سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

*سینمای ایران را منحل خواهیم کرد اگر به این روال ابتذال خاتمه ندهد..تا کی باید شاهد سینمای مبتذل ایران باشیم؟انقلابی در سینمای ایران در راه است...تهیه و تنظیم :وبلاگ انصارالحسین(ع) نوشهرwww.30.fay.iransaar_313@yahoo.com*

بحث داغ اکران نوروزی در “هفت”/ کوشکی: به اعتقادات مردم توهین شد/ فراستی: جای قانون ننشینیم

کافه سینما- مهم ترین بخش برنامه هفت امشب بررسی اتفاقات افتاده برای دو فیلم گشت ارشاد و زندگی خصوصی در طول تعطیلات عید بود. در حالی که نمایندگان شهرداری و حوزه هنری حاضر به شرکت در این بحث نشدند. فریدون جیرانی با حبیب کاوش درباره این اتفاقات و اکران نوروزی به گفت و گو نشست گفت و گویی که با دفاع کاوش از ترکیب اکران نوروزی همراه بود. کاوش معتقد بود با توجه به پروانه های نمایش صادر شده ترکیبی غیر از این برای اکران نوروزی نمی شد چید. وی همچنین از شهرداری و حوزه هنری به دلیل پایین کشیدن این دو فیلم انتقاد کرد و جریمه آنها را قطعی دانست و همه را به احترام به قانون دعوات کرد در میانه های صحبت کاوش دکتر کوشکی به عنوان نماینده نشریه یا لثارات و معترضین روی خط برنامه هفت آمد و در کنار مسعود فراستی بحث جالبی راجع به اکران این دو فیلم داشتند که مهم ترین بخش هایش را در ادامه می خوانید.

-دکتر کوشکی:از دوم خرداد به بعد حرکت سینمای ایران به سمت جاذبه های غیر اخلاقی و غیر هنری که می شود اسمش را گذاشت جاذبه های جنسی و سکس پنهان شروع شد و توقع می رفت در دولت های نهم و دهم به خصوص در چند سال اخیر که سینما به سمت ارزش ها و باورها برگردد و از جاذبه های فیلمفارسی اول انقلاب فاصله بگیرد. متاسفانه شاهد بودیم که در طول مخصوصا دولت دهم سینما یک روند سقوطی داشته به حدی که فیلم خصوصی که از وزارت خانه ای که اسمش وزارت ارشاد اسلامی است پروانه نمایش گرفته اکثر منتقدین معتقدند یک فیلم پورنوگرافی است.

-دکتر کوشکی: آقای وزیر ارشاد گفتند مخالفین این فیلم ها را ندیدند من فکر می کنم ایشان این فیلم ها را ندیدند.

-دکتر کوشکی: در فیلم گشت ارشاد می بینیم که به بنیادی ترین موازین نظام جمهوری اسلامی که عزای سالار شهیدان هست به نحو مستهجنی توهین می شود. به حدی که از زبان قهرمان فیلم بیان می شود عزای حسینی یعنی قیمه و قمه و بعد در آن به ارزش های اسلامی توهین می شود، به نیروهای حزب الهی توهین می شود. به نیروی انتظامی توهین می شود. و همه مخالفت ها به خاطر این بود که چرا وزارت ارشاد دارد به سمتی حرکت می کند که محصول این سینما سینمایی است که خانواده ها احساس امنیت نمی کنند بچه هاشون را به آن ببرند.

-دکتر کوشکی:وزیر ارشاد ما در کمال تاسف دکترای فقه و اصول دارند بعد می گویند اشکلاتی در این فیلم ها بوده و این فیلم ها مستهجن نبوده. تعداد زیادی از منتقدان حتی منتقدانی که دغدغه های دینی نداشتند گفتند فیلم زندگی خصوصی فیلم پورنو است. آقای جیرانی هم شما و هم آقای کاوش کارگردان های خبره ای هستید. می دانید در جمهوری اسلامی چه جوری می شود سکس پنهان با توجه به ضوابط ساخت این چیزی است که همه اهل فن می دانند.

-دکتر کوشکی:اعتراضها نسبت به این بود که این دو فیلم مبتذل و ضد ارزش نه تنها پروانه نمایششان لغو نمی شود بلکه جایزه هم می گیرند و در سبد اکران نوروزی قرار می گیرند و این اعتراض گوشه ای از درد دل های فرو خفته ایی بود که سالها گلوی متدینین و خانواده ها را گرفته بود و امیدوراریم دوستان وزارت ارشاد به خودشان بیایند و برگردند.

-دکتر کوشکی:چند مجتهد این فیلم ها را منفی اعلام کردند آن موقع اقای سجاد پور با لجبازی می اید می گوید این فیلم ها مشکلی ندارد و به اکرانشان ادامه می دهد.

-دکتر کوشکی:به هیچ عنوان ما با سازندگان این فیلم ها اصلا بحثی نداریم. ما از اول گفتیم مشکلمان با وزارت ارشاد هست که به فیلم های مبتذل و خلاف اخلاق مجوز ساخت و اکران می دهد چون این اقایان اگر پروانه ساخت و اکران این فیلم ها بهشون داده نمی شد لاقل فیلم های خنثی می ساختند

-مسعود فراستی:حوزه و شهرداری کار به شدت و غلطی کردند و کار فراقانونی کردند و به شدت برای چنین کاری متاسفم و دوستانی که خودشان را جای قانون قرار می دهند و فکر می کنند فقط خودشان دیندارند و فقط خودشان دغدغه نظام و اخلاق را دارند اشتباه می کنند .

-مسعود فراستی:درباره زندگی خصوصی نظر من هم به شدت منفی هست اما خودم را جای قانون و دولت قرار نمی دهم.

-دکتر کوشکی:هیچ کدام از دوستانی که معترض بودند چه ائمه جمعه محترم تهران و مشهد چه دیگر معترضان همگی از وزارت ارشاد خواستند چنین فیلم هایی پروانه نمایش نداشته باشند مگر کار خلاف قانونی کردند؟

-مسعود فراستی: گشت ارشاد فیلم خوب و شرافتمندی هست. هم کمدی خوبی دارد هم فیلم اجتماعی خوبی هست. دوستان فیلم را نفهمیدند و طرفدار این هستند که کوچکترین نقد اجتماعی نشود.

- دکتر کوشکی:اجازه بدهید شما درباره مباحث فرمال فیلم نظر بدهید مباحث مضمونی را اجازه بدهید مجتهدین نظر بدهند نه من مجتهدم نه شما.

-مسعود فراستی:دوستان بحث فرهنگی را با بحث سیاسی کاری قاطی کردند و کلمه ابتذال را بدون اینکه صاحب نظر مباحث فرهنگی و هنری بودن به کار بردن کاملا ظلم است.

-دکتر کوشکی:تشکر می کنم از دوستان شهرداری تهران و حوزی هنری که عملکرد بسیار خوب غیرتمندان و متدینانه ای داشتند و ان شالله این غیرتمندی به دوستان وزارت ارشاد مخصوصا اداراه نظارت و ارزشیابی سرایت کند.

 



نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : شنبه 91/1/19
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید