سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.


عباس ( علیه السلام ) الگویى براى نسل امروز


=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

[تصویر:  1340458634_133.jpg]


حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام در روز چهارم شعبان سال 26 ه . ق (1) در مدینه منوره دیده به جهان گشود .
پدر بزرگوارش على بن ابى طالب قنداقه او را در بغل گرفت و پس از خواندن اذان در گوش راست و اقامه در گوش چپ، نام او را عباس گذارد .
مادر بافضیلتش فاطمه معروف به «ام‏البنین‏» دختر حزام بن خالد کلابى بود . (2)
واژه «عباس‏» از نظر لغوى به معناى «بسیار ترش‏رو» است . و یا به معناى شیرى که شیران دیگر از او فرار کنند . (3) انتخاب این نام نشان دهنده توان، قدرت، شجاعت و صلابت آن بزرگوار است .
ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: عباس, ( علیه السلام ), الگویى, براى ,نسل ,امروز,

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/4/4

استاد قرائتی : آموزش قرائت صحیح نماز

پاسخ به چراهای نسل نو؛ نسل نو بعضی‌ وقت‌ها که می‌گویی: نماز بخوان، چند تا چرا دارد. سؤال می‌کند. چند وقت پیش یک بچه مدرسه‌ای از یکی از این مسؤولین پرسیده بود فرق بین شاه و ولایت فقیه چیست؟ زمان شاه به شاه می‌گفتند: بله قربان، حالا هم به ولایت فقیه می‌گویند: بله قربان! چه فرقی می‌کند شاه رفته یکی دیگر آمده؟ بچه چنین سؤال می‌کند. باید راحت جوابش را داد ما از سؤال نمی‌ترسیم

 

 

تاریخ پخش:  06/11/90

 
بسم الله الرحمن الرحیم
«الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی»
 

در آموزش و پرورش منطقه‌ی دو هستیم، خدمت برادران و خواهران دبیرستانی و جمعی از مربیان و مدیران و مسؤولین. بحثی که دارم مربوط به کل ایران، برای همه پدرها و مادرها، برای همه طلبه‌ها، برای همه‌ی مسلمان‌ها این بحث مفید است، چون از خودم هم نیست. موضوع بحث: راه‌های دعوت به نماز. چگونه مردم را به نماز دعوت کنیم؟ این راه‌های دعوت را می‌شود تابلو کرد، پوستر کرد، امور تربیتی همه‌ی ایران در جریان باشد. ممکن است چیزهایی به عقل آنها برسد که به ذهن ما نیامده باشد. ما آن چیزی که به ذهنمان رسیده می‌نویسیم.
بسم الله الرحمن الرحیم، موضوع بحث: راه‌های دعوت به نماز.
1- پاسخگویی به سؤالات دینی نوجوانان
1- پاسخ به چراهای نسل نو؛ نسل نو بعضی‌ وقت‌ها که می‌گویی: نماز بخوان، چند تا چرا دارد. سؤال می‌کند. چند وقت پیش یک بچه مدرسه‌ای از یکی از این مسؤولین پرسیده بود فرق بین شاه و ولایت فقیه چیست؟ زمان شاه به شاه می‌گفتند: بله قربان، حالا هم به ولایت فقیه می‌گویند: بله قربان! چه فرقی می‌کند شاه رفته یکی دیگر آمده؟ بچه چنین سؤال می‌کند. باید راحت جوابش را داد ما از سؤال نمی‌ترسیم.
سه تا فرق دارد. 1- شاه گناه می‌کند، ولایت فقیه عادل است. 2- شاه نظر خودش را می‌گوید، ولایت فقیه نظر قرآن را می‌گوید. 3- هدف شاه این است که آمریکا راضی باشد، هدف ولایت فقیه این است که خدا راضی باشد.
یکبار دیگر نصفش را من می‌گویم، نصفش را شما بگویید. شاه فاسق است، فقیه عادل است. شاه نظر شخصی‌اش را می‌گوید، فقیه نظر قرآن. هدف شاه راضی کردن آمریکا است، هدف فقیه راضی کردن خدا.
چرای دوم، چرا رو به قبله می‌ایستیم؟ این هم آسان است، سی ثانیه. یهودی‌ها این طرف می‌ایستند، این طرف بایستیم جزء حزب آنها هستیم. مسیحی‌ها این طرف می‌ایستند، این طرف بایستیم، جزء حزب مسیحی‌ها هستیم. این دو طرف نباید باشیم. یا این طرف یا آن طرف. این طرف امتیازاتی دارد.
چرا نماز عربی است؟ من می‌خواهم فارسی نماز بخوانم. همه‌ی خلبان‌های دنیا هرجای کره‌ی زمین خواسته باشند حرف بزنند باید زبان انگلیسی باشد. یک چرای دیگر.
مگر خدا به نماز ما نیاز دارد؟ نه! همه‌ی ما نماز بخوانیم چیزی گیر خدا نمی‌آید. یک لامپی که روشن است همه زیر لامپ بنشینند چیزی به لامپ اضافه نمی‌شود. همه بلند شوند بروند، چیزی از نورش کم نمی‌شود.
چرا کشورهایی که نماز می‌خوانند عقب افتاده هستند؟ جواب: برای اینکه قرآن هم گفته: نماز بپادار «أَقیمُوا الصَّلاه» (بقره/43). هم گفته: نماز بخوان. هم گفته: «وَ اعْلَمُوا» (بقره/194) برو درس بخوان. اگر ما نماز خواندیم، درس نخواندیم، نماز می‌خوانیم هواپیمای اف 16 نمی‌توانیم بسازیم. چرا بعضی از نماز‌خوان‌ها عقب هستند؟ برای اینکه به یک جمله عمل می‌کنند، به یک جمله عمل نمی‌کنند. در قرآن چقدر گفته: «تَعْقِلُون‏» (بقره/44) تعقل، «تَعْلَمُون‏» (بقره/22) علم، همان دینی که می‌گوید: سجده کن، همان دین می‌گوید: تعقل کن. همان دینی که می‌گوید: عبادت کن، همان دین می‌گوید: برو درس بخوان. اگر شما انار خوردی خوب مزه‌ی انگور گیرت نمی‌آید. نگو: آقا مزه‌ی انار خورها مزه‌ی انگور گیرشان نمی‌آید؟ خوب انگور نخوردند. هر میوه‌ای را خوردی مزه‌ی همان گیرت می‌آید.
چرا نماز صبح بلند است، نماز ظهر یواش؟ امام رضا فرمود: صبح و مغرب چون تاریک و روشن است داد بزن. ظهر هوا روشن است، می‌بینند لازم به داد زدن نیست.

ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: استاد ,قرائتی ,: آموزش, قرائت, صحیح, نماز,

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : چهارشنبه 91/3/31

بسم الله الرحمن الرحیم

گفته شده است که در مدرنیته، جای انسان و خدا، عوض شده است، ذهن انسان، تمایلات انسان و منافع او، اصالت یافته و هر آنچه او را محدود کند (اعمّ از اخلاق، حقیقت و تکلیف) در مرتبه دوم قرار می‏گیرد و اومانیزم، فردگرائی، آزادی، دمکراسی، لیبرالیزم و سکولاریزم، همه بر همین اساس، پای گرفته‏اند.

 

 

در اسلام، انسان، نه دشمن خدا و نه رقیب اوست. اسلام می‏خواهد که انسان، خلیفه خدا باشد. می‏خواهد آحاد بشریت، به چنان رشد عقلی و اخلاقی برسند که هیچ خونی در زمین ریخته نشود، هیچ حقّی پایمال نگردد، هیچ انسان گرسنه و بی‏پناه و تحقیر شده‏ای نباشد و نفسانیت، چنان مقهور اراده انسان باشد که فرشتگان الهی در برابر او سجده کنند. اسلام، انسان را دارای کرامت، قدرت انتخاب، مسلط بر خویش و بر جهان، عاقل، مسؤولیت‏پذیر و ارزش گرا می‏خواهد، به انسان خوشبین است و همه بشریت را دارای فطرت پاک و اصالتا خیرخواه می‏داند و همه تکالیف دینی که نازل کرده برای حراست از فطرت، عقل و کرامت انسانهاست . در اسلام، حقوق را از تکلیف، و اقعیت را ازارزش، دنیا را از آخرت، معاد را از معاش، اخلاق را ازاقتصاد، تفوی را از سیاست و دین را از دولت، نمی‏توان تفکیک کرد.

ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: استاد, پورازغدی, : خدا، ,انسان،, مدرنیته,

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : چهارشنبه 91/3/31

بسم الله الرحمن الرحیم

ساختار سوره ضحی، انشراح، تین، علق، قدر

به نقل از : آنتی666



:: برچسب‌ها: ساختار ,سوره ضحی, انشراح, تین, علق, قدر,
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : چهارشنبه 91/3/31

بسم الله الرحمن الرحیم

چه کسانی را قرآن سگ هار می نامد؟

مثل او همچون سگ [هار] است که اگر به او حمله کنى، دهانش را باز کرده، زبانش را بیرون مى آورد، و اگر او را به حال خود واگذارى، باز همین کار را مى کند [گویى چنان تشنه دنیاپرستى است، که هرگز سیراب نمى شود] این مثل گروهى است که آیات ما را تکذیب کردند این داستان ها را [براى آنها] بازگو کن، شاید بیندیشند (و بیدار شوند).

از دیرباز تشبیه از بهترین ابزاری بوده که برای روشن شدن و واضح ساختن هرچه بیشتر مقصود گوینده به کار گرفته شده است تا آنچه در ذهن دارد برای مخاطب کاملاً ملموس شود ، قرآن کریم کتاب خداست بهترین تشبیهات را در خود دارد .

قبل از ذکر نمونه ای از این تشبیهات بهتر است خود را در مقام گوینده ای بگذاریم که می خواهیم قشری را توصیف کنیم که از قضا در جامعه ما رشد فزاینده ای دارند و مخرب، همان به اصطلاح دانشمندانی که در دامن اسلام رشد کردند علم آموختند و بالیدند و در نهایت تیشه برداشته و به جان باورهای مردم افتاده اند نامشان را چه می گذاشتیم؟

با کدام تعبیر می توانستیم بهترین توصیف را از آنها و عمل زشتشان ارائه دهیم ؟لحظه ای بیندیشیم، و اکنون ببینیم نامی را که قرآن بر آن ها می نهد و چگونه توصیفشان می کند.

خداوند متعال در آیات 175، 176، 177 سوره اعراف مثل مى فرماید: «وَاتلُ عَلَیْهِمْ نَبَاَ الَّذى آتَیْناهُ آیاتِنا فَانْسَلَخَ مِنْها فَأَتْبَعَهُ الشَّیْطانُ فَکانَ مِنَ الْغاوینَ، وَلَوْ شَئْنا لَرَفَعْناهُ بِها وَلکنَّهُ اَخْلَدَ اِلى الاَْرْضِ وَاتَّبَعَ هَوَاهُ فَمَثَلُهُ کمَثَلِ الْکلْبِ اِنْ تَحْمِلْ عَلَیْهِ یَلْهَثْ اَوْ تَتْرُکهُ یَلْهَثْ ذلِک مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذینَ کذَّبُوا بِآیاتِنا فَاقصُصِ القَصَصَ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکرُونَ»؛

بر آنها بخوان سرگذشت آن کس را که آیات خود را به او دادیم ولى [سرانجام ] خود را از آن تهى ساخت و شیطان در پى او افتاد، و از گمراهان شد. و اگر مى خواستیم، [مقام] او را با این آیات [و علوم و دانشها] بالا مى بردیم [امّا اجبار، بر خلاف سنّت ماست پس او را به حال خود رها کردیم] و او به پستى گرایید، و از هواى نفس خود پیروى کرد. مثل او همچون سگ [هار] است که اگر به او حمله کنى، دهانش را باز کرده، زبانش را بیرون مى آورد، و اگر او را به حال خود واگذارى، باز همین کار را مى کند [گویى چنان تشنه دنیاپرستى است، که هرگز سیراب نمى شود] این مثل گروهى است که آیات ما را تکذیب کردند این داستانها را [براى آنها] بازگو کن، شاید بیندیشند (و بیدار شوند).

 

ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: چه کسانی ,را قرآن ,سگ ,هار ,می نامد

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : چهارشنبه 91/3/31
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید