سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

واپسین لحظات سال و نوروز را چگونه سر کنیم


آیت‌الله مجتبی تهرانی از اساتید برجسته اخلاق ضمن طرح این پرسش که «در لحظات آخر سال چه کنیم؟»، با استناد به احادیثی از امیرالمؤمنین، امام حسین و امام صادق علیهم السلام به این پرسش پاسخ گفت.

به گزارش سه نسل به نقل از فارس، آیت‌الله مجتبی تهرانی از اساتید برجسته اخلاق با طرح این پرسش که «در نوروز چه باید کرد؟»، ضمن پاسخ به آن مباحثی را در این زمینه مطرح کرد که مشروح آن در پی می‌آید:

* ضرورت تنبّه در کنار مباحث علمی

اگر بنا باشد همیشه مباحث علمی را بدون اینکه در کنارش تنبّهی برای ما وجود داشته باشد مطرح کنیم فکر می‎کنم فایده‎ای نداشته باشد، لذا خوب است گاهی برای ایجاد تنبّه مسائلی را مطرح کرده و در آن تأمّل کنیم.

* غفلت از «مرور ایّام» و «گذشت زمان»

از جمله این مسائل مسئله «مرور ایّام» است. به تعبیر همگانی انسان گاهی از «گذشت زمان» غفلت می‎کند و این غفلت موجب می‏شود انسان از خواب غفلتی که او را فرا گرفته است بیدار نشود. در این عالم اموری که موجب اعتبار و پندپذیری می‏گردد زیاد است امّا انسان از آن عبرت نمی‎گیرد! علی(علیه‎السلام) می‏فرماید: «مَا أَکْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ». یکی از موضوعاتی که انسان باید از آن پند و عبرت بگیرد و متنبّه و بیدار شود مسأله «گذشت زمان» است.

* هر «روز» در قیامت گواهی است بر اعمال انسان

امام صادق(علیه‎السلام) به نقل از آبای گرامشان در روایتی همه فهم، فرمودند: «مَا مِنْ یَوْمٍ یَأْتِی عَلَى ابْنِ آدَمَ إِلَّا قَالَ لَهُ ذَلِکَ الْیَوْمُ یَا ابْنَ آدَمَ أَنَا یَوْمٌ جَدِیدٌ»، هیچ روزی نیست که بر فرزند آدم وارد می‏شود مگر اینکه آن روز به او می‎گوید: من برای تو روزی نو و جدید هستم! «أَنَا یَوْمٌ جَدِیدٌ»، من نوروزم! من برای تو روز نویی هستم! «وَ أَنَا عَلَیْکَ شَهِیدٌ»، و من، یعنی زمان، نسبت به تو گواهی دهنده هستم! «فَافْعَلْ فِیَّ خَیْراً»، در من عمل خیر انجام بده، «وَ اعْمَلْ فِیَّ خَیْراً أَشْهَدْ لَکَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فَإِنَّکَ لَنْ تَرَانِی بَعْدَهَا أَبَداً»، من در روز قیامت نسبت به اعمال تو شهادت می‎دهم و تو بعد از این هیچ‏گاه مرا نخواهی دید مگر در روز قیامت.

زمان‎ها می‎گذرد و همه آن‏ها برای انسان گواه هستند. این‏طور نیست که ما فکر می‎کنیم! اعمال و کردار ما در زمان‎ محو نمی‎شود، بلکه همه آن‏ها ثبت می‏گردد. به تعبیراتی که در روایات آمده است توجّه کنید! دارد که ایّام و روزها بر انسان شهادت می‎دهند و روز جدید که می‎آید زبان حالش با انسان این است که در من، عمل خیر انجام بده؛ چراکه من در روز قیامت بر اعمال تو شهادت می‏دهم.

* ما خود تشکیل‏دهنده زمان هستیم

حتّی بالاتر از آن، ما خود تشکیل دهنده زمان هستیم. این طور نیست که ایّام بگذرد و من ثابت باشم، روز برود و من ساکن بمانم. ما انسان‎ها تشکیل دهنده زمان هستیم. موجودات هستند که تشکیل دهنده زمان هستند. این نیست که روز بگذرد، ماه بگذرد، سال بگذرد، نه! بدانید این ما هستیم که می‏رویم و می‏گذریم و خواهیم گذشت.

ادامه مطلب...

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : جمعه 90/12/26


خواستگاری و ...

ایسنا: یک وکیل دادگستری گفت: شروط ضمن عقد بسیار ارزشمند است و بهتر است خانم‌ها به جای مهریه‌های سنگین، شروط ضمن عقد محکمی برای همسران‌شان بگذارند تا در طول زندگی به استناد آنها بتوانند حقوق نسبتا برابری با همسر خود داشته باشند…

جهت خواندن به ادامه مطلب مراجعه کنید …

 

ادامه مطلب...

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : پنج شنبه 90/12/25

دلایل حذف شدن 4چهار صفر از پول ملی ایران +توضیحات

پول ملی ایران “ریال” است اما در همین ایران خودمان ، با یک ریال ، هیچ چیز و هیچ چیز حتی یک شکلات و آب نبات هم نمی توان خرید. یعنی پول پایه ایران که همان “یک ریال” باشد ، در بازار هیچ گونه ارزش و ما به ازای خارجی ندارد…

 

 

حذف 4 صفر از پول ملی کشور ، این بار جدی تر از همیشه مطرح شده است و آن گونه که رئیس کل بانک مرکزی گفته است ، این طرح در یک بازه زمانی یک الی دو ساله در کشور اجرایی خواهد شد.


به گفته محمود بهمنی “با تحقق این برنامه، واحد پول خرد بعد از ریال همانند سال‌های گذشته دینار خواهد بود که در این صورت یک ریال برابر با 100 دینار خواهد شد.”

در این باره نکاتی چند قابل ذکر است:

ادامه مطلب...

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : پنج شنبه 90/12/25

آیا دوستی دختر و پسر در زندگی آن ها تاثیر خواهد گذاشت؟


دختران و پسرانی که بر اثر آشنایی در خیابان یا محیط های دیگر و ایجاد علاقه و دوستی بین آنها ، به ازدواج اقدام می کنند ، گاهی در زندگی آینده دچار بی اعتمادی می شوند

دختران و پسرانی که به طریق غیر مشروع با فردی از جنس مخالف، رابطه دوستانه برقرار می‌کنند، ممکن است از جهات مختلف، آسیب ببینند. آسیب‌ها هرچند متوجه دختر و پسر است، اما دامنه و شدت آن درباره دختران بیش‌تر است. این آسیب ها عبارتند از :
1ـ آسیب روانی: گاهی دختری به پسری علاقه‌مند شده و حتی خود را در اختیار وی قرار می دهد، پس از بی‌وفایی پسر و ترک وی، به شدت دچار سرخوردگی گردیده و گاهی تا مرز افسردگی و بیماری‌های شدید روانی بیش می‌رود. نیز اعتماد چنین شخصی از جنس مخالف به خاطر بی وفایی های که در نتیجه آن ارتباط دیده ، سلب خواهد شد و در زندگی آینده نمی تواند متعادل باشد.
2ـ آسیب‌های اجتماعی: دختری که در شهری کوچک با پسری ارتباط دارد و ارتباط آن آشکار می شود، چنین شخصی جایگاه و شخصیت اجتماعی خود را از دست می‌دهد , حتى اگر ازدواج کند، ممکن است( با توجه به فرهنگ خانواده پسر)  از طرف همسر و خانواده شوهر سرزنش ‌شود و به هر بهانه‌ای، روابط قبلی وی را به رخش می‌کشند. این پدیده می‌تواند تهدیدی برای نهاد خانواده در جامعه و افزایش میزان طلاق باشد.
3ـ آسیب تربیتی: دختری که با پسر یا حتی پسرانی ارتباط دارد، جایگاه خود را به عنوان فردی شایسته برای تربیت، در ذهن اولیای خانه و مدرسه و حتى دوستانش از دست می‌دهد. چنین دختری از سیر تعلیم و تربیت عقب می‌ماند. یا برخی از راهکارهای تربیتی که پذیرا نمی گردد.
4ـ آسیب معنوی: دختری که به صورت نامشروع با پسری رابطه دارد، با گناه و معصیت، از خداوند دور شده و از نظر اخلاقی نیز آسیب می بیند.
5- ضعیف شدن حس اعتماد: دختران و پسرانی که بر اثر آشنایی در خیابان یا محیط های دیگر و ایجاد علاقه و دوستی بین آنها ، به ازدواج اقدام می کنند ، گاهی در زندگی آینده دچار بی اعتمادی می شوند ؛ زیرا با خود می گویند همسر او که به راحتی با او دوست شده و با او ارتباط برقرار کرده است ، آیا امکان ندارد که قبلا با دیگری نیز دوست شده باشد؟ این فکر همیشه برای زوجین آزار دهنده است و در روابط و تصمیم های زندگی نیز خود را به صورت های مختلف نمایان می سازد.حتی اگر به ازدواج ختم نشود ، چون خود با این مسئله مواجه بوده است ، احتمال می دهد که شاید همسر او نیز با شخص دیگر پیش از ازدواج رابطه داشته است.
این مسئله در سطح کلان نیز ، به حس اعتماد اجتماعی نیز آسیب می رساند. در جامعه ای که روابط پنهان دختران و پسران گسترده باشد ، برای کسی که می خواهد ازدواج نماید و با دختر پاک زندگی مشترک را آغاز کند ، همیشه این دغدغه را در وجود دارد که آیا این دختر با شخص دیگر پیش از او رابطه نداشته است ؟
بر طبق آمارها طلاق نیز در ازدواج های خیابانی زیاد صورت می گیرد . کسانی که به راحتی دوست می شوند و ازدواج می کنند و بی آنکه از ارزش و اهمیت بنیان خانواده آگاه شوند ، آن را به راحتی ترک می کنند.
علاوه بر این گاهی اتفاق می افتد که دختر و پسری در اثر این گونه ارتباط ها ، علاقه مند به هم می شوند ، اما به دلایل متعدد این ارتباط ها به ازدواج ختم نمی شود . چنین افرادی حتی پس از ازدواج نیز عشق و علاقه دوست خیابانی را در دل دارند و به طور طبیعی نمی توانند وظایف خود را به عنوان یک همسر در درون خانواده به انجام برسانند.



نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : پنج شنبه 90/12/25

خانوم هایی که آرایش نمی کنند بخوانند

شاید از جهت اینکه اهل آرایش نیستید فکر کنید که به جز یک کرم مرطوب کننده برای دست و صورت و هر از گاهی یک ضد آفتاب به چیز دیگری نیاز نداشته باشید اما بهتر است بدانید که حتی اگر از هیچ لوازم آرایشی هم استفاده نمی کنید بهتر است برای محافظت از پوست خود و پیشگیری از کک و مک و لک در سنین بالاتر، این یک قلم را جلوی میز آرایش خود داشته باشید…

 

 


شیر پاک کن ها علاوه بر اینکه حلال خوبی برای پاک کردن مواد آرایشی هستند می توانند منافذ پوست افرادی را هم که آرایش نمی کنند نیز تمیز کنند .
بهتر است برای تمیز کردن پوست صورت قبل از شستشوی آن با آب و صابون یا مایع شستشو ابتدا با یک پنبه ی کوچک که به مقداری شیر پاک کن آغشته شده پوست خود را خوب تمیز کنید که خواهید دید حتی اگر هیچ کرمی هم به صورتتان نزده باشید یا حتی آن روز را در منزل گذرانده باشید رنگ پنبه ی شما تیره شده و تمام جرمهای آلوده ی پوست شما را گرفته و البته منافذ آن نیز با این ماده ی آرایشی کاملا تمیز خواهد شد .
_ بهتر است از شیر پاک کن های حاوی الکل کمتر استفاده نمایید.
_ اگر آرایش نمی کنید می توانید یک روز در میان شیر پاک کن استفاده کنید.
_ برای لطافت و شادابی پوستتان هفته ای یکبار را هم به استفاده از ماسکهای خانگی اختصاص دهید.
_ یک یا دو ماهی یکبار پلینگ یا پاکسازی پوست نیز انجام دهید.
_ حتما در طول روز حتی در منزل از یک ضد آفتاب مناسب پوستتان استفاده کنید.



نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : پنج شنبه 90/12/25

عمر بیشتر ماهی قرمز با این چند نکته

همان طور که می دانید عمر ماهی قرمز بسیار کم است و زود تلف می شود شاید فکر کنید فقط به خاطر تنگ کوچکی هست که ماهی در آن گرفتار شده ولی نه فقط به این خاطر نیست…

 

این نوع ماهی ها با بقیه ماهی ها فرق دارند و در آبی که کلر داشته باشد مدت خیلی کمی زنده می مانند شما برای عمر بیشتر ماهی قرمز می توانید از آبی که به آن کلر اضافه نشده استفاده کنید یا حداقل از آبی استفاده کنید که 2 الی 3 روز مانده است.
همینطور آب تنگ باید چند روز به چند روز عوض شود.

ماهی قرمز باید در آب بسیار سرد نگهداری شود بعضی از شما فکر می کنید اگر ماهی قرمز در آب سرد باشد یک روز هم زنده نمی ماند ولی اینطور نیست ماهی را می توان با تنگ در یخچال گذاشت, اگر آب تنگ همیشه سرد باشد ماهی عمر زیادی می کند...



نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : پنج شنبه 90/12/25
<      1   2   3   4      
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید