سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

اندیشکده هریتیج در مطلبی با عنوان "ایران در مورد سایبر جدی است" به اقدامات ایران در فضای سایبر پرداخته است.

در این گزارش امده است: علاقه ایران به سازمان‌های  نیمه‌رسمی چیز جدیدی نیست، اما گزارش اخیری که توسط یک شرکت اطلاعاتی خصوصی منتشر شده است نشان می‌دهد که این کشور چندین سازمان شبه‌نظامی فعال در حوزه جنگ سایبری در اختیار دارد.

این گروه‌ها شامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش سایبری ایران و بسیج می‌شود‌. هدف این سازمان‌ها مبارزه با "غرب‌زدگی" است – واژه‌ای ایرانی به معنای آسیب به فرهنگ ایرانی از طریق تأثیرگذاری غربی در حوزه سایبر.

این گزارش می افزاید:ماه گذشته و طی کنفرانس سایبری حزب‌الله در تهران، جنگجویان سایبری ایران با یکدیگر ملاقات نمودند تا در مورد اهمیت نقش خودشان در دفاع از دولت ایران در برابر دشمنان داخلی و خارجی به بحث و گفتگو بپردازند.

ایران به صورت مداوم از گروه‌هایی به مانند ارتش سایبری ایران برای حمله به وب‌سایت‌های متخلف به مانند "صدا آمریکا" استفاده می‌کند. با این حال فعالیت‌های آنلاین ایران محدود به هک و حملات سایبری نمی‌شود.

این گزارش تاکید می کند: ایران همچنین در تلاش است تا تبلیغات خود را تا جایی که می‌تواند گسترده‌ سازد. "مرکز بررسی جرائم سایبری سازمان‌ یافته"، وابسته به سپاه پاسداران، تصاویر مخالفین و راهپیمایی کنندگان را به صورت آنلاین منتشر نموده تا این افراد شناسایی و دستگیر شده و همچنین مخالفین کنونی و بالقوه مرعوب گردند. علاوه بر این، سپاه پاسداران دارای مجموعه گسترده‌ای از شرکت‌های ارتباطاتی است که تضمین می‌نمایند تنها اینترنتی که مورد تأیید است در اختیار کاربران قرار دارد.

این نوع سازمان‌ها و فعالیت‌ها اشاره به یک تلاش سایبری جمعی برای خنثی نمودن تأثیرات خارجی  است.

این گزارش در پایان می نویسد : ایران با استفاده از هر نوع سلاح سایبری و ارتباطاتی موجود در زرادخانه خود نشان داده است که یک دشمن سایبری برجسته بوده و نباید نادیده انگاشته شود. ما هم‌اکنون می‌دانیم که توانمندی‌های سایبری آمریکا می‌توانند به سیستم‌های محافظت‌شده ایران ضربه بزنند اما باید بتوانیم از خود محافظت نموده و به مردم ایران، دسترسی داشته باشیم.

منبع: مشرق نیوز



نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/3/30

بی بی سی فارسی این بار در چند برنامه خود، از جمله برنامه نوبت شما سعی در تطهیر شاهین نجفی کرد. خواننده هتاکی که در ترانه ای اقدام به توهین به امام دهم شیعیان امام هادی (علیه السلام) کرده است که اتفاقا بی بی سی اکثرا این برنامه ها را به اسم آزادی بیان بر روی آنتن برده است.


احسان جلایر

پس از مصاحبه ی اختصاصی بی بی سی فارسی با «عبدالمالک ریگی» سرکرده ی گروهک تروریستی جندالله فعال در شرق ایران، و چندین و چند بار ساخت برنامه های مظلوم نمایانه در حمایت از سازمان تروریستی مجاهدین خلق، سازمانی که دستش به خون نزدیک به 16 هزار نفر از مردم کوچه و بازار ایران آغشته است، این شبکه این بار در چند برنامه از جمله برنامه ی «نوبت شما» سعی در تطهیر شاهین نجفی خواننده ی هتاکی که در ترانه ای اقدام به توهین به امام دهم شیعیان امام هادی علیه السلام کرده است.

اتفاقا بی بی سی فارسی تمام این برنامه ها را به اسم آزادی بیان بر روی آنتن برده است، اما این بار دم خروس آزادی بیان به ویژه در برنامه ی نوبت شما به وضوح بیرون زده بود به نوعی که می توان آن را گاف بزرگ بی بی سی فارسی نام گذاشت.

اگر بخواهم در ابتدای بحث به خود برنامه ی نوبت شما اشاره ای بکنیم می توانم بگویم که این برنامه را باید ناقض اصلی آزادی بیان در بی بی سی فارسی دانست.

برنامه ای که از همان ابتدایش که یک بیننده تماس می گیرد پیش از آنکه روی آنتن برود، با مصاحبه های گاها طولانی با افراد، شروع به گزینش و چیدمان افراد در دقایق مختلف برنامه می کند تا بتواند آن چیزی را که می خواهد به بیننده ی خود القا کند و تجربه ی بیش از سه ساله شبکه ی بی.بی.سی فارسی و به تبعش برنامه ی نوبت شما این را ثابت کرده است که حتی پس از این گزینش ها آنها خطوط قرمز جدی برای خود تعریف کرده اند.

به عنوان نمونه آنها حتی کوچکترین نقد نسبت به خاندان سلطنتی انگلیس و شخص ملکه را بر نمی تابند که البته می توان این خط قرمز را یک اصل در دستگاه حاکمیتی انگلستان دانست و اتفاقا بر اساس همین اصل غیر قابل خدشه ی آنها بود که این اواخر شبکه پرس تی وی تنها به خاطر گزارشی کوتاه در ارتباط با هزینه های سنگین مراسم ازدواج نوه ی ملکه و در مقابل وضعیت بد اقتصادی مردم این کشور از سوی حاکمیت انگلیس به تعطیلی کشانده شد، دیگر خط قرمزی که بی بی سی فارسی برای خود تعریف کرده رژیم اسرائیل است، که این را می شود از گزارش های جانبدارانه از این رژیم و همچنین اقدام به قطع زیرکانه صدای افرادی که در برنامه نوبت شما انتقادات جدی نسبت به این رژیم بیان می کنند، فهمید.

ادامه مطلب...

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/3/30

یکی از مراجع تقلید گفت: دست‌هایی در کار است که مسئله مبارزه با بدحجابی را سیاسی کنند و ابتذال فرهنگی را در شهر‌های قم و مشهد تشدید تا از این طریق نظام زیر سوال برود.


به گزارش مشرق  به نقل از مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه دوشنبه در دیدار استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران این استان، با بیان اینکه در شهرهای مشهد و قم در مسائل فرهنگی دچار مشکلاتی هستیم افزود: در این دو شهر باید مظاهر اسلامی رعایت و حفظ شود.

وی اظهار داشت: افکاری در جامعه وجود دارد که می‌خواهد مانع از برخورد موثر با بی‌حجابی باشد که البته این افکار اخیرا فروکش کرده و به صورت بی‌طرف درآمده است.

استاد برجسته حوزه تأکید کرد: مسئولان باید در خصوص مسائل بی‌حجابی و بدحجابی در شهرهای قم و مشهد حساس باشند که در این خصوص بگیر و ببند تنها راه حل رفع مشکل نیست.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی بن بست ندارد افزود: مسئولان باید در این زمینه با تدبیر و عقلانی برخورد کنند و دستگاه‌های مرتبط فرهنگی در این دو شهر باید با همکاری یکدیگر این مشکلات را رفع کنند.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه عنوان کرد: امروز دست‌هایی در کار است که مسئله مبارزه با بد حجابی را سیاسی کنند و ابتذال فرهنگی را در شهر‌های قم و مشهد تشدید تا از این طریق نظام زیر سئوال برود.

ادامه مطلب...

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/3/30

خبرگزاری رسا ـ وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اهمیت و جایگاه مساجد در اجتماع، گفت: مسجد باید مرکز مبارزه در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، سیدمحمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دیروز در جمع ائمه جماعات استان قم در ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مساجد را پایگاه آموزش اعتقادات، اخلاق، معنویت و احکام دانست و اظهار داشت: همانطور که در زمان جنگ تحمیلی مساجد مردم را در مقابل دشمن سازماندهی می کردند امروز نیز در جنگ نرم مرکز اصلی مبارزات است.

وی افزود: انتظار ما از مساجد بسیار زیاد است و نمی توان همه بار فرهنگی کشور به دوش مسؤولان دولتی باشد، باید سایر نهادهای فرهنگی که در رأس آنها مساجد است در مسایل فرهنگی کشور همکاری کنند؛ ریشه بسیاری از معضلات فرهنگی در سستی مبانی اعتقادی است به عنوان مثال در مسئله حجاب، مساجد می توانند با آموزشهای لازم کاری کنند که عفاف از درون انسان ها بجوشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگر سخنان خود به تشریح فعالیت های این وزارت خانه که در ارتباط با مساجد است پرداخت و گفت: در برنامه چهارم توسعه باید در یک چهارم مساجد کشور کانون فرهنگی و هنری راه اندازی شود؛ ما روندی که ما در پیش گرفته ایم از رقم پیش بینی شده فراتر پیش خواهیم رفت.

حسینی افزود: در قم 873 مسجد وجود دارد که 372 مسجد آن کانون فرهنگی و هنری وجود دارد اما انتظار ما این است که همه مساجد این استان کانون داشته باشند؛ در مشهد این طرح شروع شده است و در قم هم نیاز به همکاری شما دارد؛ سعی کرده ایم مسؤول کانون ها خود ائمه جماعات باشند تا کارهای کانون بهتر پیش برود.

وی به برگزاری دوره های مختلف آموزشی اشاره کرد و گفت: دوره اندیشه آسمانی 20 روز است که 3200 نفر آقا و 800 نفر خانم در آن شرکت می کنند و بحث هنر متعالی از نظر اسلام را فرا می گیردند؛ هدف ما این است که هنرمندان متعهد و متدین تربیت کنیم، همچنین دوره سفیران آسمانی که 3000 هزار نفر از ائمه جماعات در کارگاه ها و نشست های تخصصی شرکت می کنند.

وزیر فرهنگ همچنین از دوره آموزشی نگرشی بر عفاف و حجاب خبرداد و بیان داشت: تربیت مربی برای ترویج این مقوله در 31 استان کشور در یک دوره 4 روزه برقرار می شود؛ کارگاه آموزشی ورود به فضای مجازی، کارگاه عمومی نهج البلاغه، کارگاه حدیث، دوره کارآفرینی فرهنگی برای تولید اقلام فرهنگی، منتظر آسمانی، نیز از دیگر دوره های آموزشی این وزارت خانه است.

حسینی در مورد فعالیت های قرآنی این وزارت خانه گفت: 1500 مؤسسه قرآنی را تحت پوشش داریم؛ نمایشگاه قرآن از مهم ترین فعالیت قرآنی ما است که بخش های متنوع و تازه ای در آن گنجانده شده است؛ مقام معظم رهبری فرمودند انتظار دارم 10 میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم، تلاش و رویکرد ما در بحث حفظ، حرکت در این جهت است.

ادامه مطلب...

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/3/30

(بسم الله الرحمن الرحیم)

سایت “العربیه” (Alarabiya) چهارشنبه 17 خرداد (June.6) با ارائه گزارشی مفصلی درباره ارتش سایبری ایران نوشت: «مرکز بین المللی توسعه در لندن در گزارشی اعلام کرد ایران اخیرا سیستم الکترونیکی خود را به گونه ای توسعه داده است که به این کشور امکان می دهد از حالت دفاع به هجوم منتقل شود.»


العربیه با اشاره به اینکه این برنامه مراحل پایانی خود را طی می کند افزود: «مرکز بین المللی توسعه تاکید می کند ارتش سایبری در سال 2010 توسط سپاه پاسدران انقلاب اسلامی تاسیس شد و هزاران نفر برای فعالیت در این سازمان به کار گرفته شده و اعضای آن به چندین گروه تقسیم شده اند:
گروه اول: ماموریت آن دفاعی است و به پیگیری هویت هکرهای مهاجم و خنثی کردن فعایت آنها می پردازد. این گروه توانست تعداد زیادی از ویروس های مهاجم را کشف کند و خطر آنها را کاهش دهد.
گروه دوم: ماموریت آن تهاجمی است و تاسیسات زیربنایی ” دشمنان ایران ” از جمله تاسیسات انرژی، آب، شبکه قطارها و فرودگاه ها را هدف قرار می دهد. این گروه همچنین تاسیسات اتمی برخی کشورها، بانک ها و بازارهای جهانی را هدف قرار می دهد.
گروه سوم: ماموریت رمزگشایی پسوردها و ابزار انتقال اطلاعات را برعهده دارد. این گروه پس از تاسیس پایگاه امنیتی ناتو در ترکیه فعالیت خود را آغاز کرد.»
سایت العربیه در ادامه دستاورد های مهم ارتش سایبری را اینگونه برشمرد: «این طرح گروه مذکور توانست رمزهای یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را باز کند و آن را در یکی از پایگاه های نظامی خود فرود دهد. ایران همچنین از سال 2009 تا سال جاری 3 ماهواره برای رصد کردن فعالیت های الکترونیکی به فضا پرتاب کرد و قرار است طی ماه های آینده ماهواره جدیدی نیز به فضا پرتاب کند.»
العربیه افزود: «گروه چهارم: ماموریت دارد بر روی فرکانس های برخی شبکه های تلویزیونی عربی و غربی پارازیت ارسال کند. ماموریت این گروه از ماه ها پیش آغاز شد و تاکنون توانست بر روی برخی از شبکه های تلویزیونی فارسی و عربی زبان پارازیت ارسال کند.»
این سایت به نقل از مرکز بین المللی توسعه در لندن ادامه داد: «ایران همزمان با پیشبرد برنامه اتمی تمام توان خود را به کار می گیرد تا در زمینه نبرد الکترونیک نیز به پیشرفت دست یابد. این برنامه به دستور مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران دنبال می شود و وی سه سال پیش دستور داده بود شورای عالی الکترونیک تاسیس شود.
اهمیت مسئله جنگ الکترونیک پس از حمله الکترونیکی اخیر به وزارت نفت به ویژه جزیره خارک که 80% نفت ایران از آن صادر می شود در جمهوری اسلامی ایران افزایش یافت.»
العربیه در پایان ضمن متهم کردن ایران به همکاری با القاعده نوشت: «بنا بر این گزارش، ایران از تجربه همکاری نظامی با روسیه و چین برای تدوین استراتژی جدید در جنگ الکترونیک استفاده می کند و تلاش می کند این تجارب را در اختیار دشمنان ایالات متحده آمریکا و هم پیمانان آن قرار دهد. ایران تلاش می کند با برخی گروه های مرتبط با القاعده در غرب تماس بگیرد و به آنها کمک کند در کشورهای غربی دست به عملیات الکترونیک بزنند.»

  • منبع: جام نیوز



:: برچسب‌ها: ایران، ایران سایبری، سایبر، سایبری، قدرت سایبری
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/3/30

(بسم الله الرحمن الرحیم)

 برای روشن شدن نقش رسانه‌ها در راهبردی که نظام سلطه در برخورد جریان اصول‌گرایی اسلامی به رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته است، در اینجا این موضوع را ذیل دو عنوان بررسی می‌کنیم:

 
الف) گسترش فساد و تباهی در میان جوانان :
«خبرگزاری یونایتدپرس» در 12 سپتامبر 2002 م. (21 شهریور 1381 ش.) خبری را با این عنوان برای جهانیان مخابره کرد: نتانیاهو: آمریکا باید با تلویزیون به ایران حمله کند. این خبر، سیاست‌ها و برنامه‌های نظام سلطه را برای گسترش فساد و تباهی در کشور اسلامی ایران با بهره‌گیری از رسانه‌ها به خوبی روشن می‌سازد. متن خبر یاد شده به شرح زیر است:
نخست‌وزیر سابق اسرائیل1 از آمریکا خواست تا تغییر رژیم را در دو کشور عراق و ایران پی بگیرد. این کار را در عراق با حمله نظامی و در ایران با پخش برنامه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای با محتوای هرزه انجام دهد. وی گفت: جریان فرهنگ عامیانه غربی به داخل ایران می‌تواند منجر به براندازی جمهوری اسلامی شود.
بنیامین نتانیاهو با اشاره به وجود هزاران دیش ماهواره در ایران، به «کمیته اصلاح دولتی»2 گفت: آمریکا می‌تواند با پخش سریال‌های شبکه فاکس که افراد زیباروی جوان را در وضعیّت‌های متنوّعی از برهنگی نشان می‌دهد که زندگی‌های فریبنده و مادّی‌گرایانه دارند و رابطه‌های بی‌قید جنسی برقرار می‌کنند، یک انقلاب را علیه حکومت این کشور برانگیزد.
وی به این کمیته گفت:
این [سریال‌ها] واقعاً براندازانه هستند. جوانان ایرانی دلشان از لباس‌های دل‌پسندی که در این سریال‌ها می‌بینند، خواهند خواست. آنها استخرها و زندگی‌های پرزرق و برق را خواهند خواست.3
«کمیته خطر جاری»4 که اعضای آن را برجسته‌ترین عناصر سیاسی و نظامی آمریکا تشکیل می‌دهند،5 در اکتبر 2005 م. (مهر 1384 ش.) با توجّه به استحکام نظام جمهوری اسلامی و شکست ده‌ها استراتژی نظام سلطه در مقابل ملّت ایران در طول سال‌های گذشته، جنگ سخت را بی‌فایده دانست و خواستار توجّه بیشتر دولت ایالات متّحده به پروژه نرم‌افزاری براندازی از درون شد.
در گزارش کمیته خطر جاری که مارک پالمر،6 یکی از اعضای برجسته این کمیته و چهره بانفوذ دستگاه سیاست خارجی آمریکا7 آن را جمع‌بندی و تدوین کرده، بر براندازی نظام جمهوری اسلامی با تمرکز فعّالیت‌ها در سه محور دکترین مهار، نبرد رسانه‌ای و سامان‌دهی نافرمانی مدنی تأکید شده است.
در یکی از محورهای پانزده‌‌گانه این گزارش که با عنوان ایران و آمریکا؛ رهیافت جدید تنظیم شده است، در مورد بهره‌گیری از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برای مقابله با نظام اسلامی چنین می‌خوانیم:
باید شبکه‌های متعدّد رادیو تلویزیونی را برای ایرانیان تدارک دید و پیام‌های خود را با پیشرفته ترین تکنولوژی‌های روز، به دست مردم ایران برسانیم.8
گفتنی است مارک پالمر در گفت‌و‌گویی با دبوراه سولومود، خبرنگار روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، به صراحت با ایده تهاجم نظامی علیه جمهوری اسلامی مخالفت و اعلام کرد:
ایران به لحاظ وسعت سرزمینی، کمیّت جمعیّت، کیفیّت نیروی انسانی، امکانات نظامی، منابع طبیعی سرشار و موقعیّت جغرافیایی ممتاز در منطقه خاورمیانه و هارتلند نظام بین‌الملل به قدرتی کم‌بدیل تبدیل شده است که دیگر نمی‌توان با یورش نظامی آن را سرنگون کرد.9
پیرو پیشنهاد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کمیته خطر جاری، برای راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای با هدف ترویج فساد و ابتذال در جامعه اسلامی ایران، تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفت که راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی«ام. بی. سی. فارسی»10 در سال 2008 م. «فارسی وان»11 در سال 2009 م. «من و تو 1»12
در سال 2010 م و «زمزمه»13 در سال 2011 م. از آن جمله است.
مهم‌ترین موضوع‌هایی که در این شبکه‌ها دنبال می‌شوند، عبارتند از: ترویج سبک زندگی غربی، عادی‌سازی روابط نامشروع، قبح‌زدایی از پدیده‌هایی چون خیانت زن به شوهر، دوستی با جنس مخالف، رابطه جنسی قبل از ازدواج، بارداری قبل از ازدواج، فرزند نامشروع، سقط جنین، هم‌جنس بازی و….14
جاهد محسنی، یکی از مالکان شرکت رسانه‌ای «موبی مدیا گروپ»15 که از سال 2002م. تاکنون با راه‌اندازی «رادیو آرمان»، «تلویزیون طلوع»، «شبکه تلویزیونی فارسی وان»، «شبکه تلویزیونی زمزمه»، شرکت تولید موسیقی، شرکت خدمات اینترنتی و… نقش مهمّی در تحقّق اهداف فرهنگی آمریکا در کشورهای اسلامی فارسی‌زبان، به ویژه ایران و افغانستان داشته است،16 در همایش «رسانه‌های گسترش یافته آمریکا» که در باشگاه ملّی خبرنگاران در واشینگتن دی. ‌سی. برگزار شد، درباره اهداف خود در راه اندازی شبکه رادیویی آرمان می‌گوید:
ما در پی «تغییر اجتماعی» یا همان «social change» هستیم. کلیدواژه ما هم تأکید بر روی زنان است؛ یعنی زنان، اسم رمز حرکت به سمت توسعه غربی و اصلاحات اجتماعی هستند.
او در ادامه سخنان خود تأکید می‌کند:
فکر نکنید صحبت زن و مرد به صورت دوستانه در رادیو چیز معمولی است؛ بلکه این سرآغاز تحوّل اجتماعی است که آرام آرام حرکت می‌کند، امّا مؤثّر است.17

 ب) تغییر فرهنگ ، قوانین حاکم بر زن و خانواده :
رسانه‌های غربی در سالیان اخیر، هجوم سنگینی را به باورها، ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی، به ویژه مباحث مرتبط با حوزه زن و خانواده آغاز کرده‌‌اند.
مهم‌ترین موضوع‌هایی که رسانه‌های دیداری و شنیداری غرب با هدف تغییر فرهنگ و مقرّرات حاکم بر زن و خانواده در جوامع اسلامی و همچنین خدشه‌دار کردن این فرهنگ و مقرّرات در اذهان زنان اروپایی به آنها توجّه کرده‌اند، به شرح زیر است:

1? حجاب و عفاف
فرهنگ حجاب و عفاف، مانعی جدّی در راه گسترش فساد و تباهی در جوامع اسلامی به شمار می‌آید. ازاین‌رو، رسانه‌های نظام سلطه می‌کوشند این فرهنگ را به هر طریق ممکن، تضعیف کنند. مقام معظّم رهبری در این ‌باره می‌فرماید:
سیاست راهبردی، اساسی و بنیانی غرب بر عرضه شدن و هرزه شدن زن است. حجاب، مخالف آن است. حتّی اگر حجاب ناشی از یک انگیزه و ایمان دینی هم نباشد، با آن مخالفت می‌کنند.18
رسانه‌های یاد شده، این هدف را از دو راه دنبال می‌کنند؛ یکی، ترویج فرهنگ برهنگی و ولنگاری در رابطه با جنس مخالف با پخش برنامه‌های نمایشی غیراخلاقی و مبتذل و دیگری، القای شبهه و تردید درباره فرهنگ اسلامی حجاب و عفاف در قالب خبرها، تحلیل‌ها و مستندهای جهت‌دار و شبکه‌های ویژه پخش فیلم و سریال، مانند «فارسی وان» و «من و تو 1»، راه نخست و شبکه‌های خبری و تحلیلی مانند «بی. بی. سی فارسی»19 و «صدای آمریکای فارسی»،20 راه دوم را دنبال می‌کنند.
درباره راهکار نخست، پیش از این به اجمال سخن گفتیم. ازاین‌رو، در اینجا تنها به بررسی راهکار دوم می‌پردازیم. برنامه‌های رصد شده از دو شبکه خبری و تحلیلی ماهواره‌ای فارسی‌زبان؛ یعنی «بی. بی. سی فارسی» و «صدای آمریکا» در سال 1389 ش. نشان می‌دهد این دو شبکه در این سال، ده‌ها برنامه در قالب خبر، گزارش، مستند، گفت‌و‌گو، میزگرد و … با موضوع حجاب و روابط زن و مرد در ایران تهیه و پخش کرده‌اند.

 

ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: عصر انتظار,حجاب فاطمی,نشانه های ظهور,قیام آخرالزمان,مهدویت,

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : پنج شنبه 91/3/25
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید