سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

مریم زنگنه: همین چند روز پیش، پسری را در خیابان دیدم که یک شلوار زرد فاق کوتاه خیلی تنگ پوشیده بود. از همان ها که ما قدیم تر ها به آن لوله تفنگی می گفتیم. اما امروزی ها نمی دانم به آن چه می گویند.


 با یک کمربند سورمه ای و تیشرت یقه باز سفید با طرحهای سبز. یک گردنبند استیل هم که از دور برق می زد به گردن انداخته بود. پسرک مدل مو هایش را هم به همان اندازه لباس هایش عجیب آرایش کرده بود. چند روز بعد پسر جوان دیگری را دیدم که شلوار قرمز پوشیده بود. و تقریبا شبیه همان جوانک قبلی بود.
هر وقت اسم بدحجابی به میان می آید نا خودآگاه همه در ذهنشان خانمی را مجسم می کنند که حجاب درستی ندارد. اما ظاهرا این روز ها «آقایان» گوی سبقت را از خانم ها ربوده اند و بیشتر به دنبال این هستند که خودنمایی کنند.

مردانی با حرکات زنانه

روان شناس ها هم وقتی درباره خودنمایی صحبت می کنند، می گویند این یک ویژگی زنانه است. اما همانطور که در بسیاری دیگر از مفاهیم جامعه شناسی تحولی به وجود آمده است باید در این مورد هم بازنگری شود زیرا امروزه به نظر می رسد آقایان بیشتر دلشان می خواهد جلب توجه کنند تا خانم ها.
کافی است کمی مقابل یک آرایشگاه مردانه توقف کنید. در و دیوار آن از انجام اموری خبر می دهد که تا چند سال قبل زنانه بود. انواع و اقسام لایت ها و ابرو برداشتن و ووووو.
حتی بسیاری از آن ها روی شیشه های مغازه هایشان چسب های مات کننده چسبانده اند تا معلوم نشود آن داخل چه خبر است !برخی نیز پا را فرا تر گذاشته اند و از حریم مغازه های کنار خیابان به داخل آپارتمان ها رفته اند و درست مثل یک آرایشگاه مجهز زنانه به آقایان خدمات می دهند. آنها احتمالا فال قهوه هم می گیرند!

باز تابستان در راه است!

تابستان شروع شده است. در ایران تابستان از بهار شروع می شود و در پاییز تمام می شود. گرم بودن بیش از حد هوا سبب می شود برخی از خانم ها و آقایان از حجم لباس هایشان بکاهند. دختر خانم هایی که مثلا شال روی سرشان می اندازند اما در واقع آن ها دستمال گردن هایی است که در کشور های دیگر، مردم به گردنشان می بندند! در ایران، خانم ها این دستمال ها را روی سرشان می اندازند تا بگویند ما روسری پوشیده ایم. مانتو ها هم که جالب تر شده است. از وقتی نیروی انتظامی اطلاعیه داد که با مانتو های کوتاه برخورد می شود، مانتو بلند مد شد. مانتوی بلند آستین کوتاه!
نیروی انتظامی در همان ابتدای تابستان اطلاعیه می دهد که برخورد جدی با بدحجابان را شروع می کنیم. حبس و جریمه و چه و چه از عواقب بد حجابی است. اما دیدیم چند سال قبل که نیروی انتظامی با بدحجابان برخورد قهری داشت چه واکنش هایی در پی داشت.
شاید کار شناسان باید یک بار دیگر درباره چگونگی برخورد با بدحجابان تجدید نظر کنند زیرا تجربه نشان داده است گرفتن و زندانی کردن و جریمه کردن، مسکن های موقت است. به محض اینکه کمی برخورد کم می شود دوباره بدحجابان مثل قارچ از زمین بیرون می زنند.

جوان ها را وادار به لجبازی نکنید

دکتر «مجید ابهری» استاد دانشگاه شهید بهشتی و آسیب شناس اجتماعی به خبرنگار ما می گوید: متاسفانه در سه دهه گذشته مقابله و کنترل آسیب های اجتماعی جنبه مقطعی پیدا کرده است و در یک مقطع زمانی شدت می گیرد و سپس رو به افول می گذارد. همین تند و کند شدن مقابله، باعث می شود برخورد با آسیب های اجتماعی تاثیر لازم را نداشته باشد.


وی می افزاید: چند روز دیگر تابستان می شود و دوباره برخورد ها با بدحجابی آغاز می شود اما یکی از دلایل ناموفق بودن مقابله این است که ما با «ناتوی فرهنگی» مواجه هستیم و در مقابل پرکاری فرهنگی بیرونی و کم کاری فرهنگی درونی، این ناتوی فرهنگی موفق عمل می کند.
دکتر ابهری خاطر نشان می کند: در مقابل این ناتوی فرهنگی، ما کدام طرح و لباس را به جوان ارائه کرده ایم؟ وقتی به آن ها می گوییم این را نپوش باید به او نشان بدهیم چه بپوشد در حالی که طی این همه سال و صرف هزینه های فروان فقط به چند مانکن و چند دست مانتو شلوار رسیده ایم. وی می گوید: هر چند باید با بدحجابان برخورد شود اما این برخورد ها گاهی جوان را وادار به واکنش و لجبازی می کند و او را در موضع انفعالی قرار می دهد. باید برای پیشگیری از رفتار اینگونه جوانان برنامه داشت.
اکنون ناتوی فرهنگی با تمام قوا با اینترنت و ماهواره به ما حمله کرده است و با تبلیغات عرفان های دروغین و پوشالی، ما را در محاصره خود قرار داده است پس باید برای شکستن این محاصره و آثار تخریبی آن، اتاق فکر تشکیل شود و همه در یک جهت حرکت کنند.بعد از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی، 22 نهاد در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند اما این پراکنده کاری و موازی کاری ها هیچ نتیجه ای نداشته است. در حالی که طبق اصل 156 قانون اساسی، این وظیفه معاونت پیشگیری قوه قضاییه است. سایر نهاد ها باید امکانات سخت افزاری و نرم افزاری را در اختیار قوه قضاییه بگذارند تا آن ها با تمرکز بتوانند به مقابله نرم با این پدیده بپردازند. برخورد های سلبی و مقطعی هیچ نتیجه ای ندارد. درست مثل کندن آنتن های ماهواره که سبب شده است اکنون 60 درصد مردم آنتن ماهواره داشته باشند.

بدن نمایی؛ نشانه ضعف شخصیت

حجة الاسلام «سیدمهدی واعظ موسوی» نیز به خبرنگار ما می گوید: ذات انسان به گونه ای است که دوست دارد مورد توجه و محبت قرار گیرد. این مساله در خانم ها بیشتر دیده می شود. در حالی که اسلام می گوید این خودنمایی باید فقط در محدوده منزل باشد.
این کارشناس مسایل خانواده می افزاید: زن به تدریج با خودنمایی چشم مرد را سیر می کند و وقتی چشم مرد سیر شد احساس نیاز نمی کند که باید ازدواج کند و زن دیگر یک وجود معمایی برای مرد نخواهد داشت. در زیبایی شناسی معتقدند که یک هویت دو قطبی وجود دارد؛ زیبایی یک بعد بیرونی و یک بعد درونی دارد. بعد درونی چون دیده نمی شود قوه تخیل درگیر می شود و سعی می کند معمایی را کشف کند. اما وقتی این معما وجود نداشته باشد و کشف شده باشد ذهن دیگر تخیل نمی کند و از درگیری خارج می شود.
زن وقتی پوشیده باشد معمای ذهن مرد می شود و به دنبال کشف این معما علاقمند می شود که ازدواج کند و از رهگذر ازدواج خانواده تشکیل دهد. گویا اسلام می خواهد زن همیشه جذاب باشد. اما در غرب می بینیم وقتی برهنگی رواج پیدا کرد آمار ازدواج به شدت کاهش یافت.
واعظ موسوی تاکید می کند: حضرت علی(ع) هم در نهج البلاغه می گوید: وقتی دستیابی انسان به چیزی زیاد می شود اشتهای انسان برای آن چیز کم می شود. به همین دلیل زن باید همیشه در موقعیت «ناز» باشد تا مرد به سوی او احساس «نیاز» کند و جذب شود.
وی یاد آور می شود: از دیگر سو وقتی انسان ها در عرصه های علمی و روحانی رشد کرده باشند دیگر نیازی ندارند که بدنشان را به نمایش بگذارند. یک استاد دانشگاه که درگیر کارهای علمی است دیگر وقت ندارد که بخواهد به شکل دیگری خودنمایی کند. بنابراین وقتی آدم ها در عرصه باطن چیزی برای بروز دادن ندارند، بدنشان را نشان می دهند و این نشانه ضعف است.




:: برچسب‌ها: عصر انتظار,حجاب فاطمی,نشانه های ظهور,قیام آخرالزمان,مهدویت,
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : جمعه 91/3/26
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید