سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

همه ی دوستان را به خواندن دقیق مقاله ی پرمحتوای " ویژگیهای یاران خاص امام زمان (ع ) " تالیف حجت الاسلام  نعمت الله یوسفیان دعوت می کنم :

مقدمه

بـشـر هـنـوز تـابـش خـورشید فروزانش را به انتظار نشسته است و دیری نمی پاید که لحـظـه انـتـظـار بـه سـر آیـد و عـطـر دل انگیز ظهورش ، زندگی بشر را بهاری کند و سرسبزی و خرّمی و طراوت و نشاط را به انسانها هدیه دهد.

 


 

وقـتـی حضرت مهدی (ع ) بیاید حاکمیت و نظام سیاسی جهان را دگرگون می سازد. ظلم و اسـتـکـبـار، کفر و شرک و نفاق را ریشه کن می کند. آیین محمدی (ص ) را در جهان مستقر می نـمـایـد و هـمه عالم را زیر پرچم توحید، به سعادت می رساند. امنیت جهانی برقرار می سـازد، اقتصاد جهانی را متحول می کند. زمینی در جهان نمی ماند مگر اینکه سرسبز و خرم می شود و خیر و برکت از همه جا می بارد.

عـلم و فـرهـنـگ مردم جهان را دگرگون می سازد. فنّاوریِ ارتباطات به درجه ای می رسد که زمین زیر پای مردم طی می شود و دربهای جهان به رویشان باز می گردد... .

بدیهی است که پیروزی حق بر باطل و ایجاد این همه تحولات بنیادین همه اش با کرامت و معجزه صورت نمی گیرد، بلکه علاوه بر رهبری و مدیریتی معصوم و برنامه ای جامع و جـهـان شـمـول ، کـادر اجـرایـی بـسـیار کاردان و لایق و توانمندی لازم است تا بتوان چنین تـحـولی در سـطـح جـهـان ایـجـاد کـرد و بـه تـعـبـیـر امـام عـلی (ع ) ((اَفـْلَحَ مـَنْ نـَهـَضَ بـِجـَنـاجٍ)) پیروزمند کسی است که یار و یاور داشته باشد.

در این مقاله ، به اجمال خصال یاوران حضرت مهدی (عج ) توصیف می گردد.
یاران حضرت مهدی (ع )

یـاران امـام زمـان (ع ) چـنـد دسـته اند. دسته ای از آنان ، یاران خاص و ستاد فرماندهی آن حـضـرت هستند که تعدادشان 313 نفر است و همانها هستند که قرآن کریم در آیه 8 سوره هود از آنان به عنوان ((امت معدوده )) یاد می کند.

هـرگاه زمان ظهور برسد، خداوند این افراد را در اندک زمانی در مکّه ظاهر می کند و بدون حضور اینان قیام مهدی (ع ) شروع نمی شود.

دسـتـه دوم از یـاران حـضرت که پس از جمع آمدن پرچمداران و ستاد فرماندهی به یاری ایـشـان مـی آیـنـد طـبـق روایـات 10 یـا 12 هـزار نـفـرنـد. وقـتـی ایـن حـلقـه کامل شد، حرکت و قیام ، آغاز می شود.

حلقه سوم از یاران ، مؤ منانی هستند که پس از شروع قیام به آنان می پیوندند و لحظه به لحظه بر تعداد آنان افزوده می شود.
1. ماهیت یاران خاص

یاران خاص حضرت مهدی (ع ) چه ماهیتی دارند؟ چه کسانی اند؟ مشخصات آنان چیست ؟ و... .

طـبـق روایـات ، مـشـخـصـات ظـاهـری یـاران خـاص امـام زمـان (ع ) ؛ اسـم ، نـسـب ، شـغـل ، زبـان و القـاب آنـان در صـحـیـفـه ای ثـبـت شـده و نـزد حـضـرت موجود است :

امام جواد(ع ) به نقل از پدران بزرگوارش می فرماید:

همراه قائم (ع ) صحیفه مهر شده ای هست که اسامی یارانش همراه با ویژگیها، شهر، زینت و کـنیه هایشان در آن نوشته شده است .

تـعـداد یاران خاص 313 نفر به تعداد اصحاب بدر و اصحاب حضرت طالوت ذکر شده انـد، هـنـگـامـی کـه حـضـرت قـیـام مـی کند به دور او گرد می آیند. ((اِذا قامَ تَجْتَمِعُ اِلَیْهِ اَصـْحـابـُهُ عـَلی عـِدَّهِ اَهـْلِ بـَدْرٍ وَ اَصـْحـابِ طـالُوتَ، وَ هـُمْ ثـَلا ثـَمـِاءَهٍ وَ ثـَلا ثـَهَ عـَشـَرَ رَجُلاً...))

ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: ویژگیهای یاران خاص, امام زمان (ع ) , جوانانی پا به رکاب ,و آماده

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : چهارشنبه 91/3/31

 

نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی و فرمایشات تاریخی بنیانگذار آن نشان می دهد که از ابتدای قیام 42 خرداد پیوندی عمیق و ذاتی میان این انقلاب مبارک و حرکت تاریخی منجی عالم بشریت یا همان ظهور وجود دارد ، امام خمینی(ره) با جمله ای کوتاه و در عین حال رسا این ارتباط را به زیبایی هرچه تمام تر به تصویر می کشند :

 

انقلاب ما آغاز نهضت جهانی اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحناه فداه است

هدفگذاریهای بعدی انقلاب توسط امام که به روشنی قله درخشان ظهور را نشان می داد و بارها و بارها توسط آن روح ملکوتی تکرار می شد ، بر همگان آشکار کرد که هدف اصلی انقلاب چیزی جز رسیدن به قله ی درخشان ظهور نیست که تلاش همه جانبه همه جامعه علی الخصوص مسئولان باید برای رسیدن به این آرمان بزرگ به کار گرفته شود.

بعد از رحلت امام خمینی(ره) و زعامت خلف صالح او ، این آرمان نورانی با جدیتی چون گذشته پیگیری شد و ولی امر مسلمین(مدظله) در مناسبتهای گوناگون علی الخصوص در سالروز میلاد مبارک منجی عالم بشریت و ایام مبارک حج که دلها به حقایق معنوی علی الخصوص حقیقت نورانی ظهور توجه بیشتری داشت ، جامعه را به سوی این آرمان تاریخی هدایت کرده و با بیانات و بشارتهای بزرگ خود پرده از معمای رازآلود ظهور برمیداشت.

معظم له در طول 23 سال گذشته در مناسبتهای گوناگون پیرامون حقیقت درخشان ظهور و نزدیک بودن آن فرمایشات و بشارتهای مهم و صریحی داشته اند که ما در طول این مقاله به صورت مستند به بررسی آنها خواهیم پرداخت :

 

مدتی است که برخی از مخالفان ، با سردست گرفتن جملاتی از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله) ، به زعم خود ، اقدام به تخطئه بشارت نزدیکی ظهور می نمایند ، در این مقاله برای روشن شدن حقیقت و نادرست بودن برداشت و استدلال آنها نگاهی جامع و کامل به فرمایشات معظم له پیرامون زمان ظهور خواهیم داشت و نشان خواهیم داد که نادیده گرفتن دهها بشارت ولی امر مسلمین در طی یک دهه ی گذشته و نگاه مطلق و یکجانبه به جملاتی از فرمایشات معظم له که می فرمایند :

هیچ وقت نمیشود گفت که حالا سالها یا مدتها مانده است که این اتفاق بیفتد، هیچ وقت هم نمیشود گفت که این حادثه نزدیک است و در همین نزدیکى اتفاق خواهد افتاد. همیشه باید مترصد بود، همیشه باید منتظر بود...

و تخطئه هرگونه اظهار پیرامون نزدیک بودن ظهور  و  اتهام مخالفت با نظر ولی فقیه به قائلین دیدگاه بشارت ظهور ، بر طبق فرمایشات ولی امرمسلمین(مدظله) تا چه اندازه سست و بی اساس است که مخالفتی آشکار با مواضع و بیانات و بشارتهای معظم له دارد، در حالی که ما اعتقاد داریم فرمایشات و دیدگاههای ولی امرمسلمین(مدظله) باید بصورت جامع و کامل و در کنار هم مورد بررسی قرار گیرد و از نگاهی گزینشی به آنها که می تواند مصداق یومنون ببعض و یکفرون ببعض باشد ، پرهیز نمود.

برای اینکه دیدگاه جامعی پیرامون نگاه و موضع امام خامنه ای(مدظله) پیرامون نزدیکی ظهور به دست آوریم به ذکر برخی از بشارتهای معظم له که نه تنها به صراحت به نزدیکی ظهور اشاره دارد که لزوم آماده کردن نسل جوان کنونی برای این واقعه عظیم را گوشزد می فرمایند ، در طی سالهای گذشته می پردازیم:

ولی امر مسلمین(مدظله) چند ماه پس از کوران فتنه 78 و در حالی که کشور از شوک سنگینی رها شده و به سمت خلاصی از فتنه گران دوم خرداد پیش می رفت ، با جمله ای صریح ، روشن و اطمینان بخش در تجمع حماسی بسیجیان در نیمه ی شعبان که تجمع " منتظران ظهور" نامگذاری شده بود ، بصورت رسمی گفتمان مبارک نزدیکی ظهور را  برجسته می نمایند :

ما به زمان ظهور امام زمان(عج) این محبوب حقیقی انسانها نزدیک شده ایم . نیمه ی شعبان 78

ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: فرمایشات ,امام خامنه ای (مدظله), پیرامون, نزدیک بودن ظهور

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : چهارشنبه 91/3/31
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید