سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

سرگرد” رجبلی” رئیس پلیس فتا استان گلستان در گفتگو با خبرنگار پلیس فتا  اعلام کرد : در پی گشت زنی های سایبری و رصد فضای مجازی توسط ماموران این پلیس، مشخص شد در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر و مطالب مبتذل و مستهجن می شود.
سرگرد رجبلی افزود : پس از بررسی های فنی و تخصصی معلوم شد که این شبکه اجتماعی با هدف اغفال دختران و پسران جوان اقدام به این کار کرده و تاکنون تعداد بسیار زیادی عکس و فیلم مبتذل را به اشتراک گذاشته است.
این مقام انتظامی ادامه داد : پس از پیگیری های شبانه روزی و همچنین رد زنی های فنی و اطلاعاتی و انجام مهندسی اجتماعی موقعیت این کاربر شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی دستگیر شد . 

سرگرد رجبلی عنوان کرد: متهم ابتدا منکر انجام هرگونه بزه انتسابی شد، ولی نهایتاً به جرم خود اعتراف کرد سرگرد رجبلی در پایان به متخلفان فضای سایبری هشدار داد: پلیس فتا اشرافیت کامل بر محیط اینترنت و فضای سایبری دارد و هیچ متخلفی نمی تواند از چشم تیز بین ماموران این پلیس در امان بماند.




:: برچسب‌ها: انتشار,تصاویر, مستهج, شبکه اجتماعی,
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : پنج شنبه 91/7/27

به گزارش سه نسل، 21 آذر سال گذشته تعدادی از شهروندان با مراجعه به کلانتری 134 شهرک غرب به مأموران اعلام داشتند توسط مردی به نام حامد که خود را مامور یکی از ارگان های نظامی معرفی کرده است ، مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند .

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با ارجاع پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی ، کارآگاهان در تحقیقات اطلاع پیدا کردند که مردی به نام حامد خودش را مامور یکی از ارگان های نظامی معرفی کرده و تحت این عنوان از چندین نفر پول میلیونی گرفته است .

او عکس هایی که در آن لباس نظامی به تن داشته را به مالباختگان نشان داده و به این طریق اعتماد آنها را جلب می نمود . در بررسی سوابق کیفری حامد مشخص شد که وی مدتی قبل به خاطر کلاهبرداری از چندین کسبه و به بهانه کار و ایجاد درآمد دست به کلاهبرداری یک میلیارد تومانی زده و به زندان محکوم شده بود . اما مرد جوان بعد از گذشت شش سال و در دوران مرخصی از زندان متواری شده است .

ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: پلیس ,در تعقیب, "آرسن لوپن", ایران,

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : جمعه 91/7/21

مدیر مرکز استعدادهای درخشان گفت: پلیس فتا می‌تواند با آگاه‌سازی دانش‌آموزان باعث کاهش فرار مغزها در آینده می‌شود.

به گزارش سه نسل به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سامانی‌پور تعامل پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات با آموزش و پرورش را بسیار مفید دانست و گفت: برگزاری همایش‌ها برای آگاه‌سازی دانش آموزان در خصوص وقوع جرایم فضای سایبری باعث کاهش وقوع این نوع آسیب‌ها و آشنایی این قشر با تهدیدات فضای فضای اینترنت می‌شود.

این مقام مسئول گفت: باید در کتاب‌های مقاطع چهارم و پنجم ابتدایی مطالبی در خصوص فضای اینترنت، نوآوری و آسیب‌ها آن ارایه شود.

وی عنوان کرد یکی از مأموریت‌های پلیس فتا آگاه‌سازی دانش آموزان درباره برخی سایت‌ها و شبکه‌های غیر مجاز است که طی آن با نشان دادن یک تصویر و یا دادن وعده‌های تو خالی قصد دزدیدن مغزهای کشور را دارند که اگر آموزش‌های لازم در این زمینه داده شود، دشمنان به اهداف خود نمی‌رسند.

وی ادامه داد: ما در نظر داریم با همکاری که میان پلیس فضای تولید و تبادل ناجا (فتا) و وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته نقشه دشمنان را که قصد فریب جوانان ایران را دارند نقش بر آب کنیم.




:: برچسب‌ها: آگاه‌سازی,دانش ‌آموزان,توسط پلیس فتا,انصارالحسین نوشهر,l
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : جمعه 91/7/21

به گزارش ایسنا در خبری اعضای گروه فیلترینگ موسوم به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه را معرفی کرد.

این کارگروه که مسوولیت آن بر عهده دادستان کل کشور است، نمایندگانی از وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فن آوری اطلاعات، اطلاعات، دادگستری،‌ علوم تحقیقات و فن‌آوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ سازمان‌های تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، فرمانده نیروی انتظامی، یک نفر خبره در فن آوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یک نفر نماینده مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون حقوق قضایی و تایید مجلس شورای اسلامی داشته و به تصمیم گیری درباره فیلتر یا رفع فیلتر سایتها می‌پردازد.

البته ذکر این نکته هم ضروری است که روز چهارشنبه هفته گذشته دبیر شورای عالی فضای مجازی در نشستی مطبوعاتی این گونه اعلام کرده است که در آینده نزدیک سیاست‌گذاری‌های کلان در حوزه فیلترینگ به این شورا محول خواهد شد.

هرزه‌نگاری‌های جنسی، ترویج خشونت و فساد، خرید و فروش مواد مخدر و زیانبار، اشاعه اطلاعات خصوصی افراد و سازمانها و موارد مشابه، ضرورت کنترل محتوای وب را ناگزیر ساخته است، ولی این کنترل و نظارت بر انتشار اطلاعات در جوامع مختلف و بر حسب خط مشی‌های سیاسی و فرهنگی هر جامعه نمودهای متفاوتی داشته و درنهایت هر یک از کشورهای جهان بر اساس صلاحدید خود با شدت و ضعف‌های مختلف این بحث را دنبال می‌کنند.

عمده دلایل فیلتر کردن اینترنت در کشورهای مختلف را می‌توان در چهار تقسیم بندی کلی گنجاند: “مسائل سیاسی”، “مسائل اجتماعی”، ” مسائل امنیتی” و “مسائل اخلاقی” و آنچه باعث تفاوت مبنایی هر کشور برای فیلترینگ می‌شود، ارزش‌های بنیادین مورد توجه در هر مقوله در آن کشورها است.

کشورهایی مانند سوئد، فرانسه و آلمان در قاره اروپا و کشورهایی مانند هند، عربستان، کره جنوبی، مالزی و در مجموع آسیا به عنوان بزرگترین قاره دنیا و نیز کانادا دارای گسترده‌ترین میزان تنوع فیلترینگ هستند.

مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی (فرا) نیز در گفت و گویی با ایسنا در پاسخ به این سوال که چند درصد از سایت‌ها به دلیل مسائل اخلاقی مورد فیلتر قرار گرفته‌اند در این باره گفته بود: براوردهای بنده بر اساس ارزیابی‌های کارشناسان این است که بیش از 95 درصد از سایت‌های فیلتر شده حاوی مطالب غیراخلاقی و مستهجن بوده‌اند که بخش عمده‌ای از این سایت‌ها در خارج از کشور طراحی و مدیریت شده‌ است و درواقع می‌توان گفت که درصد بسیار کمی از سایت‌های فیلتر شده سایت‌های داخلی هستند.





:: برچسب‌ها: معرفی ,سایتهای اینترنتی ,ایران ,فیلتر, انصارالحسین نوشهر
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : جمعه 91/7/21

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر تهرانی امروز چهارشنبه در کارگاه آموزشی پلیس فتا با محوریت شبکه های اجتماعی که در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال برگزار شد، با اشاره به وضعیت شبکه های اجتماعی در ایران و تمایل کاربران به عضویت در این شبکه ها اظهار داشت: براساس بررسی های صورت گرفته از 10 سایت اینترنتی پربیننده در دنیا 5 سایت را شبکه های اجتماعی تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه گوگل،‌ یاهو، یوتیوب، فیس بوک، ویکی پدیا، بلاگر و مای اسپیس از جمله پربازدیدترین سایتهای اینترنتی هستند، ادامه داد: 50 درصد سایتهای پربازدید در دنیا را شبکه های اجتماعی تشکیل می دهند که این امر نشان از اهمیت این شبکه ها دارد.

تهرانی با تاکید بر اینکه کاربران شبکه های اجتماعی باید از این شبکه ها در جهت حرفه ای شدن استفاده کنند، گفت: بستر شبکه های اجتماعی بستر بسیار خوبی برای کسب و کار در فضای سایبر است که این موضوع در دیگر کشورها مورد توجه قرار گرفته است و در راستای کسب و کار موفقیت بسیاری را در بسیاری کشورها شاهد هستیم اما در کشور ما کاربران از این شبکه ها استفاده هدفمند نمی کنند.

این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه در ایران به چشم سرگرمی به شبکه های اجتماعی نگاه می شود، ادامه داد: قحطی محتوا در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک به چشم می خورد و کاربران محتوای مفیدی برروی این شبکه ها قرار نمی دهند.

وی با بیان اینکه حدود 85 درصد کاربران ایرانی عضو شبکه های اجتماعی خارجی مانند فیس بوک و گوگل پلاس هستند، افزود: محتوای مفید تولید شده از سوی کاربران ایرانی در این شبکه ها کمتر از 30 درصد است.




:: برچسب‌ها: آمار ,کاربران ایرانی, عضو, شبکه‌های اجتماعی,فیس بوک,گوگل پلاس,ان
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : جمعه 91/7/21


سرپرست معاونت تشخیص و پبشگیری پلیس فتا در مورد خطر دسترسی غیرمجاز سرورهای خارج از کشور به اطلاعات و داده های رایانه های شخصی کاربران ایرانی که از اشتراک VPN و نرم افزارهای فیلترشکن استفاده می کنند، هشدار داد. بسیاری از کاربران اینترنت داخل کشور برای گذشتن از سد سایتهای مسدود و فیلتر شده به سراغ نرم افزارهای فیلترشکن، سایتهای پروکسی و همچنین وی پی ان رفته و این رجوع کاربران به این روشهای عبور از فیلترینگ، باعث رشد فزاینده فروش اکانتهای VPN و نرم افزارهای فیلترشکن شده است به نحوی که رئیس پلیس فتا چندی پیش آمار استفاده کنندگان کاربران ایرانی از VPN را حدود 30 درصد اعلام کرد.

علی نیک نفس – سرپرست معاونت تشخیص و پبشگیری پلیس فضای تبادل اطلاعات در گفتگو درباره تبعات و خطرات ناشی از استفاده از VPN اظهار داشت: سرپرست معاونت تشخیص و پبشگیری پلیس فتا گفت: بیشتر و اغلب سرورهایی که اشتراک VPN – وی پی ان- را در اختیار کاربران قرار می دهند نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و کنترل می کنند بلکه به همین وسیله با پورتهای باز رایانه کاربر، به اطلاعات درون رایانه وی دسترسی پیدا کرده و امکان کپی برداری و یا دیدن اطلاعات داخلی رایانه کاربر را برای سرورهای خارجی میسر می کنند.

ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: پلیس فتا,وی پی ان,فیلتر شکن,هشدار ,انصارالحسین,مهدی قاسمی

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : جمعه 91/7/21

 

سایت وزارت اطلاعات ایران

نسخه بتای سایت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شد.

به گزارش خبرآنلاین نسخه بتای سایت رسمی وزارت اطلاعات تحت عنوان http://www.vaja.ir راه اندازی شد.

بر این اساس کاربران ایرانی می توانند به جای تماس با شماهر تلفن 113 ار این به بعد از طریق این سایت با این وزارت خانه تماس داشته باشند.در این سایت جدیدترین اخبار، مصاحبه ها، عکس ها و فیلم های مربوط به حوزه امنیت را ببینید. همچنین هشدارهای امنیتی را نیز در باکسی جدا ببینید. داستان های اطلاعاتی و سازمانهای اطلاعاتی نیز دو منوی دیگری هستند که در این سایت به چشم می خورد.

گفتنی است این سایت روی آی پی داخلی مخابرات 2?187?252?11 ست شده و کاربرانی ایرانی از داخل فقط به این سایت دسترسی خواهند داشت.(کاربران با وی پی ان و یا با آی پی های خارجی نمی توانند به این سایت دسترسی داشته باشند)

برای دیدن این سایت اینجا را کلیک کنید.

 




:: برچسب‌ها: سایت, وزارت اطلاعات, ایران,انصارالحسین نوشهر,مهدی قاسمی,اطلاعات
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : جمعه 91/7/21

سرقت از یاهو/435 هزار رمز دزدیده شد

یاهو در حال بررسی حمله هکری جدیدی علیه خود است که در جریان آن نام کاربری و رمز عبور 435 هزار عضو این شرکت اینترنتی به سرقت رفته است.

یک گروه هکر با نام «کمپانی دی 33 دی» رمز عبور «یاهو» را از سرویس صداهای یاهو [Yahoo Voices] به سرقت برده‌اند. سرویس «یاهو ویسز» از مجموعه خدمات مبتنی بر قالب شبکه‌های اجتماعی این شرکت به شمار می‌آید که به کمک آن کاربران مطالب مورد علاقه خود را بر روی اینترنت منتشر می‌کنند.

شرکت امنیتی‌ که خبر سرقت اینترنتی علیه یاهو را منتشر کرده می‌گوید که رمزهای عبور و نام‌های کاربری مورد دستبرد به شکل متن ساده و بدون این که رمزگذاری شوند نگهداری می‌شدند، وضعیتی که برای هکر‌ها به منزله چراغ سبز برای تهاجم سایبری به شمار می‌آید.

یاهو نخست از اظهار نظر درباره به سرقت رفتن اطلاعات امنیتی کاربران خود خودداری کرد، اما با گذر زمان و انتشار گسترده‌تر خبر در بیانیه‌ای که در اختیار خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار داد اعلام کرد که در حال تحقیق درباره ادعاهای مطرح شده درباره رخنه اطلاعاتی فوق است.

کارولین مک‌لیود اسمیت، مدیر روابط عمومی یاهو در بریتانیا، نیز گفت که هم اکنون امکان ارائه اطلاعات بیشتر برای او و یاهو وجود ندارد، «چرا که شرکت در حال انجام بررسی میزان خسارات و دستبرد صورت گرفته است».

(منبع: 24 آنلاین)



نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : دوشنبه 91/4/26

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه ماهواره "ام‌الفساد" است، پخش بازی‌های فوتبال در سینماها را دارای پیامدها‌ی بسیار زشتی دانست.

 

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم رئیس پلیس کشور پیش از ظهر امروز سه‌شنبه طی سخنانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استفاده برخی خانواده‌ها از ماهواره، گفت: ماهواره ام‌الفساد است لذا باید جلوی فساد را گرفت و هم با معلول برخورد کنیم.


وی با بیان اینکه خانواده‌ها از جمع‌آوری ماهواره‌ها استقبال کرده‌اند، اشاره‌ای هم به موضوع پخش بازی‌های فوتبال در سینماهای کشور داشت و در این باره تصریح کرد: به اسم ترویج سینما فوتبال را در سینما پخش کردند؛ این اقدام پیامدها‌ی بسیار زشتی داشت.


رئیس پلیس کشور اضافه کرد: پلیس با این زشتی‌ها برخورد کرد اما مورد هجمه قرار گرفت؛ آیا رونق سینما این است.


سردار احمدی‌مقدم همچنین افزود: باید تلاش کنیم که حداقل خودمان بستر را برای ناهنجاری‌ها فراهم نکنیم.


وی در ادامه با اشاره به استقرار واحدهای انتظامی در شهر تهران تأکید کرد: این اقدام به خاطر جلوگیری از مزاحمت‌های خیابانی، حمل حیوانات به خصوص سگ و ایجاد امنیت بیشتر است.


منبع: شیعه آنلاین




:: برچسب‌ها: احمدی مقدم,ماهواره,«ام‌الفساد» ,است,
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : جمعه 91/4/16

نسبت به نگهداری از رمز ورودی خود دقت بیشتری را مبذول داشته و در صورتیکه این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار دادند سریعاً نسبت به تغییر آنها اقدام نمایند .
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر تهدید به انتشار اطلاعات خصوصی ، مأمورین بلافاصله اقدامات خود را آغاز نمودند .بنا بر اظهارات شاکیه، وی عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی میباشد و فردی با رمز ورود وی را هک نموده و از طریق آن در حال ایجاد مزاحمت و اقدامات سوء علیه دیگران میباشد و با درج الفاظ رکیک و زشت نسبت به شاکیه ، وی را تهدید با افشای مسائل خصوصی و خانوادگی در اینترنت نموده است.
لذا طی بررسیهای فنی و تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان ، نهایتاً دو متهم که از اقوام شاکیه بودند شناسایی و دستگیر شدند. متهمین پس از رویت شواهد و مدارک موجود به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را از این اقدامات اختلاف خانوادگی عنوان و با توجه به اینکه ID و رمز شاکیه توسط متهمین ایجاد و در اختیار وی قرار داده شده بود و کماکان از رمز اولیه آن استفاده میگردید و آنان بدون هیچ مشکلی به صفحه وی دسترسی داشتند.
پلیس فتا هشدار داد: نسبت به نگهداری از رمز ورودی خود دقت بیشتری را مبذول داشته و در صورتیکه این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار دادند سریعاً نسبت به تغییر آنها اقدام نمایند .
هک و دسترسی غیر مجاز به ایمیل و صفحات شخصی افراد و دیگر وب‌سایت‌ها جرم تلقی شده و بنا بر قانون با این افراد برخوردی قاطع خواهد شد.




:: برچسب‌ها: عدم ,تغییر, رمز ,عبور, عامل, هک ,و, تهدید,
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : دوشنبه 91/4/5
   1   2   3      >
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید