم را می نمایند ، حتی الامکان از ارائه این موارد خودداری نمایید.
 
هنگام وارد نمودن رمز اینترنت بانک حتماً از صفحه کلید امنیتی استفاده کنید. برخی برنامه های نرم افزاری ، داده های وارد شده توسط صفحه کلید شما را کنترل می کنند.
هنگام واردکردن رمز ، مستقیماً جلوی دستگاه قرار بگیرید تا کسانی که در انتظار استفاده از دستگاه خودپرداز می باشند، متوجه رمز شما نشوند. همچنین درصورت امکان در هنگام وارد نمودن رمز، دست دیگر خود را به صورت حایل روی صفحه اعداد قرار دهید.




:: برچسب‌ها: پلیس فتا,پیشگیری,سؤاستفاده,کلاهبرداری,امنیت,vpn,شناسایی,رمز های
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/3/21

مردم فریب عناوینی تحت عنوان ترفندهای افزایش شارژ را نخورند...

کارشناس پلیس فتا گفت:  با توجه به مکانیزم هایی که در سیستمهای نرم افزاری اپراتورهای تلفن همراه وجود دارد و بعضا به عنوان باگ های این سیستمها شناخته می شود این امکان وجود دارد که افراد سود جو با پی بردن به اینگونه مطالب اقدام به کلاهبرداری و کسب مال نامشروع نمایند . در برخی وب سایتها عناوین و تیترهایی تحت عنوان ترفندهای افزایش شارژ آورده شده ، به عنوان نمونه در یکی از این ترفند ها پیشنهاد داده بود با استفاده از یک کد و وارد نمودن آن کاربران افزایش  شارژ  3 برابری را تجربه کنند. این کد به شکل زیر است:
 *141*  شماره رمز شارژ  # +++++++539*  (شماره تلفن فرد کلاهبردار از راست به چپ نوشته می شود)در این روش اگر شماره شارژ خود را وارد کنید تمام مبلغ شارژ شما برای شماره 935+++++++ ارسال خواهد شد و هیچگونه افزایش شارژی برای شما به همراه نخواهد داشت.
با توجه به فضاهای خالی و باگ های موجود در برخی اپراتورهای تلفن همراه افراد بعضا وسوسه می شوند تا با پرداخت هزینه کمتر از مکالمات و امکانات بیشتری استفاده نمایند که در بسیاری از موارد منجر به متضرر شدن کاربر می گردد از این رو پلیس فتا به کلیه هم میهنان اعلام می نماید که به دنبال دورزدن سیستمهای مخابراتی به منظور بدست آوردن فرصت مکالمه بیشتر نباشند تا افراد سود جو نتوانند از این میل و اشتیاق به نفع خود بهره برداری کنند.
 
 



:: برچسب‌ها: پلیس فتا,پیشگیری,سؤاستفاده,کلاهبرداری,امنیت,vpn,شناسایی,رمز های
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/3/21


بسمه تعالی

                                                      هموطن عزیزم، باسلام                                                                                

همانطوری که مستحضرید فناوری اطلاعات و ارتباطات، جامعه جهانی را به طور بنیادین دستخوش تغییر و تحول نموده و در پرتو آن شیوه و سبک زندگی انسانها و روابط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آنها را تحت تأثیر خود قرار داده است. در عصر اطلاعات شاهد شکل گیری فضایی هستیم که در آن فعالیت های گوناگون از قبیل اطلاع رسانی، داده ورزی، ارائه خدمات، مدیریت، کنترل و ارتباطات از طریق ساز و کارهای الکترونیکی و مجازی انجام می پذیرد. با وجود تصور اشتباه مبنی بر مجازی بودن این فضا باید گفت که در واقع چنین نیست، فضای فتا (سایبر) یک فضای کاملاً واقعی است که قابلیت انجام بیشترین جرایم و یا انواع عملیات های واقعی در آن وجود دارد، کابران در سراسر جهان همواره در معرض انواع آسیب ها، تهدیدات ازجمله تخریب و انهدام، تحریف و انحراف، ربایش و ازاله، افشا و قطع و سایر جرایم از راه دور و نزدیک قرار دارند. با وجود تحولات و نوآوری های عظیم در این عرصه، متأسفانه مجرمین و تبهکاران از این فضا بی بهره نیستند و موجبات سوء استفاده آنان از این فضا نیز فراهم می باشد. زیرا همه می دانیم که افکار مجرمان و تبهکاران در طول 2000 سال هیچ تغییری نکرده است بلکه ابزار مجرمان تغییر کرده است و جرایم شکل تکاملی ندارند، بلکه شکل انتقالی دارند و باید گفت مجرمان فضای سایبر بعضاً خطرناکتر از مجرمان دنیای واقعی هستند زیرا آنها از تکنولوژی بعنوان سلاح استفاده می کنند. بدیهی است پلیس فتا نیز از همان تکنولوژی نیز در جهت ضلالت دشمنان و مجرمان و مبارزه و سپردن آنان به چنگال عدالت به منظور تأمین امنیت آحاد جامعه استفاده خواهد کرد. امروز پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با توکل به خداوند متعال و با پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اطاعت و پیروی از فرماندهی معظم کل قوا با ایمانی قوی، مقتدر و هوشمند، تیزهوش و حرفه ای، چابک و جوان متشکل از متخصصین، مهندسین و کارآگاهان خود، پای به عرصه تأمین کنندگان امنیت در این فضا می گذارد. بدیهی است ایجاد همدلی، تعامل و همکاری تمام دستگاه های اجرایی کشور و مشارکت شما عزیزان در تأمین امنیت فتا امری مهم و غیرقابل انکار می باشد.



           با آرزوی سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

            رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا

            سرتیپ دوم ستاد پاسدار سیدکمال هادیانفر




:: برچسب‌ها: پلیس فتا,پیشگیری,سؤاستفاده,کلاهبرداری,امنیت,vpn,شناسایی,رمز های
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/3/21

شرح وظایف و ماموریت های پلیس فتا

 

ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعّالیّت‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی در جامعه‌ی اطّلاعاتی، حفاظت و صیانت از هویت دینی و ملّی، مراقبت و پایش از فضای تولید و تبادل اطّلاعات برای پیش‌گیری از تبدیل شدن این فضا به بستری برای انجام هماهنگی‌ها و عملیات‌ برای انجام و تحقّق فعّالیّت‌های غیرقانونی و ممانعت از تعرّض به ارزش‌ها و هنجارهای جامعه در فتا از جمله‌ی وظایف و مأموریت‌های پلیس فضای تولید و تبادل اطّلاعات ناجاست.




:: برچسب‌ها: پلیس فتا,پیشگیری,سؤاستفاده,کلاهبرداری,امنیت,vpn,شناسایی,رمز امن
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/3/21
                 فهرست مصادیق محتوای مجرمانه
 
موضوع ماده 21 قانون جرایم رایانه ای
 الف ) محتوا علیه عفت و اخلاق عمومی
1. اشاعه فحشاء و منکرات. ( بند2 ماده6 ق.م ) 
2. تحریک ، تشویق ، ترغیب ، تهدید یا دعوت به فساد و فحشاء و ارتکاب جرایم منافی عفت یا انحرافات جنسی. ( بند ب ماده 15 قانون ج.ر و ماده 639  ق.م.ا )   
3. انتشار ، توزیع و معامله محتوای خلاف عفت عمومی. ( مبتذل و مستهجن )  ( بند 2 ماده 6 ق.م و ماده 14 قانون ج.ر ) 
4. تحریک ، تشویق، ترغیب، تهدید یا تطمیع افراد به دستیابی به محتویات مستهجن و مبتذل.(ماده 15 قانون جرایم رایانه ای ) 
5. استفاده ابزاری از افراد ( اعم از زن و مرد ) در تصاویر و محتوا ، تحقیر و توهین به جنس زن ، تبلیغ تشریفات و تجملات نامشروع و غیرقانونی. ( بند 10 ماده6 ق.م )
 
ب ) محتوا علیه مقدسات اسلامی
1. محتوای الحادی و مخالف موازین اسلامی ( بند1ماده6 ق.م )
2. اهانت به دین مبین اسلام و مقدسات آن ( بند 7 ماده 6 ق.م و ماده 513 ق.م.ا )
3. اهانت به هر یک از انبیاء عظام یا ائمه طاهرین ( ع ) یا حضرت صدیقه طاهره ( س ) (  ماده 513  ق.م.ا )
4. تبلیغ به نفع حزب گروه یا فرقه منحرف و مخالف اسلام ( بند 9 ماده 6 ق.م ) 
5. نقل مطالب از نشریات و رسانه ها و احزاب و گروه های داخلی و خارجی منحرف و مخالف اسلام به نحوی که تبلیغ از آنها باشد. ( بند 9 ماده 6 ق.م )
6. اهانت به امام خمینی ( ره ) و تحریف آثار ایشان ( ماده 514  ق.م.ا )
7. اهانت به مقام معظم رهبری ( امام خامنه ای ) و سایر مراجع مسلم تقلید ( بند 7 ماده 6 ق.م )
 
ج ) محتوا علیه امنیت و آسایش عمومی
1. تشکیل جمعیت ، دسته ، گروه در فضای مجازی ( سایبر ) با هدف برهم زدن امنیت کشور. ( ماده 498  ق.م.ا )
2. هر گونه تهدید به بمب گذاری. ( ماده 511  ق.م.ا  )
3. محتوایی که به اساس جمهوری اسلامی ایران لطمه وارد کند. ( بند 1 ماده 6 ق.م  )
4. انتشار محتوا علیه اصول قانون اساسی. ( بند 12 ماده 6 ق.م )
5. تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران. ( ماده 500  ق.م.ا  ) 
6. اخلال در وحدت ملی و ایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه به ویژه از طریق طرح مسائل نژادی و قومی. ( بند 4 ماده 6 ق.م )
7. تحریک یا اغوای مردم به جنگ و کشتار یکدیگر. ( ماده 512  ق.م.ا  )
8. تحریک نیروهای رزمنده یا اشخاصی که به نحوی از انحا در خدمت نیروهای مسلح هستند به عصیان ، فرار، تسلم یا عدم اجرای وظایف نظامی. ( ماده 504  ق.م.ا  )
9. تحریص و تشویق افراد و گروه ها به ارتکاب اعمالی علیه امنیت ، حیثیت و منافع جمهوری اسلامی ایران در داخل یا خارج از کشور. ( بند 5 ماده 6 ق.م )
10. تبلیع به نفع گروه ها و سازمانهای مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران ( ماده 500 ق م.ا )
11. فاش نمودن و انتشار غیرمجاز اسناد و دستورها و مسایل محرمانه و سری دولتی و عمومی. ( بند 6 ماده 6 ق.م و مواد 2و3 ‌قانون مجازات انتشار و افشای اسناد محرمانه و سری دولتی و ماده 3 قانون ج.ر )
12. فاش نمودن و انتشار غیرمجاز اسرار نیروهای مسلح. ( بند 6 ماده 6 ق.م )
13. فاش نمودن و انتشار غیرمجاز نقشه و استحکامات نظامی. ( بند 6 ماده 6 ق.م )
14. انتشار غیرمجاز مذاکرات غیرعلنی مجلس شورای اسلامی. ( بند 6 ماده 6 ق.م )
15. انتشار بدون مجوز مذاکرات محاکم غیرعلنی دادگستری و تحقیقات مراجع قضایی. ( بند 6 ماده 6 ق.م )
16. انتشار محتوای که از سوی شورای عالی امنیت ملی منع شده باشد.
 
د ) محتوا علیه مقامات و نهادهای دولتی و عمومی
1. اهانت و هجو نسبت به مقامات ، نهادها و سازمان های حکومتی و عمومی. ( بند 8 ماده 6 ق.م و مواد 609 و 700  ق.م.ا )
2. افترا به مقامات ، نهادها و سازمان های حکومتی و عمومی. ( بند 8 ماده 6 ق.م و 697  ق.م.ا )
3. نشراکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه مقامات ، نهادها و سازمانهای حکومتی. ( بند 11 ماده6 ق.م و 698  ق.م.ا ) 
 
ه ) محتوای که برای ارتکاب جرایم رایانه ای به کار می رود ( محتوا مرتبط با جرایم رایانه ای )
1. انتشار یا توزیع و در دسترس قرار دادن یا معامله داده ها یا نرم افزارهایی که صرفاً برای ارتکاب جرایم رایانه ای به کار می رود. ( ماده 25 قانون ج.ر )
2. فروش انتشار یا در دسترس قرار دادن غیرمجاز گذرواژه ها و داده هایی که امکان دسترسی غیرمجاز به داده ها یا سامانه های رایانه ای یا مخابراتی دولتی یا عمومی را فراهم می کند. ( ماده 25 قانون ج.ر )
3. انتشار یا در دسترس قرار دادن محتویات آموزش دسترسی غیرمجاز ، شنود غیرمجاز ، جاسوسی رایانه ای ، تحریف و اخلال در داده ها یا سیستم های رایانه ای و مخابراتی. ( ماده 25 قانون ج.ر )
4. آموزش و تسهیل سایر جرایم رایانه ای. ( ماده 21 قانون ج.ر )
5. انتشار فیلترشکن ها و آموزش روشهای عبور از سامانه های فیلترینگ. ( بند ج ماده 25 قانون ج.ر )
6. انجام هرگونه فعالیت تجاری و اقتصادی رایانه ای مجرمانه مانند شرکت های هرمی. ( قانون اخلال در نظام اقتصادی کشور و سایر قوانین )
 
2. ز ) محتوا مجرمانه مربوط به امور سمعی و بصری و مالکیت معنوی
1. انتشار و سرویس دهی بازی های رایانه ای دارای محتوای مجرمانه. ( مواد مختلف  ق.م.ا و قانون ج.ر )
2. معرفی آثار سمعی و بصری غیرمجاز به جای آثار مجاز. ( ماده 1 قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز دارند ) 
3. عرضه تجاری آثار سمعی و بصری بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ( ماده 2 قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت غیر مجاز دارند ) 
4. تشویق و ترغیب به نقض حقوق مالکیت معنوی ( ماده 1 قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم افزار های رایانه ای و ماده 74 قانون تجارت الکترونیکی )
 
و ) محتوای که تحریک ، ترغیب ، یا دعوت به ارتکاب جرم می کند ( محتوای مرتبط با سایر جرایم )
1. انتشار محتوای حاوی تحریک ، ترغیب ، یا دعوت به اعمال خشونت آمیز و خودکشی. ( ماده 15 قانون ج.ر )
2. تبلیغ و ترویج مصرف مواد مخدر ، مواد روان گردان و سیگار. ( ماده 3 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات 1385 )
3. باز انتشار و ارتباط ( لینک ) به محتوای مجرمانه تارنماها و نشانی های اینترنتی مسدود شده ، نشریات توقیف شده و رسانه های وابسته به گروه ها و جریانات منحرف و غیر قانونی.
4. تشویق تحریک و تسهیل ارتکاب جرائمی که دارای جنبه عمومی هستند از قبیل اخلال در نظم ،‌ تخریب اموال عمومی ، ارتشاء ، اختلاس ،کلاهبرداری ، قاچاق مواد مخدر، قاچاق مشروبات الکلی و غیره. ( ماده 43  ق.م.ا )
5. تبلیغ و ترویج اسراف و تبذیر. ( بند 3 ماده 6 ق.م ) 
 



:: برچسب‌ها: پلیس فتا,پیشگیری,سؤاستفاده,کلاهبرداری,امنیت,vpn,شناسایی,رمز امن
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/3/21

تاریخچه سازمانی پلیس فتا

توسعه‌ی روزافزون زیرساخت‌های فنّاوری اطّلاعات و ارتباطات در کشور و افزایش کاربران و استفاده کنندگان از اینترنت و سایر فنّاوری‌های اطّلاعاتی، ارتباطی و مخابراتی نظیر خطوط تلفن‌های ثابت و همراه، شبکه‌های دیتای کشوری و محلّی، ارتباطات ماهواره‌ای از جمله‌ی دلایلی است که لزوم ایجاد و توسعه‌ی سازوکاری برای برقراری امنیت در فضای تولید و تبادل اطّلاعات جمهوری اسلامی ایران را توجیه می‌کند.
همچنین توسعه‌ی خدمات الکترونیک در کشور نظیر دولت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، تجارت الکترونیک، آموزش الکترونیک و سایر خدمات از این دست، نیز لزوم ایجاد پلیسی تخصّصی در مجموعه‌ی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را برای تأمین امنیت و مقابله با جرایمی که در این فضا به وقوع می‌پیوندند را آشکار می‌کند.
از سوی دیگر، رشد قارچ‌گونه‌ی جرایم در حوزه‌ی فضای تولید و تبادل اطّلاعات کشور (فتا) مثل کلاهبرداری‌های اینترنتی، جعل داده‌ها و عناوین، سرقت اطّلاعات، تجاوز به حریم خصوصی اشخاص و گروه‌ها، هک و نفوذ به سامانه‌های رایانه‌ای و اینترنتی، هرزه‌نگاری و جرایم اخلاقی و برخی جرایم سازمان‌یافته‌ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاب می‌کند که پلیس تخصّصی که توان پی‌جویی و رسیدگی به جرایم سطح بالای فنّاورانه داشته باشد، به وجود آید.
از سوی دیگر با توجّه به تصویب قانون جرایم رایانه‌ای در مجلس شورای اسلامی و لزوم تعیین ضابط قضایی برای این قانون و نیز مصوّبات کمیسیون افتای دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تشکیل پلیس فضای تولید و تبادل اطّلاعات، این پلیس در بهمن‌ماه سال 1389 به دستور سردار فرماندهی محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، تشکیل گردید.




:: برچسب‌ها: پلیس فتا,پیشگیری,سؤاستفاده,کلاهبرداری,امنیت,vpn,شناسایی,رمز امن
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/3/21

            بخش دوم قانون جرایم رایانه ای
          

فصل هفتم ـ سایر جرائم
           ماده25ـ هر شخصی که مرتکب اعمال زیر شود، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد:
           الف) تولید یا انتشار یا توزیع و در دسترس قرار دادن یا معاملة داده‌ها یا نرم‌افزارها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفاً به منظور ارتکاب جرائم رایانه‌ای به کار می‌رود.
           ب) فروش یا انتشار یا در دسترس قراردادن گذر واژه یا هر داده‌ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می‌کند.
           ج) انتشار یا در دسترس قراردادن محتویات آموزش دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه‌ای و تخریب و اخلال در داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی.
           تبصره ـ چنانچه مرتکب، اعمال یادشده را حرفه خود قرار داده باشد، به حداکثر هر دو مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد.

          
  فصل هشتم ـ تشدید مجازاتها
           ماده26ـ در موارد زیر، حسب مورد مرتکب به بیش از دو سوم حداکثر یک یا دو مجازات مقرر محکوم خواهد شد:
           الف) هر یک از کارمندان و کارکنان اداره‌ها و سازمانها یا شوراها و یا شهرداریها و موسسه‌ها و شرکتهای دولتی و یا وابسته به دولت یا نهادهای انقلابی و بنیادها و مؤسسه‌هایی که زیر نظر ولی‌فقیه اداره می‌شوند و دیوان محاسبات و مؤسسه‌هایی که با کمک مستمر دولت اداره می‌شوند و یا دارندگان پایه قضائی و به طور کلی اعضاء و کارکنان قوای سه‌گانه و همچنین نیروهای مسلح و مأموران به خدمت عمومی اعم از رسمی و غیررسمی به مناسبت انجام وظیفه مرتکب جرم رایانه‌ای شده باشند.
           ب) متصدی یا متصرف قانونی شبکه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی که به مناسبت شغل خود مرتکب جرم رایانه‌ای شده باشد.
           ج) داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، متعلق به دولت یا نهادها و مراکز ارائه‌دهنده خدمات عمومی باشد.
           د) جرم به صورت سازمان یافته ارتکاب یافته باشد.
           ه‍( جرم در سطح گسترد‌ه‌ای ارتکاب یافته باشد.
           ماده27‌ـ در صورت تکرار جرم برای بیش از دو بار دادگاه می‌تواند مرتکب را از خدمات الکترونیکی عمومی از قبیل اشتراک اینترنت، تلفن همراه، اخذ نام دامنة مرتبه بالای کشوری و بانکداری الکترونیکی محروم کند:
           الف) چنانچه مجازات حبس آن جرم نودویک روز تا دو سال حبس باشد، محرومیت از یک ماه تا یک سال.
           ب) چنانچه مجازات حبس آن جرم دو تا پنج سال حبس باشد، محرومیت از یک تا سه سال.
           ج) چنانچه مجازات حبس آن جرم بیش از پنج سال حبس باشد، محرومیت از سه تا پنج سال.

          
     بخش دوم ـ آئین‌دادرسی

فصل یکم ـ صلاحیت


ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: پلیس فتا,پیشگیری,سؤاستفاده,کلاهبرداری,امنیت,vpn,شناسایی,رمز امن

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/3/21
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/3/21
<      1   2   3      
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید