سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

اول ممنوع شدن ورود زنان ، بعدجمع کردن کل قلیان ها !


به گزارش سه نسل ، ایسنا نوشت:

 وزیر بهداشت می گوید: "استعمال قلیان به هر شکلی مضر است. استعمال قلیان به هر شکلی از جمله قلیان میوه‌ای و اکسیژنی با مضرات فراوانی روبرو است. نیم ساعت کشیدن قلیان معادل استعمال 80 نخ سیگار است. قلیان میوه‌ای و مواردی از این قبیل رویکرد اشتباهی است که برخی برای سودجویی خود آن را به سلامتی مردم تحمیل می‌کنند. ""

وزیر بهداشت با قاطعیت ادامه می دهد  ‌براساس ماده 13 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات امروز مقرر شد که وزارتخانه‌های بهداشت، کشور، بازرگانی، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های مربوطه نسبت به ممنوعیت عرضه و استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی اقدام کنند. اماکن عمومی بدانند اگر عرضه مواد دخانی را دنبال کنند با آنها برخورد جدی شده و درشان بسته می‌شود و مسائل معیشتی آن‌ها به خطر می‌افتد. امیدوارم دستگاه‌های ذیربط همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: پس از اعلام مصوبه ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات نسبت به ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی اقدام می‌شود. در حال حاضر نیز بر اساس مصوبه وزارت کشور ورود زنان به قهوه خانه‌ها ممنوع است. امیدواریم دستگاه‌های مختلف با جدیت جمع‌آوری قلیان‌ها از اماکن عمومی و ممنوعیت استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی را پیگیری کنند. مردم نیز باید سلامت خود را مد نظر داشته باشند و شعارهای وزارت بهداشت را جدی بگیرند.

وی گفت: طول عمر سیگاری‌ها 20 سال کمتر از سایرین است. بیش از 80 تا 90 درصد سرطان‌های ریه‌، دهان‌،‌ حلق‌ و... ناشی از استعمال دخانیات است. استعمال دخانیات 15 نوع سرطان را سبب می‌شود. همچنین بیماری‌های زیادی مانند بیماری‌های قلبی به دلیل استعمال دخانیات ایجاد می‌شوند.

وزیر بهداشت در پایان گفت: مصوبات ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات از جمله جمع‌آوری قلیان‌ها از اماکن عمومی، تعهد دستگاه‌های مختلف را می‌طلبد. وزارت بهداشت در این زمینه روی حرف خود ایستاده و این موضوع را پیگیری می‌کند.



نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : جمعه 90/12/26
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید