سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

آیت الله جوادی آملی در پاسخ به سئوالی پیرامون توجیه طولانی بودن حیات حضرت ولیعصر(عج) طبق قوانین علمی راز طولانی بودن عمر حضرت را تشریح کرده اند.



متن سوال و پاسخ معظم‌له به شرح ذیل است:


پاسخ: اولاً حیات طولانی امام زمان(علیه السّلام) بر خلاف عادت است نه بر خلاف علّیت. ‏یعنی به طور عادی کسی نمی‌تواند هزار یا ده هزار سال زندگی کند. اما به صورت غیر ‏عادی (خرق عادت) این کار ممکن است‎.‎ ثانیاً اگر بدانیم انسان چیست و بدنش را چه کسی اداره می‌کند، این سؤال اصلاً برای ‏ما مطرح نیست.

ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: عمر, طولانی, امام زمان, طبق, کدام, قوانین, علمی است,

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : جمعه 91/4/9
اون چیزی که انبیاء آوردن از دو حال خارج نیست، یا موافقِ عقله یا مخالف عقل، اگه موافق عقل باشه که خب خودمون عقل داریم، می فهمیم و نیازی به پیامبر نیست و اگه مخالف عقله که دیگه وضعیتش معلومه!


توی جواب باید بگیم:
این دسته بندی شما فقط این دو قسم نیست، بلکه یه قسم سومی هم داره

توی توضیح باید بگیم: 
طبیعیه که دستورات الهی هیچ موقع مخالف عقل حکم نمی کنه؛ علتش هم از حکمت مسائل دینی معلوم میشه، یعنی تا اونجایی که عقل ما به همراه راهنمایی های فرستاده های خدا، در مورد حکمت مسائل جستجو کرده، با عقل بشری قابل توجیه و تفسیر بوده

اون مسائلی هم که عقل بشر توانای درک اونو داره، احکام الهی نوعی تایید و بعضا تقویتی برای اونا به حساب میاد

و اما یه دسته سومی هم وجود داره و اون تعالیم و دستوراتی هست که عقل عادی بشر توانایی درک اونو نداره که بوسیله وحی و الهامات الهی در اختیار فرستاده های خدا قرار می گیره
قرآن در این مورد می فرماید: و یُعَلِّمُکُم ما لَم تَکونوا تَعلَمون؛ همان‏گونه رسولى از خودتان در میان شما فرستادیم تا آیات ما را بر شما بخواند و شما را پاک کند و به شما، کتاب و حکمت بیاموزد و آنچه را نمى‏ دانستید، به شما یاد دهد. (بقره/151)

نمونه واضح اون تعالیمی هست که پیامبر خودمون حدود هزار و چهارصد سال پیش به مردم سفارش کردن و الانه علم بشر داره یکی یکی اونا رو کشف می کنه

دسته های مختلفی وجود داره، از دستورات پزشکی و داروئی اسلام(1) گرفته تا مسائل ریاضی و فیزیک و... تا اونجایی که دانشمندای غربی رو مجبور به اعتراف تو عجائب خلقلت خداوند کرده، بعنوان مثال میشه به اعتراف پرفسور لد آدلمن اشاره کرد. (2)

پس اینطور نیست که عقل ما همه چیز بلد و همه چیز دان باشه، بلکه بر عکس مثل قضیه لیوان و آب می مونه، که هیچ موقع یه لیوان، گنجایش یه پارچ آب رو نداره، قضیه ما هم همینه، عقل بشری خیلی از مواقع گنجایش علوم و اسرار خلقت رو نداره 


منابع:
الالهیات فی مدرسه اهل البیت، آیت الله سبحانی
پرسمان قرآنی نبوت، مرکز فرهنگ و معارف قرآن


پی نوشت ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1. طب امام صادق، محمد خلیلی - http://www.rafed.net/books/aam/tebbul-sadegh/index.html -

2. http://baseirat.mihanblog.com/post/51




:: برچسب‌ها: پیامبر، امام، راهنما، نبی، انبیاء، انبیا، عقل، موافق عقل، مخالف
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : پنج شنبه 91/4/8
آیا در مغرب زمین(قاره آمریکا که هنوز کشف نشده بود) و خاور دور ، پیامبری ظهور کرده است؟
 
به عبارتی دیگر خداوند برای سرزمینهای دور چون آمریکا و افریقا و چین و ژاپن پیامبرانی را فرستاده است ؟یانه؟

 



جواب :
دلیلی نداریم بر اینکه خداوند برای این سرزمینها پیامبری نفرستاده باشد ، چنانچه که آیه 24 سوره فاطر می فرماید:« ... وَإِن مِّنْ أُمَّةٍ إِلَّا خَلَا فِیهَا نَذِیرٌ‌»«... و هیچ امتى نبوده مگر اینکه در آن هشداردهنده‌اى بوده است» این آیه همه امتها را شامل است یعنی هیچ امتی - چه در مشرق و چه در مغرب ، چه در شمال و چه در جنوب -بدون بیم دهنده نیست .
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : پنج شنبه 91/4/8
برای روشن شدن مطلب باید بگوئیم که نبوت گاهی انبائی است و گاهی تشریعی
نبوت انبایی به این مفهوم است که فردی از طریق وحی مطلع شود که در جهان چه می گذرد و آینده جهان چیست؟آینده خودش را ببیند و از آینده دیگران نیز با خبر شود.






قرآن کریم مساله نبوت تشریعی را که بصورت رسالت بیان می شود فقط در اختیار مردها قرار داده است: « وَ مَا أَرْسَلْنَا قَبْلَکَ إِلَّا رِجَالًا نُّوحِى إِلَیهِْمْ  فَسَْلُواْ أَهْلَ الذِّکْرِ إِن کُنتُمْ لَا تَعْلَمُون »« ما پیش از تو، جز مردانى که به آنان وحى مى ‏کردیم، نفرستادیم! (همه انسان بودند، و از جنس بشر!) اگر نمى ‏دانید، از آگاهان بپرسید. »(سوره انبیاء - آیه 7)
چون یک کار اجرایی است و حشر با مردم را به همراه دارد و رهبری جنگ و صلح و دریافت مسایل مالی و توزیع اموال و تنظیم کار جامعه را به عهده دارد.
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : پنج شنبه 91/4/8

پیامبران و پیشوایان الهی وظیفه هدایت و رهبری این عالم رو دارن و برا اینکه بتونن به این وظیفشون به درستی عمل کنن  نیاز به آگاهى و علم فراوان  به بسیارى از مسائل دارن که از دیگران پوشیده است .
آیات و روایات هم تاکید دارن که پیامبران به اذن خداوند بر غیب آگاهند و علم غیب دارن و نسبت به هر چه که بخواهند، علم پیدا مى‏کنند .حالا سوال اینه پس چرا پیامبران و پیشوایان با این همه علم نمیتونستن جلوی بلاها و خطراتی که متوجه شون میشد رو بگیرن؟؟؟؟

ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: علم، پیامبران، پیشوایان دینی، علم غیب، امام، بلاها، امامان، مشکل

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : پنج شنبه 91/4/8
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید